Renault’lar kafa kafaya vurdu güvenlik arka koltuğa taşındı

Güncelleme Tarihi:

Renault’lar kafa kafaya vurdu güvenlik arka koltuğa taşındı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2005 00:00

Euro NCAP kafa kafaya çarpma testlerinde en yüksek güvenlik düzeyi olan ‘5 yıldız’a 8 farklı ürün gamında ulaşmayı başaran Renault, rekabeti şimdi arka koltuklara kaydırdı. Renault, Euro NCAP kriterleri arasında yer almamasına rağmen, otomobillerin arka koltuklarını da yolcular için maksimum koruma düzeyi sağlayan özel sistemlerle donatmaya başladı.

EURO NCAP çarpma testlerinde en yüksek güvenlik düzeyi olan 5 yıldıza, Clio III’ten Scenic’e, Megane’dan Vel Satis’e kadar 8 farklı ürün gamında ulaşmayı başaran Renault, trafik güvenliği alanında rekabeti şimdi, arka koltuklara kaydırdı. Renault, Euro NCAP kriterleri arasında yer almamasına rağmen, otomobillerin arka koltuklarını da yolcular için maksimum koruma düzeyi sağlayan özel sistemlerle donatmaya başladı. Renault, farklı segmentlerde yılın otomobili seçilen Clio III ve Scenic’in çarpma testiyle, ürünlerinde uyguladığı güvenlik sistemlerinin tanıtımını Leardi Teknik Merkezi’nde gerçekleştirdi. 30 ülkeden basın mensuplarına bunun katıldığı bu çarpma testinde, iki farklı ağırlıkta araç kullanılarak, çarpışma sırasında oluşan enerjinin absorbe etme kapasiteleriyle ilgili çalışmaların sonuçları gözler önüne serilmeye çalışıldı.

UYUM TESTİ:

Scenic ve Clio III’den oluşan iki araç, saatte 50 kilometre hızla cepheden cepheye çarpışarak gerçekleştirilen bu ‘uyum’ adı verilen testte, araçların ön motor blokunu oluşturan parça ve aksamlardan herhangi birinin kabin içine girmesi engelleniyor ve iç mekanın bir yaşam hücresine dönüştürülmesi sergileniyor. Renault’un insan bedeninin tahammül sınırları dikkate alınarak yolcuları tutma ve koruma sistemleri üzerine yapılan çalışmaların sonucunda, ürettiği araçlarda ön gergili güç limitörlü emniyet kemeri içeren SPR programlı tutma sistemini, sürücülerin ayak bileklerinin kırılmasını engelleyen pedal sistemini, arkadan çarpmalarda yolcuların zarar görmesini engelleyen koltuk içine girmeyen başlık sistemini, deforme olabilen direksiyonu, iki kademede açılan ön hava yastıklarını, arka yan koltuklarda güç limütörlerini ve ön gergileri kullanmaya başlamasının ardından, sıra şimdi de arka koltuklarda güvenliğe geldi.

KOLTUKTAN KAYMA ÖNLENDİ:

Çarpışma sırasında arkada oturan yolcuların emniyet kemerinin altından kayarak yaralanmasını önlemek amacıyla Renault, Clio III modellerinde yeni bir sistemi uygulamaya başladı. Şimdi, proteknik öngergiler ve koltuk minderi altına eklenen tümsek sayesinde yolcular koltuğa yapışıyor. Bu da, kemerin altından kaymayı engelliyor. Ayrıca, emniyet kemerlerinin bağlantı noktalarının konumunun, yolcunun hassas olan karın kısmı üzerinde değil, uyluk ve basen seviyesinde kalması sağlanıyor. Ayrıca, Clio III’ün arka orta koltuğunda 6-10 yaş arası çocuklar için yeni bir oturma konsepti geliştirildi. Koltuk minderi kısaltılırken, kemerin altından kaymanın önlenebilmesi için kemer tokaları da öne alındı. Koltuk kafalığının, çocuk başlığına dönüştürülebilmesi de kaza sırasında oluşan yaralanma riskini azaltıyor.

Yanlış montajdan çocuklar etkileniyor

KAZALARDA
çocuk yaralanmalarının büyük bölümü, otomobillere yerleştirilen çocuk koltuklarının montaj hatalarından kaynaklanıyor. Bunu önlemek ve yaralanma riskini azaltmak için çocuk koltukları ile otomobiller arasındaki bağlantılar, standart hale getiriliyor. Sistem, koltukların sırtlığı ile minderin birleşme yerinde iki bağlantı halkası ile yüzü yola dönük koltuklar için devrilme önleyici bir üçüncü bağlantı noktası içeriyor. Bu sistem, sırtı yola dönük koltuklarda dengeyi sağlayan bir ek bağlantı noktasıyla tamamlanıyor. İki yaşına kadar boynu korumak gerekiyor. Kafa bebeğin toplam ağırlığının yarısını oluşturuyor. Yaralanma riskini azaltmak için çocukların tekne biçimindeki koltuklarda, sırtı yola dönük olarak oturtulması gerekiyor. Yolcu hava yastığını da devreden çıkartılması gerekiyor. 2-4 yaş arası çocuklarda da kafanın korunması gerekiyor. Yola dönük şekilde ve koltuğa tespit edilmiş uygun bir koltuğa bağlı olarak oturan çocuk, önden çarpışma halinde ön koltuğun sırtlığına doğru fırlama riskinden kurtulabiliyor. 4-10 yaş arası çocuklarda ise minder yükseltici ve 3 noktalı kemer basen üzerinde tutularak karın bölgesinden yaralanma riske azaltılması gerekiyor.

Görüntü duvarları sanal otomobil dönemini başlattı

RENAULT
, 1 milyar Euro’luk yatırımla Fransa’da oluşturduğu Techno Center’da, 10 yıl sonra piyasaya süreceği araçların tasarımını gerçekleştiriyor. Merkezde geliştirilen tüm prototipler, dijital ortamda hazırlanıyor. Bu merkezde, 3 prototip maliyetiyle oluşturulan görüntü duvarları sayesinde sonsuz sayıda prototip üretme imkanına kavuşan Renault, tamamı dijital ortamda üretilen sanal araçları, seri üretime geçebilecek noktaya geliyor. Bu sayede, yeni bir modelin hazırlanma aşamasından seri üretime geçme süresi, 60 aydan 30 aya, maliyeti de 10’da bire düşüyor.

Akdenizli Renault Nissan’a ters geldi

RENAULT
Techno Centre’nin İletişim Direktörü Jean Christoph Collinet, ‘Renault olarak daha Akdenizli olarak çalışıyorduk. Son aşamaya gelindiğinde araçlar üzerinde değişiklikler yapabiliyorduk. Nissan’la daha düzenli bir çalışma ortamına girdik. Son anda değişiklik yapılması onlara ters geldi. Ayrıca, kalite anlayışları da farklı. Bizim kalite anlayışımız uzmanların, Nissan’ın ise müşterilerin kolayca anlayabildiği unsurlar taşıyor. Mühendislik aşamasında ise Renault’un Nissan’a önemli katkısı bulundu’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!