Paket teslimine süpermarketi ve kafeyi de ekledi

Güncelleme Tarihi:

Paket teslimine süpermarketi ve kafeyi de ekledi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 22, 2012 00:00

UPS’in ABD dışındaki operasyonlarından sorumlu Uluslararası Başkanı Dan Brutto, “İnternetten alışveriş arttı. Bu da lojistik sektöründe hem iş hacmini arttırdı hem de sektöre yenilikler getirdi. Paket teslim alma trafiği artan tüketiciyi evde bekletmemek için komşu, kafe ya da süpermarkete teslimat süreci başlattık. ” dedi.

Haberin Devamı

DEĞİŞEN alışveriş alışkanlıkları paket ve kargo taşımacılığının iş süreçlerinde yeniliklere yol açtı. Küresel lojistik devi UPS’in ABD dışındaki tüm pazarlarından sorumlu Uluslararası Başkanı Dan Brutto, “İnternetten alışveriş gün geçtikçe artarken, bunları teslim almak üzere evde beklemek de tüketici için büyüyen bir sorun haline geldi. Bir süredir ABD ve Avrupa’da evde beklemek istemeyen tüketicinin paketini müdavimi olduğu cafeye ya da mahallesindeki süpermarkete teslim ediyoruz. Bu uygulamaya Türkiye’de de başlayacağız. Şimdilik iki Teknosa mağazasıyla anlaştık. Müşterilerimiz eğer isterlerse paketlerini Cevahir ve Torium Alışveriş merkezlerindeki Teknosa mağazalarından alabilecekler” dedi.

Türkiye’de pilot uygulama

Lojistik sektöründe en yüksek maliyetlerin son teslimat noktasına yapılan teslimatlardan kaynaklandığını belirten Brutto, şöyle konuştu: “Son teslimat noktasında, eğer alıcı bulunamazsa, o noktaya tekrar gitmek zorunda kalınması gibi maliyet artırıcı unsurları azaltmak ve müşteriyi de paketi almak için yetişmek telaŞından kurtarmak amacıyla, komşu kafe, süpermarket ya da kuru temizlemeciye bırakmak gibi bir yöntem geliştirdik. Avrupa’da 4, Kanada’da 3 ve ABD’de yüzlerce şehirde aktif bir şekilde bu uygulmamayı başlattık. Maliyetlerimiz azaldığı gibi, kayıp paket oranımız da ciddi düştü. Türkiye’de iki Teknosa mağazasında pilot uygulamaya başladık.”

Haberin Devamı

Müşteri trafiği artıyor

Sistemi aktif uygulayabilmek için Fransa’da Kiala isimli bir teknoloji şirketini satın aldıklarını kaydeden Brutto, şunları anlattı: “Şirketin halihazırda sahip olduğu bir veri tabanı var. Kiala’nın anlaşmalı olduğu 7 bin farklı nokta, sipariş edilen ürünleri talep edilen yerlere ulaştırmamız konusunda çok faydalı oldu. Bu 7 bin farklı noktaya dahil olan kafeler, süpermarketler, kitapçılar da UPS köşeleri oluşturduk. Bu uygulama hem bize hem müşterilerimize ciddi bir vakit ve nakit kazancı sağladı. Şu ana kadar aldığımız tepkiler çok iyi. Teslimat yaptığımız kafe ve süpermarketler de çok memnun çünkü onlar için de ekstra müşteri trafiği sağlanmış oluyor. Müşteri paketini almak için girmişken bir de kahve alıyor ya da alışveriş yapıyor.”

Haberin Devamı

Yurtdışına 5 Türk yönetici atadık

UPS’nin yönetici pozisyonları için dışarıdan eleman almak yerine daima içerideki çalışanlarını terfi ettirmeyi tercih eden bir yapıya sahip olduğunu vurgulayan Dan Brutto, “37 yıldır UPS’teyim yönetici pozisyonuna dışardan adam atandığını görmedim. UPS’nin dünya çapındaki operasyonları için Türkiye’den 5 yönetici atadık. Mısır, Almanya, Sudi Arabistan ve Dubai operasyonlarımızdan sorumlu ülke yöneticilerimiz Türk. Türkiye’den daha fazla yönetici çıktığını görmek istiyoruz. Bundan dolayı dil eğitimlerine başladık. Bu konuda hükümetin de destek verdiğini görüyoruz. UPS kapsamında açtığımız İngilizce sınıflarında 65 çalışanımız kursa gidiyor.”

Haberin Devamı

Başbakan Erdoğan’ın bizzat not almasından çok etkilendim

BU yılın başından beri 3 kez Türkiye’ye geldiğini söyleyen Dan Brutto, geçen hafta katıldığı Yatırım Danışma Konseyi toplantısıyla ilgili izlenimlerini şöyle aktardı: “Yatırım Danışma Konseyi toplantısında Türk hükümetinin 2023 yılı için öngördüğü hedeflere ulaşma konusundaki kararlılığına bir kez daha şahit oldum. Teşvik programları da dahil olmak üzere, ilk kez böyle bir kararlılığa şahit olduğumu söylemek durumundayım. Geçen yıl 43 yatırım danışma konseyi toplantısına katıldım. Bir Singapur’da bir de Türkiye’de başbakanın not aldığını gördüm. Çok etkileyiciydi.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!