Tüketici sigorta yaptırırken sadece fiyatına bakıyor neyi satın aldığını bilmiyor

Güncelleme Tarihi:

Tüketici sigorta yaptırırken sadece fiyatına bakıyor neyi satın aldığını bilmiyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 06, 2012 00:00

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, her yıl binlerce sigortalının, poliçelerinin kendilerine sağladığı özel hiz-metlerden yararlanmadıklarını belirterek, “Sigorta yaptırılırken sadece fiyata bakılıyor. Sigortalılar kendilerine sunulan ayrıcalıkların farkında bile değiller” dedi.

Haberin Devamı

ANADOLU Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, sigorta poliçelerinin yeterince incelenmediği için pek çok kişinin hayatlarını kolaylaştıracak teminatlardan faydalanmadığını söyledi. Mustafa Su, her yıl binlerce sigortalının, poliçelerinin kendilerine sağladığı özel hizmetlerden yararlanmadıklarını belirterek, “Sağlık, konut ya da araçları için sigorta yaptıranlar, satın aldıkları poliçeler ile yalnızca sahip oldukları varlıkları güvence altına aldıklarını düşünüyor. Sigortalılar, kendilerine sunulan ayrıcalıkların farkında bile değiller” dedi. Mustafa Su, tüketicilerin sigorta yaptırırken sadece poliçe primlerine baktıklarını da ifade ederek, “Sahip oldukları teminatları iyice okuyup bilgi sahibi olmadıkları için, aslında hayatlarına artı değer katacak imkanlardan da mahrum kalıyorlar” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

Poliçeyle gelen asistans
Poliçede verilen teminatların limit ve kapsamlarının, sunulan asistans hizmet-lerinin ihtiyacı karşılayıp karşılamadığının, prim tutarından çok daha önemli olduğunu vurgulayan Mustafa Su, şunları söyledi: “Anadolu Sigorta’dan konut, sağlık, kasko ve diğer sigortalardan yaptıranlar, sigortanın kapsadığı genel hizmetler dışında hayatlarını kolaylaştıracak birçok ek hizmetten de faydalanabiliyor. Söz gelimi poliçe ile birlikte asistans hizmetleri gibi geniş ayrıcalıkları, ayrıca muafiyet uygulamalarında da sektör genelinde en yüksek indirimleri
sunuyoruz. Sigortalılardan tek isteğimiz buna benzer ayrıcalıklardan daha iyi faydalanmaları için poliçelerini okusunlar ve ne aldıklarını bilsinler.”

2011’de sektör büyüdü
Mustafa Su, sigorta sektörü açısından 2011 yılını da değerlendirdi. Sektörün prim üretimine ilişkin gelişimine bakıldığında kriz yılları hariç reel olarak büyüdüğünü kaydeden Su, 2011 yılında da reel büyüme sağlandığını belirterek, “Ancak prim üretimi açısından yaşanan bu olumlu gelişme ne yazık ki teknik sonuçlara yansımadı. Prim üretiminde ciddi bir reel büyüme oranı yakalayan sektör, bu başarıyı karlılıkta gösterememiş ve teknik zarar açıklamıştır. Bu nedenle her ne kadar 2011 yılının prim üretimi için olumlu bir yıl olduğunu söylesek bile teknik karlılık açısından sektörün 2011 yılında iyi bir yıl geçirdiğini ve hedeflerine ulaştığını söylemek yanlış olacaktır” dedi.
Mustafa Su, 2012 yılının da, 2011 yılı performansı çerçevesinde geçeceğine dikkat çekerek, sektörün yıkıcı fiyat rekabetini aşamaması durumunda, önümüzdeki yılda da özellikle bazı branşlarda teknik zararın devam edeceğini söyledi.

Haberin Devamı

Ticaret Kanunu ile sorumluluk sigortaları yaygınlaşacak

MUSTAFA Su, geleneksel sigorta ürünlerinin dışında sorumluluk sigortaları alanında yüksek potansiyel olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Sorumluluk sigortalarına dair hukuki düzenlemelerin önümüzdeki dönemde devam edeceği ve özellikle avukat, muhasebeci, mali müşavir, mimar, mühendis gibi meslek grupları için zorunlu sigortanın gündeme gelebileceğini öngörüyoruz. Ayrıca, 2012 yılında yürürlüğe girecek yeni Türk Ticaret Kanunu’nun olumlu etkisiyle yönetim kurulu üyeleri ve yöneticilerin sorumluluğu, çevre kirliliği sorumluluk ve ürün sorumluluğu sigortalarının yaygınlaşmasını bekliyoruz.”

Haberin Devamı

Prim üretimini 1,9 milyar TL’ye çıkardık

ANADOLU Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, şirket olarak 2011 yılında prim üretimini yüzde 35,60 artırarak, 1,9 milyar TL’ye çıkardıklarını belirterek, şunları söyledi: “Henüz bağımsız denetimden geçmemiş rakamlara göre Anadolu Sigorta, 2010 yılı 12 aylık dönemde 1 milyar 420 milyon TL olan brüt prim üretimini, 2011 yılının aynı döneminde yaklaşık yüzde 35,6’lık artışla, 1 milyar 926 milyon TL’ye çıkardı. En yüksek prim üretimini ise yaklaşık 670 milyon lira ile kasko ve yaklaşık 410 milyon lira ile trafik sigortasında gerçekleştirdik. Bu da gösterdi ki, dünyanın birçok ülkesinde
ekonomik darboğazın etkilerinin ciddi şekilde hissedildiği bir dönemde elde edilen üretim artışı, Anadolu
Sigorta’nın sektördeki gücünü en iyi şekilde yansıtıyor.”

Haberin Devamı

DİĞER SİGORTA HABERLERİ:

Kozanoğlu, Ergo Grubu Başkan Yardımcılığı’na atandı

ERGO Türkiye’nin 2009 yılından bu yana CEO’luk görevini yürüten Akın Kozanoğlu, görev döneminin sona ermesinin ardından Ergo Grubu Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevine atanıyor. Devir sürecini takiben Akın Kozanoğlu’ndan boşalan CEO’luk görevini ise Theodor Kokkalas üstlenecek. 2004 yılından bu yana Ergo Yunanistan’ın CEO’su olan Theodor Kokkalas ise, bu görevine ek olarak Ergo Türkiye’nin CEO’luğunu da yürütecek. Ergo International Asya ve Türkiye’den sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Kleiner, “Ergo Türkiye’nin zorlu  bir döneminde başına geçen Kozanoğlu, şirketin yeniden yapılanma sürecini başarı ile yönetti. Kendisinin bizimle güç birliği yapmasından onur duyuyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Sompo Japan’dan ekstrem sporlara özel seyahat sigortası

SOMPO Japan Sigorta, adrenalini seven tatilcileri güvence altına alan ‘Ekstrem Sporlar Seyahat Sigortası’nı hizmete sundu. Ürün; motor sporları, hava sporları, dağcılık ve kayak gibi sporları teminat altına alan bir seyahat sigortası ürünü olmasıyla dikkat çekiyor. Ürünün amacı, ekstrem sporlarla ilgili sigortalının başına gelebilecek herhangi bir kaza durumunda tıbbi tedavi olanağı sağlaması. Ayrıca ürün tıbbi tedavinin yanı sıra; tıbbi nakil, hukuki danışmanlık, tıbbi danışmanlık, acil mesajların iletilmesi ve kanuni işlemlerle ilgili kefalet gibi birçok teminat da sunuyor.

Eureko Sigorta’dan yeni hasar hizmeti

EUREKO Sigorta, yeni iPhone uygulamasını kullanıma soktu. Eureko Sigorta müşterileri, hasar anında iPhone uygulamasını kullanarak birkaç dokunuşla anlaşmalı kuruluşlara ulaşabiliyor. Eureko Sigorta, iPhone uygulamasıyla kaza anında hasar anını görüntülemeyi ve hasar sonrası hizmetlere erişimi kolaylaştırmayı hedefliyor. Eureko Sigorta müşterileri, en yakın anlaşmalı araç servislerine ve anlaşmalı sağlık kuruluşlarına kolayca ulaşmasının yanı sıra bu kurumların yerlerini Google Maps üzerinden görüntüleyebiliyor. “Acil Çağrı” menüsünden acil telefon numaralarına ve Alo Eureko’ya bağlanabiliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!