Sabancı 25 milyon dolar verdi, Saka'yla suya döndü

Güncelleme Tarihi:

Sabancı 25 milyon dolar verdi, Sakayla suya döndü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2004 01:37

Hayat Su'daki hisselerini Fransız Danone'ye satan Sabancı Grubu'nun su sektöründen ayrılığı uzun sürmedi. Sabancı, öncelikle damacanada satılacak olan 'Saka' markasıyla yeniden su sektörüne döndü. Sabancı Grubu, Saka için Sakarya'da 25 milyon dolarlık yatırım yaptı.

HAYAT Su'daki hisselerini Fransız ortağı Danone'ye satan Sabancı Grubu, 'Saka' markası ile yeniden su sektörüne döndü. Sabancı Grubu, Saka için Adapazarı'nda 17 bin metrekarelik kapalı alan inşa etti ve şu ana kadar 25 milyon dolarlık yatırım yaptı.

Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer, Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı'nın da katıldığı ‘Saka Su’nun tanıtıldığı toplantıda, Piyale'nin ardından Saka ile yepyeni bir öykünün başlangıcını kutladıklarını, Piyale'deki başarılarının Saka'nın geleceğiyle ilgili ipuçları vereceğini söyledi.

Dinçer, Sabancı Grubu'nun gıda sektöründeki köklü geçmişinde büyük bilgi birikimi ve tecrübenin söz konusu olduğunu ifade ederek, şöyle devam etti:

‘İşte GıdaSa olarak vizyonumuz, Sabancı'nın bu çok değerli mirasını başarıyla geleceğe taşımak. Saka markasıyla yeniden girdiğimiz su pazarındaki hedefimiz, Sabancı'nın gıda sektöründeki bilgi birikimini, su pazarında daha önce edindiğimiz deneyimle harmanlayarak çok kısa sürede liderlik koltuğuna oturmak. Cebimizdeki her 100 liranın ortalama 25'ini beslenmek için harcarken, ülkemizde henüz emekleme döneminde bir gıda sektörü olduğunu görüyoruz.’

300 MİLYON DOLAR

Haluk Dinçer, şu anda damacana ambalajda piyasaya sunulan Saka'nın kısa bir süre sonra pet şişelerle de satılacağını bildirdi. Dinçer, 2004 yılı cirolarının 300 milyon dolara yaklaştığını, önümüzdeki yıl ise 400 milyon doları aşmayı hedeflediklerini belirterek, ‘Biliyorum yolumuz uzun ama biz çok hızlıyız. Sabancı'yı gıdada da, diğer sektörlerde olduğu gibi lider konuma getirmeye kararlıyız. İnanıyorum ki GıdaSA ailesi taşıdığı ekip ruhu, hızı, kararlılığı ve motivasyonu ile çok daha büyük hedeflere ulaşacak bir potansiyele sahip’ dedi.

25 MİLYON DOLAR

GıdaSA İçecek Genel Müdürü Adnan Erem de, Türkiye'de su pazarında yılda 5.5 milyar litre su satıldığını ve 640 milyon dolarlık bir büyüklük bulunduğunu kaydederek, İstanbul'da evlerin yüzde 75'inde damacana su kullanıldığını, Anadolu'da bu pazarın geliştiğini vurguladı.

Erem, damacana pazarının 2007'de yıllık 5 milyar litre, 2009'da 5.3 milyar litreye ulaşmasını öngördüklerini ve bunun 350 milyon dolar seviyesinde bir iş hacmini ifade ettiğini söyledi.

2005 sonunda İstanbul'un en çok satan 2 su markasından biri olmayı hedeflediklerini belirten Erem, Saka Su'yu yakın zamanda Ankara'da da tüketicilerle buluşturacaklarını ve önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye pazarının yüzde 80'inde bulunmayı planladıklarını bildirdi.

Erem, İstanbul'da satışına başlanan Saka'nın fiyatını 3.25 YTL olarak belirlediklerini, Ankara'da da bu fiyattan satacaklarını söyledi.

Metin: Türk Telekom'da umudumu kaybediyorum

SABANCI
Holding CEO'su Celal Metin, grubun 2004 yılında geçtiğimiz yıla göre daha iyi gittiğini ve kárlı büyüyerek bütçenin önünde rakamlar gerçekleştirdiğini söyledi. Özelleştirmede içinde oldukları her sektörle ilgilendiklerini belirten Celal Metin, Milli Piyango'nun satışıyla ilgilenmediklerini ifade etti . Türk Telekom'un özelleştirmesiyle ilgili pek çok belirsizliğin olduğunu vurgulayan Metin, "Türk Telekom'un özelleştirilmesini bir yıldır izliyoruz ve artık ümidimi kaybediyorum. Telekom sektörünün serbestleştirilmesiyle pazarda pek çok değişiklik oldu" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!