P&G, 57 milyar dolara Gillette'i alacak

Güncelleme Tarihi:

P&G, 57 milyar dolara Gillettei alacak
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 29, 2005 00:00

Temizlik ve kiÅŸisel bakım ürünlerinde 300'e yakın markayı pazarlayan P&G, 57 milyar dolara Gillette'i alarak dünyanın en büyüm tüketim ürünleri ÅŸirketi oluyor. Kadın bakım ürünlerinde yoÄŸunlaÅŸan P&G, Gillette'le cirosunu 60 milyar dolara çıkarmayı ve erkek bakım ürünlerinde güçlenmeyi hedefliyor.TEMÄ°ZLÄ°K ve kiÅŸisel bakım ürünleri devi Procter and Gamble (P&G) 57 milyar dolarlık bir anlaÅŸmayla traÅŸ ürünlerinde dünyanın bir numaralı ÅŸirketi Gillette'i satın alacağını açıklandı. Satın almanın tamamlanmasıyla birlikte 60 milyar dolarlık bir ciroya sahip dünyanın en büyük tüketim ürünleri ÅŸirketi oluÅŸacak. P&G, Gillette'i alarak kadın bakım ürünlerindeki hakimiyetini erkek ürünlerinde de yakalamış olacak.18-20 MÄ°LYAR DOLAR: AnlaÅŸmanın detaylarına iliÅŸkin iki ÅŸirketin yöneticileri tarafından yapılan ortak açıklamada, nakit ödemenin söz konusu olmadığı dile getirilirken, Gillette hissedarlarının sahip oldukları hisse başına P&G'nin 0.975 ortak hissesini alacakları belirtildi. P&G'nin de gelecek 12-18 aylık dönemde yaklaşık 18-20 milyar dolar ödeyerek bu hisseleri geri satın alacağı ifade edildi. 2005 yılının sonbaharında satın alma iÅŸlemlerinin tamamlanmasının öngörüldüğü kaydedilirken, yönetim kadrosunun deÄŸiÅŸmeyeceÄŸi, Gillette'in CEO'su James Kilts'in de yeni ÅŸirketin Yönetim Kurulu'nda BaÅŸkan Yardımcısı olarak görev alacağı bildirildi. 6 BÄ°N KİŞİ Ä°ÅžTEN ATILACAK: AnlaÅŸmayla her birinin yıllık satışı 1 milyar doları aÅŸan 21 dev marka aynı ÅŸirket bünyesinde toplanacak, satın almayla birlikte 16'sı P&G, 5'i ise Gillette bünyesinde olan bu markaların satışları daha da artacak. BirleÅŸmeyle birlikte 14-16 milyar dolarlık tasarruf hedeflenirken, toplam iÅŸgücünün yaklaşık yüzde 4'ünü oluÅŸturan 6 bin kiÅŸinin iÅŸine son verilecek. UNILEVER'Ä° GERÄ°DE BIRAKACAK: P&G, anlaÅŸmayla birlikte Unilever'i geride bırakarak dünyanın en büyük tüketim ürünleri ÅŸirketi haline gelecek. P&G'nin Yönetim Kurulu BaÅŸkanı AG Lafley, hem P&G'nin hem de Gillette'in sektörlerinde pazar lideri olduÄŸunu hatırlatarak, "Bu satın alma eÅŸsiz bir fırsattır. Gillette ve P&G benzer yönetim anlayışlarına sahip; marka yönetimi, yenilik ve pazara giriÅŸ kapasiteleri anlamında da güçlü olduÄŸu noktalarla birbirlerini tamamlayacaklar" dedi. RÃœYA GÄ°BÄ° ANLAÅžMA: Gillette'in hisselerinin yüzde 9'una sahip olan ve dünyanın en zengin yatırımcılarından Warren Buffett, anlaÅŸmayla birlikte dünyanın en büyük ÅŸirketlerinden birinin oluÅŸacağına iÅŸaret ederek, "Bu rüya gibi anlaÅŸmadır. Sonuçtan son derece memnunum" diye konuÅŸtu. Servetinin büyük kısmını 'kolay anlaşılan ürünlere' yaptığı yatırımlardan elde eden Buffett, sahip olduÄŸu 96 milyon adet Gillette hissesinin dışında, yeni ÅŸirketten de hisse almayı planlıyor.P&G, Gillette'i alarak Türkiye'de de büyüyecekP&G'den yapılan açıklamada, Gillette ürünleriyle özellikle geliÅŸmekte olan ülkelerde hızlı büyümeyi hedefledikleri belirtilerek, hedef pazarları arasında Türkiye'nin de olduÄŸu ifade edildi. Hızlı büyümenin hedeflendiÄŸi diÄŸer ülkeler ise, Çin, Rusya ve Meksika olarak sıralandı. AnlaÅŸmanın, marka portföyünü saÄŸlamlaÅŸtırarak satışlarda büyüme saÄŸlayacağı dile getirilirken, bu nedenle hedeflenen yıllık büyüme hızının yüzde 4 ila 6'dan yüzde 5 ila 7'ye yükseltildiÄŸi bildirildi. P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, güçlü markaları ve saÄŸlıklı büyüme ivmesiyle hızlı tüketim ürünleri alanında dünyanın en iyi ÅŸirketlerinden ikisinin birleÅŸmesinin doÄŸru yönde atılmış önemli bir adım olduÄŸunu belirtti. Her gün 2 milyar kez P&G ürünü kullanılıyor1837 yılında William Procter ve James Gamble tarafından ABD'nin Ohio eyaletinde mum ve sabun üretmek üzere kurulan P&G, bugün 160 ülkede toplam 300 marka pazarlıyor. 2004 yılı cirosu 51.4 milyar doları aÅŸan P&G'nin ürünleri tüketiciler tarafından her gün yaklaşık 30 milyon kez seçiliyor. Dünyanın her yerinde her gün 2 milyar kez P&G ürünleri kullanılıyor. Tüm dünyada yaklaşık 110 bin çalışanı bulunan ABD'li ÅŸirket, gelecek 10 yılda ürün hacmini ikiye katlamayı hedefliyor. Gillette'in piyasa deÄŸeri 54 milyar dolar TRAÅž ve traÅŸ sonrası bakım ürünleri pazarında dünya lideri olan Gillette, özellikle erkeklere yönelik dayanıklı tüketim ürünleriyle öne çıkmasının yanısıra, Duracell markalı piller, Oral-B markalı diÅŸ fırçaları ve Braun markalı elektronik ürünleri de bünyesinde barındırıyor. 1901 yılında Boston'da kurulan ÅŸirketin ÅŸu anki piyasa deÄŸerinin 54 milyar dolar olduÄŸu bildiriliyor. 14 ülkede 31 fabrikası bulunan Gillette'in, dünya çapında yaklaşık 30 bin çalışana istihdam saÄŸlıyor. Gillette Türkiye'deki faaliyetlerine ise 1989 yılında baÅŸlamıştı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!