Narenciye ihracatçısı hedef büyüttü

Güncelleme Tarihi:

Narenciye ihracatçısı hedef büyüttü
Oluşturulma Tarihi: Eylül 11, 2010 10:57

Türkiye'nin önemli ihracat kalemleri arasında yer alan narenciyede sektör temsilcileri, bu yıl yüzde 15-20 oranında ihracat artışı hedefliyor.

Haberin Devamı

Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kavak, Türkiye'nin yaklaşık 6 yıl önce 500 bin ton civarında gerçekleştirilen narenciye ihracatının, yaptıkları çalışmalar neticesinde son yıllarda artış gösterdiğini söyledi.

Yaşanan artışta Narenciye Tanıtım Grubu'nun (NTG) önemli katkıları olduğunu ifade eden Kavak, geçen yıl 1 milyon 200 bin ton civarında narenciye ihraç edildiğini belirtti.

İhracattaki artışın gelecek için umut verici olduğunu, özellikle ihracatın önündeki bazı sıkıntıların aşılması halinde trendin süreceğine işaret eden Kavak, “Üreticilerimizin özellikle narenciye ürünlerinde kimyasal maddelerin kullanımında çok dikkatli davranılması gerekiyor. Bu konuda üretici ve ihracatçılarla işbirliğinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bürokratik ve nakliye ile ilgili sıkıntılar da tamamen aşıldığında artış sürecektir” diye konuştu.

Haberin Devamı

Narenciyede enterdonat ve muayer limon ihracatının 17 Eylülde başlayacağını vurgulayan Kavak, “Bu yıl narenciye ürünleri arasında limonda enterdonat hariç rekolte düşüşü var. Dolayısıyla fiyatlar yüksek. Bu da maliyetlere yansıyacak. Rekabet ortamında bu artışın ne getireceğini zaman gösterecek. Mandalinada ise yüzde 30-40'lara varan artış var” dedi.

Bu yıl narenciye ihracatında yüzde 15-20 oranında artış hedeflediklerini vurgulayan Kavak, şöyle konuştu:

“Narenciyede özellikle şans ve avantajlar sayesinde bu sezon önemli artış bekliyoruz. Pazarda rekabet ettiğimiz Arjantin'de don yaşandı. Buna bağlı olarak da sezon erken bitti. Normalde Arjantin bizimle birlikte bulunduğu pazarda Kasım ayına kadar yer alıyordu. Bu yıl Arjantin limonu piyasadan erken çekilince bizim için şans doğdu. Her şeyin normal gitmesi halinde hedeflerimize ulaşacağımıza inanıyorum.”

İHRACATTA YENİ HALKA, JAPONYA

Kavak, gerek AB üyesi, gerekse Ortadoğu'da olmak üzere dünyada 60'ın üzerinde ülkeye narenciye ihracatı yaptıklarını, ihracatta, yüzde 40'ı aşan payla Rusya'nın başta geldiğini söyledi. İhracat halkasını yaptıkları çalışmalarla her geçen gün genişlettiklerini ifade eden Kavak, şöyle devam etti:

Haberin Devamı

“Japon hükümeti, yaptığımız girişimler neticesinde, Akdeniz meyve sineği nedeniyle meyvelere 1970'li yıllarda başlattığı ithal yasağı uygulamasını kaldırdı. Öncelikle bu ülkeye Türkiye'den greyfurt ithali için girişimlerde bulunduk. Japonya mevzuatına uygun olarak ihraç edeceğimiz ürünler ile sağlam bir piyasa yapısı oluşturarak narenciyenin yanı sıra diğer meyve sebzelerde de Japon pazarında yer alacağımıza inanıyorum.”

TARKAN'LI KAMPANYAYA DEVAM

Aynı zamanda NTG Başkanvekili olan Kavak, grubun sanatçı Tarkan'ın yer aldığı tanıtım çalışmasını bu yıl da sürdüreceğini söyledi.
Türkiye açısından önemli bir pazar olan Rusya'ya, geçen yıl yapılan ihracatın yüzde 40 arttığına işaret eden Kavak, “Çalışmalarına 2007'de başlayan grup, sanatçı Tarkan'ın yer aldığı tanıtım çalışmasıyla özellikle Rusya'ya yapılan ihracatın artışında önemli etken oldu. Hatta yaptığımız bu kampanya, narenciyenin yanı sıra Tarkan'ın da işlerini artırmış” diye konuştu.

Haberin Devamı

Tarkan'ın yer aldığı kampanyayı bu yıl Kasım'dan gelecek yıl Ocak ayının ortalarına kadar Rusya'nın yanı sıra Ukrayna ve Azerbaycan'da da gerçekleştireceklerini ifade eden Kavak, şunları kaydetti:

“Bölgede sevilen sanatçı olması nedeniyle bu yıl da Tarkan ile devam kararı aldık. Bu projeyi ilerleyen süreçte Ortadoğu ve Avrupa ülkelerinde de gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. Hedef pazar ülkeleri gezerek hangi sanatçı veya oyuncunun sevildiğini tespit edecek ve buna göre çalışma yapacağız. Böylelikle sevilen sanatçılarla aynı Rusya'da yaptığımız gibi belirleyeceğimiz ülkelerde tanıtım gerçekleştirerek narenciye ihracatını daha yukarılara taşıyacağız.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!