Önce mutlu müşteri sonra rekor

Güncelleme Tarihi:

Önce mutlu müşteri sonra rekor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2013 01:28

1 Ağustos’ta Volvo Türkiye’nin genel müdürlüğüne atanan Güney Afrikalı Greg Maruszewski tam bir Ortadoğu uzmanı.8 yıl Volvo’nun Ortadoğu bölgesini yöneten ve ülkelerde satış rekorları kırdıran Maruszewski, Türkiye’de önceliği müşteri memnuniyetine vermiş. Maruszewski, “Önce mutlu müşteriler sonra satış ve rekor” yorumunu yapıyor.

Haberin Devamı

NİSAN 2007’den bu yana Volvo Türkiye Genel Müdürü olarak görev yapan Torben Eckardt, 1 Ağustos tarihi itibarıyla kaptan olarak dönmek üzere Türkiye’deki serüvenine bir süre ara verdi. Eckardt’ın yerine tam bir Ortadoğu uzmanı olan Güney Afrikalı Greg Maruszewski atandı. Volvo’ya 2000 yılında Güney Afrika’dan sorumlu Mali İşler Direktörü (CFO) olarak giren Maruszewski, daha sonra Ortadoğu’dan sorumlu CFO, sonra da 4 yıl boyunca Bölge Genel Müdürü olarak görev yapmış. Yani nerdeyse 8 yılın üstünde Mısır, Ürdün, Suriye ve Yemen’den sorumlu olmuş ve bu ülkelerde rekor performans seviyelerine ulaşmış. Maruszewski, son 2.5 yıldır da markanın Orta ve Doğu Avrupa merkezinin başında.

KÖTÜSÜNÜ GÖRDÜM

Yani Maruszewski, Müslüman ülkeleri çok iyi biliyor ve potansiyelini ortaya çıkartmak konusunda uzman. Dolayısıyla dünyada hızla büyüyen Volvo markasının Türkiye’nin potansiyelinden daha fazla yararlanması için İsveçli merkezin en etkili silahlarından biri. Geçen hafta tanıştığım Greg Maruszewski’ye bu doğrultuda ilk sorum, ‘Türkiye daha doğrusu İstanbul’un trafiğine alışabildiniz mi” oldu. Maruszewski’nin cevabı ise çok netti: “Ortadoğu’da bundan daha kötüsünü gördüm. Benim için sorun değil.”
Maruszewski, İstanbul’a gelir gelmez hızla işe koyulmuş. Önceliğinin satışları artırmak veya pazar payı olmadığının altını çok net çizen Güney Afrikalı yeni genel müdür şu mesajları verdi “Bu yıl Volvo’nun satışları 5 binin biraz üstünde olur. 2014 yılında da aynı hedefleri koyduk. Öncelikli amacım satışları artırmak değil. Bunu yapmak çok kolay ama müşteri tutmak daha önemli. Ben satış sonrasını daha doğrusu müşteri memnuniyetini artırmak istiyorum. Yani bir Volvo alanın ikinci hatta üçüncü kez yeni Volvo almasını istiyorum. Bunun için de ilk işim tüm bayileri gezmek ve aksaklıkları görmek oldu. Volvo müşterileri satış sonrasından çok mutlu değil. Bunun için yeni projeler geliştirdik. Gelen müşteriyi en hızlı ve en mutlu şekilde göndermek istiyoruz. 1 saatlik işi tam bir takım ruhuyla yarım saatte bitirmeyi vaadediyoruz. Bunu da yakında deklare edeceğiz.”

2015’TEN SONRA BÜYÜME

Bu gelişmeleri tam olarak sağladıktan sonra satışların artacağına ve rekorun geleceğine inandığını kaydeden Maruszewski, “Bizim büyümemiz 10 bin adetli rakamlara ulaşmamız, 2015 yılından sonra olacak. O ana kadar tüm iyileştirmeleri yapıp, eksik gördüğümüz noktalarda yeni bayiler açacağız” dedi. Yeni model ve motorlarla 5 bin adetlik satışın az olduğuna katılan Maruszewski, “Bu doğru ama sağlıklı büyümek için bunu yapmak zorundayız. Sadece yeni modelimiz V40’tan eminim Türkiye’de 3-4 bin adet satılır ama biz şimdilik 1000 adetle sınırlı tuttuk. İnanın 2015 yılından sonra hiç beklenmedik şekilde sağlıklı büyüyeceğiz” dedi.

Haberin Devamı

Diyarbakır’da lüks oto yarışı

Haberin Devamı

VOLVO Türkiye Genel Müdürü Greg Maruszewski, yeni bayileri olmadıkları noktalara açacaklarını belirterek, “Yani İstanbul’da yeni bayi açmak yerine potansiyeli artan Gaziantep, Diyarbakır gibi Türkiye’nin doğusunda bayilikler vermek istiyoruz” dedi. Barış sürecinin de etkisiyle Diyarbakır’da Volvo’nun dışında şu an BMW ve Audi de bayilik vermeye hazırlanıyor. Şu an Diyarbakır’da lüks markalardan sadece Mercedes’in bayiliği bulunuyor. Önümüzdeki günlerde Diyarbakır’da lüks otomobil yarışının oldukça artacağı gözüküyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!