Trafik sigortasında ‘Doğrudan Tazmin’

Güncelleme Tarihi:

Trafik sigortasında ‘Doğrudan Tazmin’
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 15, 2013 00:00

Trafik kazalarında zarar gören araç sahiplerinin, karşı tarafın sigorta şirketine başvurmak yerine hasarı, kendi şirketinden almasına imkân tanıyacak uygulamayla ilgili çalışmanın sonuna gelindi. Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Recep Koçak, doğrudan tazmin bu sistemle hasarın daha hızlı ödene-ceğini ve sigortalının işlemlerle uğraşmaya-cağını söyledi.

Haberin Devamı

SON dönemde üst üste düzenlemelerin yapıldığı trafik sigortasında, şimdi de hasar ödenmesinde yaşanan sorunların giderilecek. Bir süredir üzerinde çalışılan ve birçok ülkede uygulanan ‘Doğrudan Tazmin Sistemi’ artık Türkiye’de de uygulamaya geçecek. Böylece trafik kazalarında zarar gören sürücüler, hasar alabilmek için karşı tarafın sigorta şirketine başvurmak yerine; kendi trafik sigortasını yaptırdığı şirkete müracaat edecek, hasarını da kendi şirketinden alacak.
Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Recep Koçak, trafik sigortasında doğrudan tazmin sistemi ile ilgili detayları açıkladı. Koçak, Birlik olarak, doğrudan tazmin sistemine yönelik çalışmanın sonuçlandığını belirterek, “Sistemin hayata geçirilmesi için gerekli kurgunun yapılıp, bir süre test edilmesi ve sonrasında hayata geçirilmesi planlanmakta” dedi. Koçak, çalışmalar başlamadan önce konunun Hazine Müsteşarlığı ile paylaşıldığını ve herhangi bir olumsuz geri dönüş alınmadığına dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Trafik kazalarında mağdur olan kişilerin, karşı tarafın değil de kendi sigorta şirketinden hizmet almasına imkan veren bu sisteme; özellikle zarar gören kişilerin memnuniyeti açısından Hazine olumlu yaklaşıyor.”

Haberin Devamı

İKİ ARACIN KARIŞTIĞI KAZALARDA

Doğrudan tazmin sistemi hakkında bilgi veren Recep Koçak; sigorta şirketinin, trafik kazasında sigortalısının uğradığı zararı, sorumlu sigorta şirketi adına sigortalısına ödeyeceğini ifade ederek, “Diğer bir deyişle, bu sistemde, trafik kazasında zarar gören araç sahibi; kendisine zarar veren aracın sigortacısına değil, kendi sigorta şirketine başvuracak. Sistemin asıl amacı, trafik sigortasında gerçekleşen tazminat taleplerini ve ödemelerini kolaylaştırmak, hızlandırmak” dedi. Koçak, sistemin uygulandığı ülkeler incelendiğinde öncelikle uygulamanın başlangıç dönemlerinde, maddi tazminat ödemesi gerektiren hasarların kapsam dahilinde olduğunu; zaman içinde de bedeni tazminatların belirli kıstaslarla sisteme dahil edildiğini vurgulayarak, “Bazı ülkelerde ikiden fazla aracın karıştığı kazalarda da sistemin uygulandığı görülmekte. Ülkemizde doğrudan tazmin sisteminin sadece iki aracın karıştığı maddi hasarlı kazalarda geçerli olacak şekilde hayat geçirilmesi planlanmakta” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

DOĞRUDAN TAZMİN NASIL İŞLEYECEK?

Recep Koçak, doğrudan tazmin sisteminin nasıl işleyeceği hakkında da şu açıklamaları yaptı: “Öncelikle, kaza tespit tutanağı, sigorta şirketlerinin kusur tespiti yapabilmeleri amacıyla doğrudan tazmin sisteminde talep edilen belgeler arasında yeralacak. Sistemin esasını, sigorta şirketinin kendi sigortalısının hasarını ödemesi, sonrasında hesaplanan ortalama hasar tutarını kusurlu tarafın sigorta şirketinden tahsil etmesi teşkil ediyor. Bu çerçevede de ortalama hasar tutarı hesaplanacak. Şirketler arasındaki mutabakatı sağlamak üzere takas odası kurulacak. Sistemin işleyişi, kuralları, anlaşmazlık prosedürleri, kurallara uyulmaması durumunda uygulanacak yaptırımlar hazırlanan anlaşmada yer alacak. Sisteme dahil olmak isteyen sigorta şirketleri anlaşmayı imzalayarak, sisteme girecekler.”

Haberin Devamı

Hasar hızlı ödenecek işlemler azalacak

RECEP Koçak, doğrudan tazmin sisteminin tüketicilere büyük avantajlar sağlayacağını belirterek, şunları söyledi: “Öncelikle, sigortalının kendi sigorta şirketi üzerinden zararını tazmin etmesi nedeniyle hasarlar hızlı ödenecek. Sigortalının mevcutta iletişimde olduğu ve diğer sigortalarını da yaptırdığı sigorta şirketine başvurarak, zararını tazmin etmesi arada devam eden bir müşteri-sigorta şirketi ilişkisi olduğundan, hizmetin kalitesini de artıracak. Sigortalı yine kendi sigorta şirketinin sunduğu anlaşmalı servis hizmetinden faydalanmak suretiyle herhangi bir ödeme yapmaksızın zararını tazmin edebilecek. Bu sayede, tazminatı ödeyip, sorumlu sigorta şirketinden tazminat tutarını tahsil etmek gibi işlemlerle uğraşmayacak.”

Haberin Devamı

Diğer Sigortalı Yaşam haberleri

Giray Velioğlu emekli oldu

24 yıl Yapı Kredi Sigorta Grubu’nda üst düzey yöneticilik yapan ve son olarak Yapı Kredi Sigorta’da Genel Müdürlük, Yapı Kredi Emeklilik’te Murahhas Azası olan S. Giray Velioğ emekliye ayrıldı. İş hayatına 1976 yılında ODTÜ’de öğretim üyesi olarak başlayan Velioğlu, Boğaziçi Üniversitesi ve yurtdışında 13 yıl akademisyenlik döneminin ardından 1989’da Yapı Kredi Sigorta’da (o tarihteki ismiyle Halk Sigorta) Risk Mühendisliği Departmanı’nda yönetici olarak göreve başlamıştı.

BES’ten 480 milyon lira

AvivaSA CEO’su Meral Eredenk, Bireysel Emeklilik Sistemine (BES) katılımın her geçen gün arttığını, yılın ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine göre net katılımcı sayısında yüzde 279, net katkı payı üretiminde ise yüzde 164 büyüme yaşandığını belirterek, ilk altı ay için katılımcılara ödenen devlet katkısının 480 milyon TL’yi aştığını söyledi.
Eredenk, “Hazine Müsteşarlığı, Nisan sonunda başladığı devlet katkısı ödemelerini belli bir program dahilinde yapıyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!