P&G’nin leke önleyici enziminde rol aldık kirli çamaşır sattık

Güncelleme Tarihi:

P&G’nin leke önleyici enziminde rol aldık kirli çamaşır sattık
Oluşturulma Tarihi: Ocak 16, 2009 00:00

P&G Grubu’nun deterjan için geliştirdiği ’leke tutmayan enzim’ çalışmasında biri ekibin başında olmak üzere 30 Türk de görev aldı. Bu enzim kullanılarak "Ariel ProZim 7" adlı deterjan üretilip piyasaya verildi. Deterjanın Brüksel’deki testleri için "kirli çamaşır" alınan ülkeler arasına Türkiye de girdi.

GILETTE, Duracell, Pringles, Wella, Pantene, Oral-B gibi dünya çapında cirosu 1 milyar doların üzerinde 22 markayı bünyesinde barınıran ABD merkezli P&G Grubu, sahibi olduğu Ariel markasıyla çamaşırda devrim yaratmak iddiasıyla yeni deterjan geliştirdi. P&G’nin lekeleri çıkarmanın yanı sıra yıkadığı çamaşırın leke tutmasını da önleyen yeni deterjanı ’Ariel ProZim 7’nin Ar-Ge ve pazarlama faaliyetlerinde, Brüksel Yenilik Merkezi’ndeki (BIC) çalışan ve sayıları 30’u bulan Türk bilim insanları ile yöneticileri önemli rol oynadı. 5 yıllık bir çalışmanın ardından piyasa sunulan yeni ürünün 29 ülkede gösterime giren reklam filmleri de P&G’nin Gebze’deki fabrikasında çekildi. Ayrıca Türkiye, Brüksel’deki merkezde gerçekleştirilen test amaçlı yıkamalar için ’kirli çamaşır’ ihraç eden ülkeler arasında yer aldı. BIC Ürün Geliştirme Müdürü Hilal Şahin, Ariel ProZim 7’nin üretimi esnasında dünyanın çeşitli ülkelerinde ev kadınlarıyla ev ortamında binin üzerinde araştırma yürüttüklerine işaret ederek, "P&G, 2007- 2008 mali yılında Ar-Ge’ye 2.5 milyar dolar yatırdı. 23 Ar-Ge merkezinde 9 bin kişi çalışıyor. Yeni deterjanı benim görev yaptığım Brüksel’deki Ar-Ge merkezinde geliştirdik" diye konuştu. Şahin, yeni ürünle ilgili olarak şu bilgileri verdi: "Yeni kumaşlardaki iplikler pürüzsüz ve kuvvetli olur. Ancak bunlar yıkama ve giyilme neticesinde zarar görür. Giysilerin yüzde 34’ü leke çıkarmaya çalışırken bozuluyor. Kadınların yüzde 60’ı zor lekeler yüzünden için haftada ekstra 1 saat harcıyor. Yeni deterjan, lekenin giysiye yerleşmesini önlüyor. İçinde 5 enzim var. 4’ü lekeyi parçalara bölüyor. Yeni bulduğumuz 5’inci enzim kirlerin ipliğe nüfuz etmek yerine kayıp gitmesi için ipliği pürüzsüz yapıyor. 10 yıkama sonrasında enzim giysiye tam işliyor. Kirin tutunması zorlaşıyor."

3 Türk’ten 2’sine iş teklifi

Şahin, merkezde 50 farklı ülkeden 1600 çalışanın bulunduğuna işaret ederek, şunları söyledi: "Her yıl Avrupa’dan 21 öğrenciyi staj için alıyoruz. Bunların 3’ü Türk öğrenciler oluyor. Her ülkenin kendi takımı var. Ben de 4 kişilik Türkiye ekibinin lideriyim. Boğaziçi ve ODTÜ gibi üniversitelerden her yıl staja almak için öğrenci seçiyoruz. Buradaki stajlarını tamamlayan bu 3 öğrencinin mutlaka 2’sine P&G tarafından iş teklifi yapılıyor."

Rakamlarla P&G

1837’de kurulan P&G’nin 2007-2008 mali yılı cirosu 86 milyar dolar.


300 markayı bünyesinde barındıran P&G, dünya genelinde 138 bin çalışana sahip.

23 Ar-Ge merkezi bulanan P&G, cirosunun yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ayırıyor.

21 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren P&G, şimdiye kadarki yatırımı 500 milyon dolar.

P&G Türkiye’nin 3 tane üretim tesisi bulunuyor.

Dakikada 500’ü aşkın P&G ürünü Türk tüketicisiyle buluşuyor. Günde 500 tondan fazla çamaşır P&G deterjanlarıyla yıkanıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!