Sabancı 25 milyon dolar verdi, Saka'yla suya döndü

Güncelleme Tarihi:

Sabancı 25 milyon dolar verdi, Sakayla suya döndü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2004 00:00

Hayat Su'daki hisselerini Fransız Danone'ye satan Sabancı Grubu'nun su sektöründen ayrılığı uzun sürmedi. Sabancı, öncelikle damacanada satılacak olan 'Saka' markasıyla yeniden su sektörüne döndü. Sabancı Grubu, Saka için Sakarya'da 25 milyon dolarlık yatırım yaptı.HAYAT Su'daki hisselerini Fransız ortağı Danone'ye satan Sabancı Grubu, 'Saka' markası ile yeniden su sektörüne döndü. Sabancı Grubu, Saka için Adapazarı'nda 17 bin metrekarelik kapalı alan inÅŸa etti ve ÅŸu ana kadar 25 milyon dolarlık yatırım yaptı.Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup BaÅŸkanı Haluk Dinçer, Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Güler Sabancı'nın da katıldığı ‘Saka Su’nun tanıtıldığı toplantıda, Piyale'nin ardından Saka ile yepyeni bir öykünün baÅŸlangıcını kutladıklarını, Piyale'deki baÅŸarılarının Saka'nın geleceÄŸiyle ilgili ipuçları vereceÄŸini söyledi.Dinçer, Sabancı Grubu'nun gıda sektöründeki köklü geçmiÅŸinde büyük bilgi birikimi ve tecrübenin söz konusu olduÄŸunu ifade ederek, şöyle devam etti:‘İşte GıdaSa olarak vizyonumuz, Sabancı'nın bu çok deÄŸerli mirasını baÅŸarıyla geleceÄŸe taşımak. Saka markasıyla yeniden girdiÄŸimiz su pazarındaki hedefimiz, Sabancı'nın gıda sektöründeki bilgi birikimini, su pazarında daha önce edindiÄŸimiz deneyimle harmanlayarak çok kısa sürede liderlik koltuÄŸuna oturmak. Cebimizdeki her 100 liranın ortalama 25'ini beslenmek için harcarken, ülkemizde henüz emekleme döneminde bir gıda sektörü olduÄŸunu görüyoruz.’300 MÄ°LYON DOLARHaluk Dinçer, ÅŸu anda damacana ambalajda piyasaya sunulan Saka'nın kısa bir süre sonra pet ÅŸiÅŸelerle de satılacağını bildirdi. Dinçer, 2004 yılı cirolarının 300 milyon dolara yaklaÅŸtığını, önümüzdeki yıl ise 400 milyon doları aÅŸmayı hedeflediklerini belirterek, ‘Biliyorum yolumuz uzun ama biz çok hızlıyız. Sabancı'yı gıdada da, diÄŸer sektörlerde olduÄŸu gibi lider konuma getirmeye kararlıyız. Ä°nanıyorum ki GıdaSA ailesi taşıdığı ekip ruhu, hızı, kararlılığı ve motivasyonu ile çok daha büyük hedeflere ulaÅŸacak bir potansiyele sahip’ dedi.25 MÄ°LYON DOLAR GıdaSA İçecek Genel Müdürü Adnan Erem de, Türkiye'de su pazarında yılda 5.5 milyar litre su satıldığını ve 640 milyon dolarlık bir büyüklük bulunduÄŸunu kaydederek, Ä°stanbul'da evlerin yüzde 75'inde damacana su kullanıldığını, Anadolu'da bu pazarın geliÅŸtiÄŸini vurguladı.Erem, damacana pazarının 2007'de yıllık 5 milyar litre, 2009'da 5.3 milyar litreye ulaÅŸmasını öngördüklerini ve bunun 350 milyon dolar seviyesinde bir iÅŸ hacmini ifade ettiÄŸini söyledi.2005 sonunda Ä°stanbul'un en çok satan 2 su markasından biri olmayı hedeflediklerini belirten Erem, Saka Su'yu yakın zamanda Ankara'da da tüketicilerle buluÅŸturacaklarını ve önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye pazarının yüzde 80'inde bulunmayı planladıklarını bildirdi.Erem, Ä°stanbul'da satışına baÅŸlanan Saka'nın fiyatını 3.25 YTL olarak belirlediklerini, Ankara'da da bu fiyattan satacaklarını söyledi.Metin: Türk Telekom'da umudumu kaybediyorumSABANCI Holding CEO'su Celal Metin, grubun 2004 yılında geçtiÄŸimiz yıla göre daha iyi gittiÄŸini ve kárlı büyüyerek bütçenin önünde rakamlar gerçekleÅŸtirdiÄŸini söyledi. ÖzelleÅŸtirmede içinde oldukları her sektörle ilgilendiklerini belirten Celal Metin, Milli Piyango'nun satışıyla ilgilenmediklerini ifade etti . Türk Telekom'un özelleÅŸtirmesiyle ilgili pek çok belirsizliÄŸin olduÄŸunu vurgulayan Metin, "Türk Telekom'un özelleÅŸtirilmesini bir yıldır izliyoruz ve artık ümidimi kaybediyorum. Telekom sektörünün serbestleÅŸtirilmesiyle pazarda pek çok deÄŸiÅŸiklik oldu" dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!