Profilo 30 milyon dolara ‘global’ olacak

Güncelleme Tarihi:

Profilo 30 milyon dolara ‘global’ olacak
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 30, 2003 00:00

Türk elektronik sektöründe üçüncü büyük olarak faaliyet gösteren Profilo Telra da artık dünya pazarlarına kendi markasıyla çıkıyor. Bugüne kadar, dünyaca ünlü markaların OEM (tedarikçi, fason) üreticisi konumunda olan Profilo Telra, Berlin'de iki yılda bir düzenlenen Dünya Tüketici ElektroniÄŸi Fuarı'nda (IFA) ilk kez stand açtı. Profilo markası için 3 yıl içinde 30 milyon dolarlık global marka yatırımı bütçesi de oluÅŸturan Profilo Telra, Berlin'de yeni teknolojileri uygulayarak ürettiÄŸi ürünleri Profilo markasıyla tüketicilerin ve büyük alıcıların beÄŸenisine sundu. 38 ülkeden yaklaşık 1000 firmanın katıldığı fuara katılımlarını, ‘‘Amacımız, Avrupa, ABD, BDT Ãœlkeleri ve Kuzey Afrika pazarlarına Profilo markasıyla girmek’’ diye açıklayan Genel Müdür Yardımcısı Tevfik EllibeÅŸ, bu amaçla Ä°ngiltere, Fransa, Almanya, Polonya ve Çin'de Profilo Telra ofislerini kurulduÄŸunu belirtti. Profilo Telra'nın yeni teknolojilerle ürettiÄŸi sıradışı televizyonlarla fuara katıldığını kaydeden Ellibey, ‘‘Amacımız bu yeni teknolojimizle hızlı bir ÅŸekilde pazar payı kazanmak’’ diye konuÅŸtu.Yeni teknolojiler geliÅŸtirmek için 15 milyon dolarlık AraÅŸtırma GeliÅŸtirme (ARGE) bütçesi oluÅŸturduklarını anlatan Tevfik EllibeÅŸ, Profilo markasının ilk hedefinin Ä°ngiltere, Fransa ve Almanya pazarları olacağını, 2003 sonundan itibaren ihracatın baÅŸlayacağını kaydetti.Halen 400 milyon dolarlık cironun yüzde 75'ini ihracata üretimden yaptıklarını belirten EllibeÅŸ, Philips ile üretim iliÅŸkisin de önümüzdeki günlerde yeni geliÅŸmeler olabileceÄŸini söyledi.Profilo global pazarlara, LCD TV, DVD'li TV, 17 Ä°nç DVD'li TV, Dijital yayınlara uygun TV'ler, ve Recordable DVD'li TV ile girecek. Sözkonusu ürünlerin büyük bölümünün üretimine baÅŸlandı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!