Sabancı, ‘en ucuz’ olmak için krizde 120 Diasa açtı

Güncelleme Tarihi:

Sabancı, ‘en ucuz’ olmak için krizde 120 Diasa açtı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 15, 2003 01:54

Sabancı Holding ve Fransız Carrefour bünyesinde faaliyet gösteren indirimli marketler zinciri Dia ortaklığıyla kurulan Diasa, Türkiye'deki mağaza sayısını krizlerin yaşandığı son 2 yılda 30'dan 150'ye çıkardı.

Kaliteli ürünleri, en ucuza sunmayı hedeflediklerini kaydeden Diasa Genel Müdürü Ömer Egesel, ‘‘Türkiye'de en ucuz olma iddiamız ve indirim şampiyonu olma sloganımız var’’dedi.

Sabancı Holding ve Fransız Carrefour bünyesinde faaliyet gösteren indirimli marketler zinciri Dia ortaklığıyla kurulan Diasa, Türkiye'deki mağaza sayısını krizlerin yaşandığı son 2 yılda 30'dan 150'ye çıkardı. Türkiye'deki ilk mağazasını 1999 yılında açan Diasa, mağaza sayısını bu yıl sonunda 180'e, kısa süre içinde de 400'e çıkartmayı planlıyor.

Türk tüketicilerine en kaliteli ürünleri, en ucuz fiyatla sunmayı hedeflediklerini kaydeden Diasa Genel Müdürü Ömer Egesel, ‘‘Türkiye'de en ucuz olmak gibi bir iddiamız ve indirim şampiyonu olmak gibi bir sloganımız var’’ dedi. Haftada iki kere rakiplerine göre fiyatlarını kontrol edip mutlaka en ucuz olmaya çalıştıklarını kaydeden Egeli, şu anda tüm ürünlerde piyasaya göre en az yüzde 5 ucuz olduklarını söyledi.

İndirimli market modelinin Avrupa'da kabul görerek hızla yayıldığını söyleyen Egesel, ‘‘Diasa bu model çerçevesinde ucuza mal üretip, ucuza satan ve insanların yürüyerek rahatlıkla ulaşabilecekleri, 250-300 metrekare boyutunda bir market zinciri’’ dedi.

KRİZ ENGEL OLMADI

Türkiye'de en yoğun kriz döneminin bile Diasa'nın önünde bir engel olmadığını söyleyen Egesel, şöyle devam etti:

‘‘Biz kriz dönemlerinde büyümemizi sürdürdük. Diasa'nın iki ortağı da bu dönemlerde, ‘Duralım, bakalım ne olacak' gibi şeyler düşünmedi. Tam tersine gerek Carrefour, gerekse Sabancı Grubu krizde durmak yerine bize, ‘Kaç mağazayız? Nerdeyiz? Ne kadar büyüdük? Daha ne yapabiliriz? diye moral verdi. Kriz bizim yatırımlarımızı durdurmadı ve durdurmayacak. Bütün planlarımızı büyümeye yönelik yapıyoruz.’’

Ömer Egesel, Diasa için İstanbul'un çok önemli olduğunu ifade ederek, ‘‘En yakın rakibimizin İstanbul'da 360 mağazası var. Bizimde 150 mağazamızın 144'ü İstanbul'da. 2003 yılında bu sayıyı 180'e, önümüzdeki yıllarda da 350-400'e çıkartmayı hedefliyoruz’’dedi. Mahalle arasında arabayla meyve satanların bile rakipleri olduğunu belirten Egesel, herkezle rekabet etmek gerektiğini ancak bu şekilde piyasalara bir ucuzluk ve dinamizm geleceğini söyledi.

HEDEF TÜM TÜRKİYE

Diasa'nın gerçek hedefinin tüm Türkiye'ye yayılmak olduğunu vurgulayan Egesel, şöyle konuştu:

‘‘Operasyonumuzun sağlıklı bir şekilde yürümesi için tüm Türkiye'de yer almak istiyoruz. Bunun için çalışmalar yürütüp nasıl bir model uygulamamız gerektiğini düşünüyoruz. 2003 yılı sonunda veya 2004 başında bu model belli olacak. Türkiye'de belki franchising yöntemiyle büyüyebiliriz. Dia'nın yer aldığı ülkelerde bu model oturmuş ve iyi ilerliyor. Ama biz öncelikli olarak hem Diasa'nın hem franchising alan firmanın hem de müşterinin kazançlı çıkacağı bir model yaratmak için uğraşıyoruz. Bunu başarırsak 2004 yılından itibaren franchising vermeye başlamak istiyoruz.’’

500 ÜRÜNÜMÜZ VAR

Diasa'ların en büyük avantajının ‘Özel markalı ürünler' satmak olduğunu söyleyen Egesel, ‘‘Marketlerimizde satılan 1800 farklı üründen 500'ünü Dia markalı ürünler oluşturuyor. Bu ürünlerin toplam satışlar içindeki payı yüzde 35'leri buldu. Bu oranın Avrupa standardı olan yüzde 50'yi bulmasını hedefliyoruz’’ diye konuştu.

Özel markalı ürünlerin doğru bir model olduğunu kaydeden Egesel, ‘‘Çünkü hedeflediğimiz kaliteyi piyasanın en iyi firmalarıyla çalışarak kendi markamızla üretiyoruz ve yüzde 30-40'lara varan fiyat avantajlarıyla satıyoruz’’ dedi.

İşi doğru yapan bakkal her zaman kazanır

150 markete sahip Diasa'nın Genel Müdürü olduğunu ama hálá alışverişlerini bakkaldan yaptığını kaydeden Ömer Egesel, ‘‘Çünkü eve gittiğim saatlerde sadece bakkallar açık oluyor’’ dedi. Egesel, şunları söyledi: ‘‘İşini doğru yapan bakkallar her zaman kazanır. Bir kere bakkaların çalışma saatleri çok esnek. Bizim kapalı olduğumuz saatlerde hizmet veriyorlar. Diğer taraftan kişisel kontak kuruyor ve evlere servis yapabiliyorlar.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!