Türk boğası

Türk boğası

Eğitim için gittiği Almanya ve Amerika’daki pizza devlerinde işi öğrenen Cavit Can Kırbey, 2006 yılında kurduğu “PizzaBulls” markasıyla bugün 2 milyar liralık sektörde söz sahibi oldu. 1’i İngiltere’de olmak üzere 46 şube ile hizmet veren marka yılsonunda 100 milyon liralık ciro hedefliyor.

Haberin Devamı

Cavit Can Kırbey, 1980’lerin ortalarında eğitim için önce Almanya’ya sonra da Amerika’ya gitti. Ancak bu ülkelerde iyi bir okula gitmek için aynı zamanda çalışması da gerekiyordu. İki ülkede de pizza devlerinde iş buldu. Hem tezgahta hem de dağıtımda çalıştı. Okul bittikten sonra 1997 yılında Türkiye’ye dönmeye karar verdi. Franchise sektörü Türkiye’de henüz emekleme aşamasındaydı, bir kaç denemeden sonra yurtdışında edindiği tecrübeyle 2006 yılında kendi pizza markasını kurmaya karar verdi. Türkiye’de global markaların rekabeti kızışmaya başlamıştı. Ancak yerel oyuncular henüz pazarda yok denecek kadar azdı. 200 bin TL sermaye ile “PizzaBulls” markasını yarattı. Marka bugün 1’i İnglitere’de olmak üzere 46 şubede 100 milyon lira ciro yapıyor. Şirketin kuruluşunu ve büyümesini Cavit Can Kırbey, şöyle anlatıyor:

Haberin Devamı

NBA’DEN ESİNLENDİK

Lise eğitimimi tamamlamak için İngiltere’ye gittim. Sonrasında Almanya ve ABD’de İşletme Bölümü’nde okudum. Almanya’da okula giderken o dönem dünyada pizza sektöründe söz sahibi olan bir markada çalıştım. Sonra Amerika’ya gittim ve orada da yine sektörün devlerinden birinde iş buldum. 12 yıl yurtdışında kaldıktan sonra 1997 yılında Türkiye’ye döndüm. Babam mobilyacıydı ve bana döndüğümde ‘Sen mobilyacılık yapma, farklı bir iş kur’ dedi. Ben de bunun üzerine yurtdışında çok iyi öğrendiğim pizza işine girmeye karar verdim. 2000 yılında 40 bin dolar sermaye ile franchise aldım ve 4 şube açtım. 2006 yılında pizza işinde kendi markamı kurma kararı aldım ve PizzaBulls’u kurdum. Yeni ve yerli bir pizza markası olarak yola çıktım. Markayı kurarken de çok sevdiğim Amerikan Profesyonel Basketbol Ligi’nden (NBA) esinlendim. Markaya ve mönüdeki pizzalara takımlara benzer isimler verdik. Böylece uluslararası arenada boy göstermeyi hedefliyorduk.

YURTDIŞI HEDEFLERİ

Markamız pizza hamurundan tatlılara kadar tüm ürünlerini Ümraniye’de bulunan 2700 metrekarelik kapalı alana sahip üretim tesisinde hazırlıyor. Merkez bina ve üretim tesisinde 80 kişi çalışıyor. Sadece üretim değil, çağrı merkezinden lojistiğe kadar tüm birimler merkezde yer alıyor. Yurtdışında ilk hedefimiz İngiltere’de şube açmaktı. Çünkü, pizza işinde İngiltere çok önemli bir pazar. Bazı küresel markaların orada binlerce şubesi var. Simit Sarayı, Kahve Dünyası, Mado gibi markalarımızın başarısının yanına biz de PizzaBulls ile pizza başarısı ekleyeceğiz. PizzaBulls’un bugün 1’i İngiltere’de olmak üzere 46 şubesi bulunuyor. Markanın 2019 yılında İngiltere’de 20 şubeye ulaşmasını hedefliyoruz. 2017 yılını 60 milyon TL’lik ciro ile kapattık. Bu yıl 100 milyon liraya ulaşacağız.”

Haberin Devamı

40 MİLYAR DOLARLIK PAZAR

DIŞARIDA yeme-içme sektöründe pizzanın büyüyen bir trend olduğunu anlatan Cavit Can Kırbey, şu değerlendirmeyi yaptı: “Dünya pizza cirosu 40 milyar dolara ulaştı. Pizza sektörünün Türkiye’deki pazar payı ise 2 milyar lira seviyesinde. Yerli pizza markalarının artışı ve izledikleri stratejiler ise pazarın her yıl daha da büyümesine katkı sağlamış durumda... Türk damak tadına uygun ürünler ve sektördeki rekabet tüketicilerin de pizzaya olan talebini arttırıyor.”

 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

Son 24 saatte ne oldu? (19.11.2018) 2
Haberle ilgili daha fazlası: