‘Moda Köprüsü’ 3’üncü kez kurulacak 700 milyon dolarlık daha alım çekecek

Güncelleme Tarihi:

‘Moda Köprüsü’ 3’üncü kez kurulacak 700 milyon dolarlık daha alım çekecek
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2010 00:00

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, 6-7 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilecek Moda, Tekstil & Hazır Giyim Konferansı ve Sergisi’ne Türkiye’den 7-8 milyar dolarlık alım yapan grupların katılacağını belirterek, “10 tane giyim sanayicisi bu alım gruplarının ayağına gitse kapısının içerisinden giremezler. Bu gelenlerin alamlarını sadece yüzde 10 artırsak, ektradan 600-700 milyon dolarlık ihracat yapılır. Geçen sene 120 üretici ile 30 alım grubunu 700 kere görüştürdük. Bu sene 200 üreticiyi 40 dış alım grubu ve 10 yerel markayı bin 500 kere görüştürmek istiyoruz” dedi.

Etkinlikte B2B (Business to Business) modelini kullanıma açacaklarını vurgulayan Negrin, dünyada moda akımlarını yönlendiren ve gelecekle ilgili fikirler üreten insanların konferansa konuşmacı olacağını, bu kişilere özel bir para ödemediklerini, Türkiye’ye ve TGSD’ye olan inançlarıyla geleceklerini söyledi.

Cerruti özel konuşmacı

1881’den günümüze İtalya’nın moda ve kozmetik sektöründeki efsane ismi Cerruti’nin Yönetim Kurulu Başkanı Antonio Cerruti onur konuğu ve özel konuşmacı olarak katılacak. Diğer yandan, havadaki karbondiokside duyarlı çiplerle kumaşa estetik ışıltılar ve ışık saçma özelliği kazandıran Danimarkalı tasarımcı Michel Guglielmi, Ikea ve Motorola’nın geleceğine yön veren ‘bilimsel falcı’ olarak ünlenen fütürist Liselotte Lyngso, denimin dünyadaki en önemli ismi Adriano Goldschmied, Cotton Council International Türkiye Program Direktörü Marsha Powell gibi birçok yerli ve yabancı konuk, birikimlerini Türk hazır giyim sektörüyle paylaşacak.

Çok çeşitli oturumlar

İkili görüşmeler platformunun konferansın en ilgi çekici ve sonuca odaklı etkinliği olacağını dile getiren Negrin, iki gün sürecek konferansta “Ekonomi-Yeni Dünya, Yeni Dönem, Sektör İçin Bilinenler, Bilinmeyenler”, “Global Pazarlar; DAG Global Tedarik”, “AR-GE, ÜR-GE-Nano, Organik, Sosyal Sorumluluk, Çevre, Ekoloji ve Hijyen”, “Trendler ve Perakende; Moda, Yeni Trendler, Tasarımın Global Tedarikteki Önemi, Tüketici Davranışları, Perakende”, “Teknoloji; Hazır Giyim Sektöründe IT ve TGSD 3G Projesi” gibi oturumlar yapılacağını ifade etti.

Katılım 1.5 kat arttı

TGSD Başkan Yardımcısı Hadi Karasu ise dünyanın jean markalarının Türkiye’den alım yaptıklarına dikkati çekerek, denimde Japonya ile Türkiye’nin yan yana ve 1 numara olduklarını bildirdi. Karasu, konferansa katılacak alım gruplarının tüm Türkiye’deki tekstil sektörünün alım gruplarının yarısı kadar olduğuna işaret ederek, 38’i yabancı olmak üzere 50’ye yakın alım grubunun geleceğini söyledi. Konferanstan sonra anket yaptıklarının altını çizen Karasu, bu sene konferansa katılımın 1.5 kat arttığını, konferans bedelinin ise TGSD üyelerine 300 Euro, üye olmayanlara da 400 Euro olduğunu bildirdi.

Konferansa katılacak B2B alım ofisleri

ANT Dış Ticaret, Apparel Lab, Best Seller, Cherryfield Sesby, Colveta, Connor Int. Sourcing, Contex Tekstil, El Corte Ingles, Erba, Galatea Sourcing Ltd., Gerry Weber, Groupe Carrefour, Groupe Zannier, H&M, Indeso Ltd, Kappahl Tr, Kingsheen Int, K&L Ruppert, Lara Dış Tıcaret, Li Fung, Marmara Mümessillik, Mino Tekstil, Mitra, Moda Timkar, More&More, Mosaıctex Representatıon Office, M&S, Nordıctex (Gınatricot), Otto, Perko, Scantex Ltd, Target, Task Frc, Tesco, Tureks, Us Mümessillik, Varner, Hatemoğlu, Koton, Roman, YKM.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!