'Sağlıklı masa' kurdular

Güncelleme Tarihi:

Sağlıklı masa kurdular
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 08, 2022 07:00

Aileleri için hazırladıkları sağlıklı ürünleri iş fikrine çevirdiler ve İspanyolca ‘benim masam’ anlamına gelen ‘Mia Mesa’ markasını kurdular. Bu masa artık sağlıklı beslenmek isteyen herkesin... Fulya Birdal İncekara ve eşi Eray İncekara’nın girişimi ile hayat bulan marka, ürettiği ilikli kemik suyu, yerfıstığı ezmesi, tahin ve kuru meyve gibi birçok ürünü e-ticaretle 81 ile ulaştırıyor. Hedefleri ise emin adımlarla büyümek ve yurtdışında organik marketlere açılmak.

Haberin Devamı

Kurumsal firmalarda çalışan iki girişimci, mutfaklarındaki sağlıklı ürünleri daha geniş kitlelerle buluşturmak için yola çıktı. İş hayatından gelen tecrübe, sağlıklı beslenme bilinci ve en önemlisi de ‘kendilerine inanmak’, hiç de kolay olmayan bu yolculukta onların en büyük avantajı oldu. 2019’da kurulan ve İspanyolcada benim masam anlamına gelen Mia Mesa, bugün ürettiği ilikli kemik suyu, yerfıstığı ezmesi, tahin ve kuru meyve gibi ürünleri e-ticaret sayesinde 81 ile ulaştırıyor. Girişimin yola çıkış hikâyesini ve hedeflerini kurucusu Fulya Birdal İncekara ile konuştuk.

İŞ FİKRİ EŞİNDEN GELDİ

Kurumsal firmalarda uzun süre çalışan çiftin girişim serüveninde ilk adım Eray İncekara’dan geliyor. Fulya Birdal İncekara, eşinin çalıştığı uluslararası firmanın Türkiye faaliyetlerine son vermesi sonrasında yaşananları şöyle anlattı: “2016-2019 döneminde eşimin işten ayrılması ile maddi çıkmaza girdik. Bir gün yanıma geldi ve kurumsal hayatın kaosuna girmek istemediğini, mutfağımızdaki ürünleri yeni bir iş fikrine dönüştürmek istediğini söyledi. Açıkçası şaşırdım, ‘olmaz’ dedim. Sonrasında Türkiye’nin önde gelen işinsanı ve aile dostumuz İzzet Özilhan ile yaptığım görüşme benim de bakış açımı değiştirdi. Bu iş fikri hoşuna gitti ve ‘üstesinden gelirsiniz’ dedi. Sonrasında evet markamızı kuruyoruz diyerek yola çıktık.”

Haberin Devamı

AŞURE TENCERESİNDE BAŞLADI

Bu işe başlarken ne maddi bir güçlerinin ne de arkalarında bir ekibin olduğunu söyleyen İncekara, “İşte o noktada içimdeki yaratıcı, çalışkan kadın kolları sıvadı. Markanın ‘Sağlık buradan başlıyor’ söyleminden logosuna kadar hepsi ellerimizden çıktı” dedi. Uzun yıllardır hızlı tüketim ürünleri sektöründe çalışan İncekara, kurumsal hayatta edindiği bilgileri kendi işine aktardığını ve önce evinin mutfağında üretime başladığını dile getirdi. “İşe anneannemin aşure tenceresi başladım” diyen İncekara, şöyle devam etti: “Paketli ürünlerin girmediği, ekmeğin dahi evde pişirildiği bir ailede büyüdüm. Bir anne olarak da hep çocuğum için en iyi gıdayı seçme titizliğim var. Bunların yanında eşimin de spor ve fonsiyonel beslenmeye karşı artan ilgisi yeni işimizin kapılarını aralamıştı. Markamız için yaklaşık 1 yıl evde çalıştım. Gündüz kurumsal hayat, akşam kendi işimiz için mesai harcadım. 24 saat yetmiyordu. Sonra İstanbul Küçükyalı’daki tesise geçtik. Hayalimiz Türkiye’nin ilk fonksiyonel beslenme mutfağı olmaktı. 25 metrekare ile başladık ve şu an 450 metrekarelik mutfağımızda hizmet veriyoruz. Başlangıçtan bu yana ciromuzu yüzde 300 arttırdık. Şu an kemik suyu dahil 14 ürünümüz var. İlerleyen günlerde portföyümüze yeni ürünler eklenecek. Bunların bir kısmı hazır, diğer kısmının da Ar-Ge çalışmaları devam ediyor.”

Haberin Devamı

Marka için önemli kırılım noktalarından biri de Beymen ile olan işbirliği olmuş. Kendi web siteleri üzerinde tüm şehirlere gönderim yaptıklarını belirten İncekara, aynı zamanda beymen.com’da da satışta olduklarını söyledi. Markanın gurme grubunda ilk kendileri ile görüştüğünü belirten İncekara, “ İşte o an emeklerimizin karşılığını bulduğunu anladık ve eşimle birbirimize sarılıp ağladık” ifadelerini kullandı.

SAĞLAM MARKA HEDEFİ

Peki kısa sürede iyi bir yol kat eden markanın hedefleri neler? İncekara bu soruya şu yanıtı verdi:

“Gelecek nesillere beslenme alışkanlıklarını değiştirmeyi öğretmek istiyoruz. Elbette ticari olarak da kâr etmeliyiz. Zarar ederek büyük hedeflere ulaşamayız. Bu konuda da acele davranmak yerine emin adımlarla devam edeceğiz. En büyük hayalimiz büyük ve sağlam bir marka yaratmak. Yurtdışında ürünlerimizi satmak isteyenler oldu. Ancak katkı maddesi içermediği için önce soğuk zincir taşımacılığı konusunu çözmeliyiz. Bununla ilgili araştırmalarımız sürüyor. Butik ve artizan üretim yapan bir marka olarak yurtdışında organik marketlerde yer almayı hedefliyoruz. O güne kadar da üretmeye, kendimizi geliştirmeye, Anadolu’yu karış karış gezerek en iyi tedarikçileri bulmaya devam edeceğiz.”

Haberin Devamı

‘ÖNCELİĞİMİZ DOĞAL ÜRETİM’

“Üretimde önceliklerimiz var” diyen İncekara, şunları söyledi: “Bebeklere, şifa arayanlara sözümüz var. Bu atölyeden çıkan her ürün en saf hali ile tüketici ile buluşacak. Ticaretimiz yalan söylem içermedi, içermeyecek.” Doğal üretim için de küçük üreticilerle işbirliği yaptıklarını dile getiren İncekara, “İlikli kemik suyu için Trakya ve Balıkesir bölgesinden, belgeli hayvanlardan alım yapıyoruz. Lokomotif ürünümüz bu. 36 saat 78 derecede pişirerek hazırlıyoruz. Bu ürün hem tüketim alışkanlıklarını değiştirdi hem de pazarı büyüttü. Diğer tüm ürünlerimiz için de küçük üreticileri seçiyoruz. Mevsimine göre en iyi sebze meyve nerede ise oradan alıyoruz” şeklinde konuştu.

BAKMADAN GEÇME!