Otomotiv devleri ihracata ağırlık verdi

Güncelleme Tarihi:

Otomotiv devleri ihracata ağırlık verdi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2001 00:00


Otomotiv devleri TOFAŞ ve OYAK Renault, ekonomik kriz ve durgunluk nedeniyle iç pazarda umduğunu bulamazken, "dalgalı kur sistemi"nin de yarattığı rekabet şansıyla ihracata ağırlık verdiler.
Haberin Devamı

Hafif ticari araç segmentindeki "Doblo"nun yanısıra Brezilya'dan ihraç edilen "Palio 1.2 S" modelinin üretiminin de Bursa'ya kaydırılması, TOFAŞ'ı ihracata yöneltti. Bu durumun, ekonomik krizin tehdit ettiği otomotiv sektöründeki istihdamı da olumlu yönde etkilemesi bekleniyor.

TOFAŞ'ta örgütlü Türk Metal Sendikası Bursa Şube Başkanı Sabri Özdemir, TOFAŞ'ta çalışan toplam 4 bin 600 işçiden 4 bininin ihracatta başarı kazanan "Doblo" bandında çalıştığına işaret ederek, kalan işçilerin 178 serisi olarak adlandırılan "Palio", "Palio Weekend" ve "Sienna" ile 131 "Kuş Serisi"nde görev aldığını kaydetti.

Özdemir, Fiat Auto'nun kararıyla ilk etapta 7 bin "Palio 1.2 S" modelinin Bursa'da üretilecek olmasının önemine dikkati çekerek, ekonomik durgunluk nedeniyle yıllık izin kullandırılan 240 işçinin geri çağrılabileceğini bildirdi.

Palio bandında halen günde 40 otomobil üretildiğini anımsatan Özdemir, bu yeni karar ile sayının 70'e çıkmasının beklendiğini söyledi.

RENAULT ÇİFT VARDİYA

OYAK Renault'da örgütlü Türk Metal Sendikası 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Dursun da, ihracat talebine bağlı olarak çalışma sisteminin değiştiğini, ancak şu anda bazı modellerin üretiminde işçilerin çift vardiya çalıştığını söyledi.

Dursun, "Megan Wagon" ve "Clio Symbol" modellerinin ihracat ağırlıklı olarak üretildiğini ve fabrikada toplam 3 bin 180 işçinin çalıştığını kaydetti.

İsmail Dursun, çift vardiya sisteminin Nisan ayı süresince devam edeceğini bildirdi. (Bursa-aa)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!