Öger: Turizm seçim ve yanlış politika kurbanı

Güncelleme Tarihi:

Öger: Turizm seçim ve yanlış politika kurbanı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 1999 00:00

Haberin Devamı

Geçen yıl Türkiye'ye 800 bin Alman turist getiren Vural Öger, turizmin yaşadığı sıkıntıların seçim ve hatalı politikalardan kaynaklandığını savundu.

PKK'nın Türkiye'deki turizmi baltalamaya yönelik tehditleri uluslararası alanda etkili olurken, Almanya'dan geçen yıl 800 bin turisti getiren Öger Tour'un Yönetim Kurulu Başkanı Vural Öger içini döktü. Öger, turizmde yaşanan sıkıntıların seçim ve hatalı politikalardan kaynaklandığını savundu.

Türkiye'de her şeyin bir süredir seçimlere endekslendiğini ve Türkiye'nin şubat ayının sonundan bu yana Avrupa'da imaj sorunu yaşadığını belirten Öger, şöyle konuştu:

‘‘Tanıtım faaliyetlerine büyük finansman ayrılması gerek. Ankara'da herkesime turizmin sorunlarını anlattım. Bizi anladılar. Gerçekleri kabul etmek gerek. 15 Şubat'tan bu yana iptal sayısı 50 bini geçti. Almanya'daki hiç bir şirkette Türkiye için yeni satış, talep yok. Geçen yıllarda bomba, molotof olayı 3 haftada unutuluyordu. Öcalan'ın yakalanmasından sonra Avrupa sokaklarında yaşananlar, Alman ve Avrupa medyasının Türkiye'ye bakışı etkili oldu.’’

Öger'in Türk turizmine yönelik değerlendirmeli şöyle:

Lutfansa'ya bağlı Condor uçak şirketi 16- 17 Antalya uçağını Girit'e çevirdi. Condor'un Nisan ayındaki 21 Türkiye seferi iptal edildi. 21 Mayıs- 5 Haziran döneminde Girit'te tek boş yer kalmadı. Girit'te turizm patlamış durumda. Türkiye ile Yunanistan bileşik kaplar gibidir. Birindeki turizm azalması diğerinde artış anlamına gelir. Türkiye, 4 yıldır yukarı çıkıyordu. Türkiye turlarını iptal edenler Girit'e, Kos adasına, Rodos'a yöneldi.

Öger Tour'un Türkiye'de 10 oteli var. Bu yıl 2 bin personeli işe alamadık. 6 otelimiz kapalı.

Almanya'dan geçen yıl gelen 3 milyon 300 bin turisten 800 binini, başka deyişle her 3 Alman'dan 1'ini biz getirdik. Bunlar 3 milyar dolar döviz bıraktı. Türkiye'nin tanıtım bütçesi 4.5 milyon mark. Bizim reklam ve broşür harcamalarımız 14.5 milyon mark. 600 bin nüfuslu Güney Kıbrıs, geçen yıl tanıtıma 36.5 milyon mark harcadı.

Türkiye'deki tesisler, Akdeniz'in en iyileri. Rodos'taki oteller 17- 20, Türkiye'dekiler ise 3- 5 yıllık. Türkiye'deki çok güzel ve modern tesisler Dünya standartlarında, ödenen paraya karşılık performans çok üzerindedir.

Yunanlılar'ın ne yaptığını biliyoruz. Ancak, Türkiye'deki gerçekleri Avrupa kamuoyuna aktaramıyoruz. Abdullah Öcalan'ın kardeşi Osman Öcalan, ‘‘Turistleri hedef almıyoruz’’ diyor, Alman gazetelerinde 4'üncü sayfada yer alıyor. PKK'nın başka bir yöneticisi ‘‘Bütün Türkiye savaş alanıdır’’ diyor, ön sayfaları kaplıyor. 18 yaşından beri Almanya'dayım. Son 13 yılda yayınlar sürekli Türkiye'nin aleyhine. Alman medyası iyi haberleri vermek istemiyor, kötü haberleri abartıyor.

Krize karşı konsey

Çetebaşı Abdullah Öcalan'ın yakalanması sonrasında Türk turizmine yönelik karalama kampanyasının yarattığı sıkıntı giderek büyürken, turizmciler, krize karşı çözüm üretmek üzere bir konsey kurulmasını kararlaştırdı.

İstanbul'da düzenlenen ‘‘Kriz Yönetimi ve Turizm’’ panelinde Türkiye turizminin krizle yaşamaya alışması gerektiği görüşü ağırlık kazandı. 15-22 Nisan Turizm Haftası'nın ilk etkinliği olarak İstanbul Turizm İl Müdürlüğü'nce Divan Oteli'nde düzenelenen ‘‘Kriz Yönetimi ve Turizm’’ paneline turizm sektörü temsilcileri, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!