TansaÅŸ'tan koÅŸulsuz iade garantisi

Güncelleme Tarihi:

TansaÅŸtan koÅŸulsuz iade garantisi
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 19, 2002 14:55

Türkiye organize perakende sektöründe 17. yılını kutlayan Tansaş, müşteri ilişkilerini 6 maddeyle yeniledi. Tansaş, bugünden itibaren tüm gıda ürünlerinde fiş tarihine bakmaksızın koşulsuz iade garantisi getiriyor.

Haberin Devamı

Tansaş Genel Müdürü Servet Topaloğulu, düzenlediği basın toplantısında, geçtiğimiz Mart ayında kamuoyuna açıkladıkları stratejilerinde önemli yol katettiklerini bildirdi.

Müşteri ilişkileri ilkelerini 6 maddede yeniden tanımladıklarını söyleyen Topaloğlu, Tansaş'larda satılan tüm gıda ürünlerinde fiş tarihine bakılmaksızın koşulsuz iade garantisi bulunduğunu belirtti.

Topaloğlu, ''Tansaş olarak tüketiciye vaadettiğimiz herşeyin arkasında durmayı çok önemsiyoruz. Katalog, gazete ilanı ve billboard ile duyurulan bir ürün mağazada yok ise muadil ya da bir üst kalitedeki ürünün müşteriye aynı fiyattan verileceğini taahhüt ediyoruz'' dedi.

Servet Topaloğlu, şunları kaydetti: "Tansaş'ın ilan ettiği fiyatlardaki tipografi hatalarından dolayı sorumluluğu üzerimize alıyoruz. Örneğin Tansaş'ın kataloğunda yer alan 10 milyon lira bedelli bir ürün yanlışlıkla 1 milyon lira basılmışsa, o ürünü 1 milyon liraya alırsınız.

Haberin Devamı

Tazelik hiçbir şekilde taviz vermeyeceğimiz alanlardan biri. Bundan böyle müşterilerimiz mağazalardan aldığı ürünün son kullanım tarihi geçmiş ise aynı ürünün son kullanım tarihi geçmemiş olanı kendilerine ücretsiz verilecektir. Tansaş mağazalarındaki tüm müşteriler mağaza dahilinde başlarına gelebilecek her tür kaza sonucu yaralanma ve ölüm durumlarında Tansaş'ın sigorta güvencesi kapsamındadır.''
   Â
TANSAÅž'IN DÄ°ÄžERLERÄ°NDEN FARKI
 
Tansaş'ın artık gıda perakendecisi ve süpermarket olduğunu söyleyen Topaloğlu, Tansaş'ı diğerlerinden ayıran özellikleri segmentasyon, farklılaşma ve operasyonel verimlilik olarak sıraladı.

Topaloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: ''Faaliyet alanımız süpermarket segmentasyonu. Başta Ege ve İzmir yöresi olmak üzere, Marmara ve İç Anadolu bölgelerinde, toplam 37 mağazamızı ferah, sıcak, hijyenik mağaza konseptimiz çerçevesinde yeniledik.

Sene sonuna kadar bu sayı 60'a çıkacak. Hesabını iyi yapan kaliteye önem verip, reklam ve ambalaja para vermek istemeyen müşteriler için Tansaş markalı 35 kategoride ürün var. Bunları 45'e çıkaracağız. Bu ürünlerin farklılığı fiyat avantajı. Kategorisindeki en ucuz ürün. Bu ürünlerde standart ambalaj olacak.''
  Â
DOÄžUÅž PERAKENDEYE ODAKLANIYOR

Haberin Devamı

Soruları da yanıtlayan Topaloğlu, bir gazetecinin ''Doğuş Grubu'nun gıdadan çekileceği yönünde açıklamaları vardı'' hatırlatması üzerine, bunun yanlış anlaşıldığını belirterek, şunları kaydetti:

''Gıda ayrı perakende ayrı. Doğuş Grubu Uno, ekmek gibi üretim faaliyetlerinde iddialı değil. Bazı kesimler tarafından perakendeden çekiliyor diye algılandı. Perakende Doğuş Grubunun odaklandığı 3 ana daldan birisidir. Sermayesi 63 trilyon liradan 300 trilyon liraya çıktı. Pek çok bankada bulunmayan bir sermayedir. Bu, sektörde kalıcılığın göstergesi.''

Doğuş Grubu'nun Tansaş'ı belediyeden aldıktan sonra bölgesel şirketi ulusal merkezli yapma kararı verdiğini ve bunun da uzmanlaşma olmadan verimsiz çoğalmaya yol açtığını söyleyen Topaloğlu, ''Orada bir makas değişikliği yaparak büyüme politikamızı, her ne pahasına olursa olsun büyüme yerine verimli büyümeye yönelttik'' dedi.

Haberin Devamı

Zor günlerin Tansaş için geride kaldığını ifade den Topaloğlu, 30 bin metrekarelik bir küçülme yaşadıklarını söyledi.

Servet Topaloğlu, ''Verimlilik bizde temel hedef. Ciro artışı önemli değil, önemli olan metrekare başına düşen verimliliğin artması. Biz oraya odaklandık. Su anda verimlilik artışında yüzde 20 rakamını yakaladık, yıl sonu hedefimiz yüzde 30'' diye konuştu.
  Â
Topaloğlu, bu yılki ciro hedeflerinin 350 milyon dolar, 2005 yıl için hedeflerinin ise 750 milyon dolar olduğunu kaydetti.
   Â
SEÇİMLERİN ETKİSİ
 
Seçimlerin perakende sektörüne yansımasına ilişkin olarak da Topaloğlu, şunları belirtti:

''Eylül'de büyük şehirlerde Ağustos'a göre ciddi kıpırdanma oldu. Burada ciddi tüketici eğilimi farkı var. Müşteri yine aynı ihtiyaçlarını alıyor ama daha ucuzunu alıyor. Adet olarak daha fazla satıyoruz ama bizim ciro 10 değil 6 oluyor. Böyle olması lazım. Bu sene markaların önemli problemi var.''

Haberin Devamı

Topaloğlu, yeni kopsepte geçmenin maliyetinin de 37 mağaza için 6 milyon dolar olduğunu kaydetti.

Son derece şeffaf, fantazilerden uzak, ama aynı zamanda muhafazakar olduklarını belirten Topaloğlu, 2005 yılına kadar Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu bölgelerinde yoğunlaşmaya çalıştıklarını, ana hedeflerinin önce ödevlerini yapmak olduğunu, bunu sağlayınca belirli bir partnerle işbirliği yapmanın da politikaları arasında bulunduğunu bildirdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!