Promosyon sektöründe yüzler gülecek

Güncelleme Tarihi:

Promosyon sektöründe yüzler gülecek
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 20, 2010 14:07

Yerli promosyon üreticisi firmalara, bu yılın ilk yarısında, yurtiçi ve yurtdışı şirketlerden yoğun promosyon yaptırma talebi geliyor…

Haberin Devamı

Nisan ayından itibaren, yerli şirketlerin yanı sıra, Fransa, İtalya, Rusya, Meksika gibi dünyanın dört bir yanındaki firmalardan çok yoğun ‘ajanda’ talebi aldıklarını kaydeden Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) üyesi ve Acar Group Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Acar, “Bu yıl, beklentilerimizin çok ötesinde, verimli bir promosyon sezonu geçiriyoruz.  Özellikle, yurtdışı firmaların taleplerinde, ciddi bir patlama gözleniyor. Promosyon talepleri, geçtiğimiz yıllarda, Eylül ayında başlarken, bu yıl Nisan ayından itibaren gelmeye başladı. Gördüğümüz talep karşısında, ek makine yatırımı gerçekleştirdik. Ayrıca, mevcut kapasitemiz kadar, dışarıdaki firmalara da iş vermeyi planlıyoruz” dedi.
 
Avrupa, Türki Cumhuriyetler ve Ortadoğu’daki birçok ülkenin; kaliteli, müşteri memnuniyeti odaklı ve proje bazlı çalışması nedeniyle Türk promosyon üreticilerini tercih ettiğini belirten Zekeriya Acar, “Avrupa ülkeleri başta olmak üzere birçok ülke, promosyonda yönünü Türk firmalarına çevirmiştir” diye konuştu.

Haberin Devamı

Geçtiğimiz yıl sektördeki işlem hacminin 450 milyon dolara yaklaştığını anlatan Zekeriya Acar, bu yıl 500 milyon doların geçileceğini ve bu rakamın yarısına yakını, yurtdışına ihraç edilen promosyon ürünlerinin oluşturacağını kaydetti.

Promosyonda, erken davranan avantajlı oluyor

Promosyonda erken davranan şirketlerin avantajlı olduğunu belirten Zekeriya Acar, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Promosyonda erken davranan; uygun fiyat, kalite ve istediği ürünü yaptırabilme avantajına sahip oluyor. Son güne kalanlar ise, hem istediği ürünü alamıyor, hem de daha yüksek fiyata ürün yaptırabiliyor. Promosyon ve hediye verilirken dikkat edilmesi gereken diğer önemli bir unsur da; verilen hediyenin, firmanın imajını yansıtan, markasına katkı sağlayan, şık ve kullanılabilir bir hediye olmasıdır. ‘-Bir şey veriyim de gitsin’, mantığıyla yapılan bir çalışma, firmaya katma değer yaratmak yerine, müşteri tarafında, ‘-bana bunu mu göndermiş’ diyerek olumsuz bir imaj da bırakabilir. Promosyonun, marka ve imaj yaratmada, çok büyük rolü olduğu için firmalar promosyon ürünü seçerken, kurumsal kimliklerine uygun seçimler yapmalıdır”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!