Rüya otoların kiracısı olduk

Güncelleme Tarihi:

Rüya otoların kiracısı olduk
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2012 00:00

Son dönemde ÖTV oranlarının yüzde 130’a yükselmesiyle birlikte özellikle lüks otomobillerde satın almak yerine kiralama yöntemi yaygınlaşmaya başladı.

Haberin Devamı

Şirketler neredeyse tüm yönetici kademelerine kiralık araç tahsis ederken, patronlarda hem mahalle baskısından hem de servis ve diğer problemleriyle uğraşmamak için fiyatları 500 bin euroyu aşan süper spor otomobiller kiralamaya başladı. Bu yöntemle hem 3 yıl boyunca araçlara sorunsuz biniyor hem de satın almaya göre 150 bin euroyu bulan avantaj sağlıyorlar. Peki bu avantaj nasıl oluyor..

3 YILLIK MALİYET

Bugün Ferrari’nin en pahalı modeli olan F12 Berlinetta’ya sahip olmanın bedeli tam 660 bin Euro. Bu bedele 3 yıllık bakım, sigorta ve vergi giderleri eklendiğinde aracın maliyeti 865 bin euroya çıkıyor. Ama 3 yıl sonra aracın değeri 350 bin euroya düştüğü zaman size 3 yıllık toplam maliyeti 515 bin euro oluyor. Aynı süre içinde bu aracı bir filo krilama şirketi üzerinden kiraladığınızda 36 ay boyunca ayda 11 bin 500 euro ödüyorsunuz. Toplam maliyeti 414 bin euroya geliyor. Yani en pahalı Ferrari için kiralama 100 bin euronun üzerinde bir avantaj sağlıyor.

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55eb3f62f018fbb8f8b4d6f5

SAYI HIZLA ARTIYOR

Bu hesaplamayı ikinci el değeri Ferrari’den daha düşük olan Aston Martin Rapid için yaptığımızda ise kiralamanın avantajı 36 ayda tam 150 bin euro oluyor. Yani bir başka değişle, rüyalarınızdaki aracı satın almak yerine kiraladığınız takdirde aradaki farka başka bir otomobil bile alabiliyorsunuz. Türkiye’nin en büyük filo kiralama şirketi olan Intercity’nin sahibi Vural Ak, araç kiralama sektörünün hızla büyüdüğünü ve rekabetin arttığını belirterek şunları söyledi: “Bugün Intercity 30 bini aşan bir filoya sahip. Hem pazar hızla büyüyor hem de rekabet ve yeni şirket sayısı artıyor. Lüks otomobil kiralaması hızla artarken, süper spor otomobiller bile kiralanmaya başladı. Biz bu yıl 500 bin euronun üzerinde toplam 8 aracı kiraladık. Bunların arasında Ferrari, Aston Martin ve Lamborghini gibi araçlar var.”

MAHALLE BASKISINA ÇÖZÜM

Ferrari ve Maserati’nin Türkiye distribütörü FerMas’ın Satış ve Pazarlama Direktörü Ferhat Albayrak ise, 2011 yılı sonunda ÖTV oranlarının yüzde 130’a çıkmasıyla satışların lüks otoda düştüğünü hatırlatarak, “Ama Ferrari ve Maserati olarak müşterilere 3 yılı bulan ikinci el alım garantisi vererek yılı 2011’ye aynı seviyede tamamlayacağız” dedi. Albayrak, bazı müşterilerinin parası olmasına rağmen mahalle baskısından dolayı istediği Ferrari’yi alamadığını belirterek, “Biz böyle müşterileri direkt kiralamaya yönlendiriyoruz. Araç kiralık olunca çok fazla tepki çekmiyorlar hem de maliyet avantajı sağlıyorlar” diye konuştu.

Haberin Devamı

Almak yerine kiralamak 150 bin euro kazandırıyor

DEĞERİ 500 bin euro’yu aşan süper spor otomobilleri 3 yıllığına kiralamak satın almaya kıyasla 150 bin euroya yakın bir avantaj sağlıyor. Firmalar, mahalle baskısından çekinen, aldıktan sonra servisi ve diğer giderleri ile uğraşmak istemeyenleri kiralamaya yönlendirerek  satışlarını artırıyor.

Satışta  ‘ikinci el garanti’ formülü tutu

TÜRKİYE’de ve dünyada Ferrari’nin çok güçlü bir ikinci eli olduğıunu belirten  Ferhat Albayrak, satışlarının düşmeme formülünü ise şöyle açıklıyor: “Yüzde 130 ÖTV’den önce 500 bin euro civarında olan bir Ferrari’nin bugün fiyatı 660 bin euro. Aradaki 160 bin euro fark müşteriyi parası olsada alımdan vazgeçiriyordu. Biz hemen 2’inci ele alım garantisi verdik ve anlattık. 500 bin euro değerindeki bir aracın 2 yıl sonra değeri yaklaşık 350 bin euroya iniyor. 660 bin euroluk aracın değeri de yaklaşık 500 bin euroya iniyor. Yani alım garantisi yaptığınızda müşterinin kaybı eski ÖTV’yle de yeni ÖTV’yle de aynı. Bunu duyan müşteri daha rahat hareket ediyor. 2011’de düşük ÖTV döneminde toplam 23 Ferrari satmıştık. Bu yıl 22 adetle kapatacağız. İşin komik tarafı bu yıl en pahalı olan F12 Berlinetta’dan tam 8 adet sattık.”

Hedef 50 bin

Haberin Devamı

İTALYAN lüks otomobil üreticisi Maserati krize inat gaza basmaya devam ediyor. Avrupa otomotiv pazarının ancak 2015’te toparlanacağı öngörüsüne rağmen Maserati yatırımı sürdürüp 3 yılda üretim kapasitesini yaklaşık 10 kat artıracak. Halen yılda yaklaşık 5 bin 600 lüks otomobil üreten İtalyan marka 2015’e kadar piyasaya 2 yeni model çıkarıp yılda 50 bine çıkacak. Gelecek yıl Mercedes E serisi ve BMW 5 serisine rakip 4 kapılı Ghibli sedanı üretecek Maserati, 2014’te ise yeni SUV’u Levante’yi yollara çıkaracak.

DİZELLER GELİYOR

Bu yıl kuruluşunun 100’üncü yılını kutlayan prestijli İtalyan markası yeni modelleri Fiat’ın 2009’da satın aldığı İtalya’daki Carrozzeria Bertone fabrikasında imal edecek. Bu yılın ilk 9 ayında 472 milyon euro kâr elde eden Maserati, 2014 sonuna kadar yeni modellere 1.3 milyar euro harcayacak. Uzunluğu 4.9 metreye kadar çıkması beklenen Ghibli’de 3 litre benzinli ve dizel motor da görev yapacak. Satışların büyük bir kısmını yaklaşık 400 beygirlik yeni dizel motorla yapmayı hedefleyen marka, benzinli motorlarını ise Ferrari’den alacak. 2014’te pazara çıkacak SUV Levante ise Porsche Cayenne, Audi Q7 gibi araçlara rakip olacak. Halen Quaatroporte modeli ile süpersport segmentinin yüzde 21’ine ürün veren marka 2015’e kadar GT serilerinin de devreye alınmasıyla yüzde 100’e çıkacak. Dünyada 250’nin üzerinde olan Maserati satış temsilcisi sayısı da 2015’te 425’e yükselecek.

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55eb3f62f018fbb8f8b4d6f7

DÜNYADA İLK TEST

50 yaşında 4 çekiyor

TÜRKİYE’de Mustafa Koç başta olmak üzere işadamlarının makam aracı olan Maserati Quattroporte, 50’nci yaşında 800 milyon euroya tamamen yenilendi. Dünyada ilk kez Hürriyet’in de aralarında bulunduğu sınırlı sayıda gazetecinin Fransa’nın Nice şehrinde test ettiği aracın dünya prömiyeri ise Ocak ayında Detroit fuarında gerçekleşecek. 6’ncı jenerasyon Quattroporte, eskisine göre 20 santim uzarken, arka oturma mesafesi sınıfının en genişi olarak düzenlenmiş. Uzun bir aradan sonra araç ‘şoförlü kullanım’ karakterini yeniden ön plana çıkarırken artık 4 çeker sistemine sahip olarak da satılacak.

Haberin Devamı

YÜZDE 20 AZ YAKIYOR

Mevcut modele göre 100 kg daha hafif olan yeni model yüzde 20 daha az yakıt harcıyor. 8 ileri ZF otomatik şanzıman kullanılan modelde, 8 silindirli 3.8 litre 530 beygir ve 3 litre 410 beygirlik motorlar mevcut. 4 çeker özelliği 3 litre 410 beygirlik motor seçeneğinde yer alıyor. Ocak ayında Türkiye’ye ilk olarak 530 beygir gücündeki 3.8 litrelik V8 motorlu Quattroporte gelecek. Aracın fiyatı 370 bin Euro’dan başlayacak. 0’dan 100 km’ye 4.7 saniyede çıkan aracın maksimum hızı ise 307 km. Yeni Quattroporte’de 4 çeker sistemi ise yanlızca 3 litrelik V6 motorlu versiyonda yer alacak. Bu modelin 2013 yılı sonunda Türkiye’ye getirilmesi planlanıyor.

Türkiye’de 20’den 200 adede çıkacak

FERMAS Satış ve Pazarlama Müdürü Ferhat Albayrak, yeni modellerle birlikte 2015’te Türkiye’de Maserati satışlarını 200’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Ankara ve İzmir’de de satış noktası kurulacağını kaydeden Albayrak 2012 sonuna kadar 20, 2013’te 30 adet Maserati satacaklarını dile getirdi. Albayrak, yeni modelden ise ilk yılda 10 adet satmayı hedeflediklerini belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!