Rahatsız eden kampanyaları kesti, ‘kişiye özel’e geçti

Güncelleme Tarihi:

Rahatsız eden kampanyaları kesti, ‘kişiye özel’e geçti
Oluşturulma Tarihi: Ekim 23, 2011 00:00

Avea, ‘müşteriye özel kampanya sistemi’ ile abonelerine özel ‘anlık kampanya’ düzenliyor.

Haberin Devamı

Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin, IT (bilişim teknolojisi) altyapısına yaptıkları yatırımlarla abonelerinin davranış bilgilerini değerlendirmeye başladıklarını belirterek, “Bu bilgiler bize abonemize anlık kampanya yapmamızı sağlıyor. Gerçek zamanda uygun kişiye yapıldığı için de rahatsızlık değil, memnuniyet oluşturuyor. Geri dönüş de diğerlerine göre 5-6 kat fazla oluyor” dedi.

40 bin aboneye 100 bin SMS
Müşteriye özel kampanya sistemini 1-2 ay test ettiklerini, son 1 aydır da aktif olarak kullandıklarını belirten Şahin, şöyle konuştu: “Bundan önce ayda ilettiğimiz kampanya mesajı 80 milyon adetti. Bu sistem sayesinde 11 tip kampanya yaptık bugüne kadar. 30-40 bin aboneye 100 bin SMS gönderdik. Kuluçka Merkezi’mizde bir şirketle birlikte oluşturduğumuz bu sistemi yurtdışına da açacağız. Müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak için yenilikçi ürün ve servisler geliştirmeye devam edeceğiz. Bu yılki Ar-Ge bütçemiz 35 milyon lira. Gelecek yıl 45 milyon lira olacak. Ar-Ge’ye ayırdığımız yatırım miktarının tüm harcamalarımıza oranı yüzde 1.41.”

Haberin Devamı

Müşteri deneyim merkezi
Şahin, müşterilerimiz Ar-Ge merkezine gelip gelecekteki teknolojileri deneyeceklerini belirterek, “Müşterilerimizin deneyimleri çerçevesinde çalışmalarımızı yönlendireceğiz. Böylece onların ihtiyaçları doğrultusunda ürün veya servis geliştireceğiz” dedi. Müşteri deneyim merkezini birkaç ay içinde devreye almayı planladıklarını kaydeden Şahin, yeni teknolojileri deneyimlemek isteyen müşterilerinin randevu alarak gelip bu isteklerini yerine getirebileceğini ifade etti.

200 mühendis çalışıyor
Ar-Ge merkezinde 220 mühendis çalıştığını belirten Coşkun, şunları anlattı: “Kuluçka Merkezi’miz Türkiye’ye örnek oluyor. Değerli, nadide fikirler buraya geliyor, somut ürünlere dönüşüyor. Şimdi Kuluçka Merkezi’nin yanına deneyim merkezimizi koyacağız. Çalışmalarımızı bir adım ileriye taşıyacağız.”

Yeni nesil şebeke ile kapsama büyüdü

ŞU anda 12.2 milyon müşterilerinin bulunduğunu belirten Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin, “Yeni nesil şebekemiz ile Türkiye nüfusunun yüzde 97’sine ulaşıyoruz. Son 13 ayda şebekemizi yüzde 50 büyüttük. 2G+3G olarak toplam 21 bin 500 baz istasyonumuz var” dedi.

Haberin Devamı

600 milyon cihaz NFC’li olacak

YAKINSAMA (NFC) teknolojisini Türkiye’de aktif kullanıma sunarak yeni bir dönem başlattıklarını belirten Avea Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin, şu bilgileri verdi: “Para kullandığımız pek çok alanda artık nakit ya da kimlik kartı taşımayacağız. 2013’te her 5 telefondan biri, yani yaklaşık 600 milyon cihaz NFC teknolojili olacak. 2011 ve 2012 yılı içinde BonusluAvea ve mobil eğitime ek olarak daha birçok hizmeti müşterilerimizin kullanımına sunacağız. Bu servisimizle birlikte eğitim içeriklerine her yerden ulaşabilmek mümkün olacak. Mobil eğitim platformunu sadece eğitim içeriklerinin sunulduğu bir ortamdan ziyade abonelerin öğrenme performansı, sınav ve anket uygulamaları, eğitimle ilgili geri bildirimlerin anlık olarak izleneceği takip modülü benzeri zengin bir eğitim uygulaması olarak tasarladık.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!