Oyunda bile kredi kartını sevdik kriz ‘oyuncaklar’a pek dokunmadı

Güncelleme Tarihi:

Oyunda bile kredi kartını sevdik kriz ‘oyuncaklar’a pek dokunmadı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 05, 2010 00:00

4 milyar dolar cirolu oyuncak devi Hasbro’nun EMEA Bölgesi CEO’su Henk Suelmann, krizde oyuncak sektörünün büyümeye devam ettiğini belirterek, “Oyuncaklar ve oyunlar insanları bir araya getirip sosyalleştiriyor. Kriz döneminde de tüketici satın almaktan vazgeçmedi ama perakendeci kuşkuyla yaklaştı” dedi. Suelmann, Türkiye’nin ‘çok önemli’ pazar olduğunu vurgularken, Türkiye’de Monopoly’nin oyuncak kredi kartı ile oynanan elektronik bankacılık versiyonunu çok sevdiğini söyledi.

MONOPOLY, Tabu, Iron Man, Transformers gibi oyunların, oyun hamuru Play-Doh’un, Transformers, Action-Man gibi karakter odaklı oyuncakların üreticisi Hasbro’nun EMEA Bölgesi CEO’su Henk Suelmann, Hasbro için Türkiye’nin ‘çok önemli’ bir pazar olduğunu vurgularken, Türkiye’de ailelerin monopoly’nin oyuncak kredi kartı ile oynanan elektronik bankacılık versiyonunu çok sevdiğini belirtti. 2015 yılında Türkiye’nin dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında yer alma hedefine dikkat çekerek, “Türkiye gelecek 10 yılda çok daha önemli ve farklı bir konumda olacak” diye konuştu. Kriz döneminde tüm dünyada oyun sektörünün büyümeyi sürdürdüğüne dikkat çeken Henk Suelmann, “Oyuncak sektörü krizden az etkilendi. Oyuncaklar ve oyunlar çocukları ve aileleri sosyalleştiriyor. Kriz döneminde de tüketici satın almaktan vazgeçmedi” dedi.

Perakendeci tereddüdü

4 milyar doları aşkın cirolu Hasbro’nun EMEA Bölgesi CEO’su Henk Suelmann, kriz döneminde yaşanan etkilenmenin tüketici tarafına yansımasının çok yüksek olmadığını vurguladı. “Tüketiciler kriz döneminde de satın aldı ve satın almaya devam ediyor. Artan bir ivme var” diyen Henk Suelmann, özellikle perakendecilerin kriz döneminde tereddütte kaldığına dikkat çekti.

Oyun stratejisi
/images/100/0x0/55eb43d5f018fbb8f8b5fb45


Sorunun tüketiciyle değil perakendeciyle ilgili olduğunu anlatan Henk Suelmann, Türkiye’nin ise faaliyet gösterdikleri ülkelere oranla krizden en az etkilenen ülke kategorisinde olduğuna dikkat çekti. Henk Suelmann, Hasbro’nun ilke olarak eğitim içerikli oyunlar ve oyuncaklar ürettiğini de vurgulayarak, “Oyunlarımızda eğitim içeriği stratejiyle oluşuyor. Sonuç odaklı düşünmeye itiyor” diye konuştu.

Türkiye deneyimi

Suelmann, yılda tüm dünya operasyonları ile yarım milyardan fazla oyuncak sattıklarını, Hasbro’nun Türkiye’deki deneyimini çok olumlu değerlendirdiklerini belirterek, “Global krizde Türkiye çok iyi bir çıkış yakaladı. Bazı düzenlemeler yaptı ve tüketicilerin de kriz dönemi fırsatlarını iyi değerlendirdiğini düşünüyorum” dedi.

Favorim Monopoly

Henk Suelmann, Hasbro’daki en favori oyunun Monopoly olduğunu belirterek, “Monopoly daha çok ailelere yönelik bir oyun ve aileler Monopoly oynamayı seviyor. Oyuncak deyince aklıma eğlence geliyor. Benim favorim de Monopoly” diye konuştu.

Çocuklar küresel düşünüyor, Türkler dokunmak istiyor

HASBRO Türkiye Ülke Müdürü Canan İlter, çocukların oyuncak isteme tercihlerinin tüm dünyada çok keskin ayrılıklar içermediğine dikkat çekerek, şunları dile getirdi: “Bir ülkede gösterime çıkan oyuncak orada popülerleştiğinde tüm dünyada aynı etkiyi yaratabiliyor. Çocuklar aslında büyüyüp kendi çevrelerini şekillendirmeye başlayana kadar çok küresel düşünüyorlar. Türkiye’de aileler oyuncak satın almadan önce dokunmayı ve koklamayı seviyor. Türk tüketicisi içinde ne olduğunu görmek istiyor. Biz de içi gösteren açık kutular geliştiriyoruz.”

Eğlence sektörünün bir parçası olduk

HASBRO Türkiye Ülke Müdürü Canan İlter, Hasbro’nun globalde yaptığı değişikliklerle artık sadece oyun ve oyuncak firması olmadığını eğlence sektörünün bir parçası olduğunu belirtti. Hasbro’nun ABD’de televizyon dünyasına da girdiğini belirten İlter, “Discovery Kids ve Hasbro işbirliği ile HUB TV kuruldu. Bunun yansımaları bize de gelecek. Türkiye’de de çalışmalarımız var. Böylece markalarımız sadece oyun ve oyuncakta değil tüm eğlence dünyasında lifestyle dediğimiz her noktada tüketicilerimizle buluşacak” diye konuştu.

Hayal dünyası geniş çocuk iş hayatında büyük düşünür

HASBRO Türkiye Ülke Müdürü Canan İlter, Hasbro markasının şu anda Türkiye’deki çocuklar için en favori oyuncağının Transformers olduğunu belirterek, şunları anlattı: “Transformers oyuncak ama ciddi bir analitik mühendislik becerileri istiyor. Bir kamyonu ya da arabayı robota çevirebiliyorsunuz sonra tekrar eski haline döndürebiliyorsunuz. Çocukların hayal dünyası çok geniş. Çocuğun hayal dünyası ne kadar gelişiyorsa ileride iş hayatında da büyük düşünebilme kabiliyeti o kadar geniş oluyor. Özellikle sonuç odaklı düşünmeye iten oyunlar çok önemli. Elbette basit yollar da oluyor sonuca ulaşmak için. Fakat o yolu oynayan kişi belirliyor. Bizim Şans yolu gibi yaşamı ele alan oyunlarımız da var. Hayatınızın etrafında seyahat ediyorsunuz ve sürekli strateji geliştiriyorsunuz.”

Oyunun kuralları değişiyor herkesin kredi kartı oluyor

ELEKTRONİK Monopoly’nin Türkiye’de çok sevilmesine ilişkin “Oyunun kuralları değişiyor” yorumunu yapan Canan İlter, sözlerini şöyle sürdürdü: “Öğrenme sürecinde anne ve babayı taklit etmek çocuklarda çok sık görülüyor. Anne ve baba kredi kartıyla alışveriş yapınca çocuk da merak ediyor. O anda kredi kartını kullanmak onlar için çok eğlenceli. Hasbro da Monopoly için böyle bir güncelleştirme yaptı. Elektronik monopoly’de para dönmüyor. Kart makinesi var ve herkesin bir kartı oluyor. Oyunda ev satın aldığınızda ya da maaş yüklemesi yapıldığında kredi kartınıza yükleniyor. Türkiye’de Hasbro’nun satışları içinde Monopoly bir numara. İkinci sırada Tabu var.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!