Piliç satışları düşmedi

Güncelleme Tarihi:

Piliç satışları düşmedi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 2009 12:18

Abalıoğlu Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Ender Abalıoğlu, her yıl Kurban Bayramı döneminde satışları durma noktasına gelen piliç etinde, son bir kaç yıldır büyük düşüşlerin görülmediğiğini belirterek, bu yıl da kurbanlık fiyatlarındaki artış nedeniyle benzer bir etki beklediklerini söyledi.

Haberin Devamı

Abalıoğlu, kanatlı eti sektörünün zararla kapattığı 2008'den sonra bu yıl iyi bir dönem geçirdiğini, sektör şirketlerinin yılı karlılıkla kapatacağını ifade etti.

Piliç etinde piknik ve turizm sezonunun sona ermesi, balık sezonunun başlaması ve ailelerin kış ayı masraflarındaki yükselme nedeniyle Ekim ayı sonrası tüketimin gerilediğini belirten Abalıoğlu, üretimde bu aylarda yüzde 10 ile 20 arası gerilemelerin görüldüğünü kaydetti.

Bir kaç yıl öncesine kadar dönemsel tüketim düşüşlerinde Kurban Bayramı dönemlerinin çok etkili olduğuna işaret eden Abalıoğlu, “Eskiden Kurban Bayramı ve sonrasındaki dönem piliç eti satışlarının hemen hemen durduğu dönemler olurdu. Toplu tüketim dışında ciddi bir satış gerçekleşmezdi. Ancak son yıllarda bu dönemleri daha yumuşak bir geçişle atlatmaya başladık. Geçen yıl Kurban Bayramına rastlayan dönemde satışlar yüzde 10-20 arası bir düşüş gördü. Artık özellikle büyük şehirlerde çok büyük tüketim düşüşler yaşanmıyor. Bunu kurban kesme alışkanlıkları, maliyeti ve büyük kentlerdeki tüketim alışkanlıklarındaki değişimlere bağlıyoruz.”

Haberin Devamı

Abalıoğlu, hayvan fiyatlarındaki artışla kırmızı ette arz-talep dengesinin bozulduğunu, bunun da tüketiciyi beyaz et tüketmeye zorladığını dile getirdi. Kırmızı ve beyaz et arasındaki fiyat makasının çok açıldığını dile getiren Abalıoğlu, “Kurban Bayramına yaklaştığımız şu günlerde piliç etine talepte yavaşlamaya başladığını görüyoruz. Firmalar üretimlerini ortalama yüzde 15 oranında geri çekme eğilimine girdi. Ancak kurbanlık maliyetlerinin yüksekliği ve kırmızı et fiyatlarında kısa ve orta vadede bir gevşeme beklenmemesi nedeniyle bu düşüşün yine sınırlı kalacağını düşünüyoruz” dedi.

RUSYA İÇİN YILBAŞI UMUDU

Sektörün karlı geçen bir yıldan sonra bu yıl yatırıma yöneldiğini, kapasitelerin artmaya başladığını dile getiren Abalıoğlu, tüketimin bu hızla devam etmesi halinde bunun bir sorun yaratmayacağını, ancak her hangi bir sebeple daralma olursa yine eski sıkıntıların yaşanabileceğini savundu.

Kanatlı etinde ihracat fırsatının da ortaya çıktığına dikkati çeken Abalıoğlu, “Şirket olarak Irak'a yaptığımız ihracatı bu yıl yüzde 100 oranında artırdık. Gelecek yıl için de önemli bağlantılar var. Sektör AB ülkelerine işlenmiş ürünlerde ihracata başladı. Rusya'ya kanatlı eti ihracatı için de Tarım Bakanlığı'nın son prosedürleri yerine getirmesini bekliyoruz. Yıl başından itibaren Rusya pazarına mal göndermeye başlayacağımızı umuyoruz. 2010 yılı, ihracat için bir fırsat yılı olarak görülebilir” diye konuştu.

Haberin Devamı

İzmir'in Kemalpaşa ilçesinde kurulan tesisin saatte 10 bin piliçlik kapasitesiyle ülkenin en büyük entegre tesis olduğunu anlatan Abalıoğlu, 2 yıl gibi kısa bir sürede pazar paylarını yüzde 6'ya çıkardıklarını, yükselen ihracatın da etkisiyle kapasiteyi doldurduklarını ifade etti.
Piliçte kapasiteyi tamamladıklarını kaydeden Abalıoğlu, “Fabrikamızı kapasiteyi her an büyütecek şekilde yapmıştık. 1-2 ay içinde inşaata başlayacağız. Saatte 12 bin piliç kesim kapasiteli bir yatırım olacak. Ayrıca ileri işlenmiş ürünler için de 8 bin metrekare kapalı alanda faaliyet gösterecek bir yatırıma başlıyoruz” dedi.

İzmir'de kurdukları yem fabrikasını da yıl başından önce devreye alacaklarını, Mersin'deki yem fabrikasının 2010'da tamamlanacağını kaydeden Abalıoğlu, 2010 yılında grubun gıdaya toplam 16 milyon avro yatırım yapacağını bildirdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!