Güncelleme Tarihi:
İstanbul Shopping Fest (ISF- İstanbul Alışveriş Festivali), açılış akşamı dünyanın en büyük futbol karşılaşmalarından biri olan Galatasaray-Fenerbahçe derbisi nedeniyle çoşkuyu saat 23.00’ten sonra yakalasa da, cumartesi günü ziyaretçi sayıları alışveriş merkezlerinde (AVM) yüzde 30 civarında arttı. Pazar günü de AVM’ler doldu taştı. Cuma akşamı ve hafta sonunun tamamında milyonlarca kişi, Shopping Fest fırsatlarını ilk günden değerlendirmeye koyuldu.
Alışverişle rehabilitasyon
ISF Komitesi Eş Başkanı ve Koton’un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, bir önceki cumartesiye kıyasla kendi mağazalarında ISF’nin ilk gününde yüzde 30 ciro artışı yakaladıklarını söyledi. Yılmaz, önceki cumartesi gününün bahar havasında olduğunu hatırlatarak, “Geçtiğimiz cumartesi de hava günlük güneşlik olsa kesin artış yüzde 60-70’i bulurdu. Tüketici durumun farkına yeni varıyor” dedi. İran’dan gelenlerin çoğunlukta olduğunu vurgulayan Yılmaz, ne savaşın ne başka bir şeyin ISF’yi etkilemediğini, insanların alışveriş yaparak dünya dertlerinden uzaklaştığını belirtti. Yılmaz, “Aynı durum Japonlar için de geçerli. Tatil için buraya kadar gelmişler ve ülkelerinde felaket olmuş. Alışveriş yapıp rahatlıyorlar” saptaması yaptı.
Sağır sultan da duydu
ISF Eş Başkanı Hakan Kodal, pazar gününü Bağdat Caddesi’ni denetleyerek geçirdi, hava şartlarının olumsuz olmasına rağmen, tüketicinin hızlı refleks vererek indirim sunan ve kampanya yapan mağazalara akın ettiğini anlattı. Yerli tüketicinin fırsatları değerlendirmek için sokağa çıktığını, turistlerin ise bütün şehirdeki etkili tanıtımla haberdar olduğunu anlatan Kodal şöyle konuştu: “Yabancı turistte de ciddi bir alıma yönelme var. Her yerde o kadar etkili tanıtım var ki sağır sultan bile duydu. İstanbul’da alışveriş eğiliminde olmayan turistler de alışverişe çıktı. Rus bir Turist Torium’da Cuma sabahı açılan Mudo mağazasında ciddi oranda alışveriş yapmış. İranlılar İstinyePark’taydı. Bizim alışveriş merkezimiz Pendik NeoMarin’de ziaretçi sayısı yüzde 20 arttı. Pazar günü otoparkta yer kalmadı. İlk günden insanlar akın etti; bir şey kalmaz diye fırsatları değerlendirmeye çıktılar.”
İstinyePark hedefi aştı İranlı akını yaşadı
18 Mart-26 Nisan tarihlerinde 40 gün 40 gece sürecek ISF’nin ilk iki gece saat 02.00’ye kadar açık kalan alışveriş merkezlerinden İstinyePark da hedeflerini aştı. Perşembeden itibaren özellikle İranlı turistlerin gelmeye başladığını belirten İstinyePark Genel Müdürü Hakan Kurt şöyle konuştu: “Hafta sonu İranlı ağırlığını hissettik. Arap turistler de Libya’daki savaşa rağmen gelmeyi sürdü. Uzakdoğu’dan da ciddi ziyaretçimiz var. Japonlara da rastladık. Ülkelerindeki felaketi alışverişle unutmaya çalışıyorlar. Cuma ve cumartesi gecesi nöbetçi kalarak 170 bin kişi hedefliyorduk. Hedeflerimizi aştık. Cirolar yüzde 30-50 arası arttı.”
Torium’un Snowpark’ında Araplar kendinden geçti
TORİUM AVM Müdürü Sinan Akdemir, ilk iki gece saat 02.00’ye kadar nöbetçi kaldıklarını ve cumanın toplamında 100 bin ziyaretçi hedefini tutturduklarını söyledi ve “Pazar gününü de ilave edince ISF’nin ilk 3 gününde 200 bini aşkın ziyaretçi ağırladık” dedi. Mağaza cirolarında yüzde 30 artış yakalandığını vurgulayan Akdemir, “Bizde en çok Arap turistler gözlendi. Türk cumhuriyetlerinden, Ukrayna, Rusya ve Yunanistan’dan gelen ziyaretçiler de çoktu” diye konuştu. Akdemir, Snowpark’ta Arap turistlerin kendinden geçtiğini, Dinazor parkında da kuyruklar yaşandığını aktardı.