Panasonic 32 milyon lirayla Türkiye’ye ‘doğrudan’ yerleşti

Güncelleme Tarihi:

Panasonic 32 milyon lirayla Türkiye’ye ‘doğrudan’ yerleşti
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2010 00:00

Japon teknoloji firması Panasonic, daha önce Tekofaks vasıtasıyla bulunduğu Türkiye’ye 32 milyon TL’lik yatırım yaparak kendi ofisiyle geldi.

Panasonic Denizaşırı Operasyonları Kıdemli Direktörü Hitoshi Otsuki, Türkiye’de Panasonic firmasının resmi olarak kurulduğunu belirterek, “Avrupa’da her ülkede kendi ofisimiz var. Türkiye pazarında yüksek büyüme potansiyeli görüyoruz. Pazarda büyük fırsatlar var. Gelişmekte olan ülkeler olan Meksika, Endonezya ve Türkiye’de kendimizi geliştirmek istiyoruz” dedi. Türkiye pazarından büyük beklentileri olduğunu söyleyen Otsuki, düz panel ekranlı TV serileri Viera, kompakt fotoğraf makinesi Lumix ve Dect telefona odaklanacaklarını kaydetti.
32 milyon TL yatırım
Panasonic Avrupa Yönetim Kurulu Başkan ve CEO’su Laurent Abadie de, Türkiye’de ofis kurmak için kasım ayı itibariyle 32 milyon TL’lik yatırım yaptıklarını kaydederek, Türkiye’nin Panasonic operasyonlarının gelişmesi ve büyümesi için büyük fırsatlar sunduğuna dikkat çekti. Abadie,  “Türkiye’de orta vadede yüzde 10’luk pazar payı hedefimiz var. Genç dinamik nüfusa sahip Türkiye’de gelişmemizi hızlandırma kararındayız. Avrupa’daki en stratejik pazar. Türkiye’de uzun vadeli gelişime destek verecek şekilde örgütleneceğiz” diye konuştu.
Abadie, Türkiye’de ilk etapta var olan ürün gamlarıyla rekabet edeceklerini kaydederek, orta vadede klima, beyaz eşya gibi diğer ürünlerini de getirebileceklerini açıkladı. Panasonic’in uluslararası rakamları hakkında bilgi veren Abadie, firmanın 2008 yılında cirosunun 78.4 milyar dolar olduğunu, Ar-Ge’ye’de her yıl 5.2 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını, 292 bin çalışanları olduğunu, dünyada 539 firmaları bulunduğunu anlattı.   Panasonic Elektronik Satış Ülke Direktörü Shigeo Suzuki ise, şirketin Türkiye’de marka tescilinin haziran ayı sonunda yapıldığını belirterek, şunları söyledi: “Türkiye’de bir numaralı marka olma hedefindeyiz. 2012 yılında iki haneli pazar payına ulaşmak istiyoruz. İlk etapta düz ekranlı televizyon, fotoğraf makinesi ve Dect telefon olmak üzere üç alana odaklanacağız.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!