Michelin: Stratejik Türkiye’yi geç fark ettik

Güncelleme Tarihi:

Michelin: Stratejik Türkiye’yi geç fark ettik
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 15, 2003 00:00

Michelin lastiklerinin OrtadoÄŸu ve Afrika Bölgesi BaÅŸkanı Pierre Desmarets, Türkiye pazarını çok geç fark ettiklerini belirterek, ‘‘Ancak bugün Türkiye, Michelin'in Afrika ve OrtadoÄŸu bölgesindeki en büyük pazarı konumunda. Türkiye'de büyüyoruz ve yatırımlar planlıyoruz’’ dedi.DÃœNYANIN önde gelen lastik üreticileri arasında yer alan Fransız Michelin'in OrtadoÄŸu ve Afrika Bölgesi BaÅŸkanı Pierre Desmarets, Türkiye'nin stratejilerinin merkez noktasında olduÄŸunu belirterek, ‘‘Biz Türkiye'yi rakiplerimizden daha geç farkettik. Artık Türkiye'de büyüyeceÄŸiz. Kimin için olursa olsun Türkiye çok stratejik bir ülke’’ dedi.Fransa'daki genel merkezinin kapılarını ilk kez Türk gazetecilere açan Michelin'in tanıtım toplantısında konuÅŸan Pierre Desmarets, dünyada her noktada yatırım yapamadıklarını ve Türkiye'de de üretim için yatırımı ÅŸu an için düşünmediklerini söyledi. Desmarets, ‘‘Bir pazarda baÅŸarılı olmak için illa o ülkede üretim yapmak gerekmiyor. Åžu an için rekabet açısından bir sorun yaÅŸamıyoruz ama ileride üretimi düşünebiliriz’’ diye konuÅŸtu.TÃœRKÄ°YE AVRUPALIDesmaretes, 1970-80'lerde Amerika pazarına yoÄŸunlaÅŸtıklarını ve bu pazara çok para harcadıklarını ifade ederek şöyle konuÅŸtu: ‘‘Dünyanın her yerinde aynı anda olamıyoruz. 1996 yılında Michelin olarak girdiÄŸimiz Türkiye, dünyadaki stratejimizde biraz geç kaldı ama ÅŸu an bu ülkeye paramızı koyuyoruz. Türkiye bugün Michelin'in Afrika ve OrtadoÄŸu bölgesindeki en büyük pazarı konumunda. Türkiye'de büyüyoruz ve yatırımlarımızı ve planlarımızı artırmayı planlıyoruz.’’Türkiye'yi bir Avrupa ülkesi olarak gördüklerini söyleyen Desmarets, ‘‘Türkiye bize göre DoÄŸu Avrupa ülkelerinden daha fazla Avrupalı bir ülke. Biz Türkiye'nin çok büyük bir potansiyele sahip olduÄŸunu biliyoruz ve stratejilerimizi bu doÄŸrultuda yapıyoruz’’ dedi. Türkiye'nin krizler konusunda esnek bir pazara sahip olduÄŸunu da söyleyen Desmarets, Türkiye'de krizleri öğrendiklerini ve bu esneklik sayesinde Irak savaşının olması halinde bile bunun kendilerini çok etkilemeyeceÄŸini belirtti.Michelin'in OrtadoÄŸu ve Afrika Bölgesi Satış Müdürü Gerard Martin ise bölgede Türkiye'den sonra en büyük pazarların Güney Afrika ve Suudi Arabistan olduÄŸunu belirterek, ‘‘İran'da çok geliÅŸen bir pazar ve gelecekte çok iyi olacağını düşünüyoruz’’ dedi. Irak pazarına ise 1991 yılından bu yana ambargo yüzünden ürün veremediklerini hatırlatan Martin şöyle konuÅŸtu: ‘‘Şu an sadece Japonlar bu pazara lastik satıyor. EÄŸer Irak pazarına girmek gerekirse Irakla ticari iliÅŸkileri daha iyi olduÄŸu için Türkiye üzerinden bu pazara girebiliriz.’’Michelin ‘energy’ ile duruÅŸu 3 metre kısalttıMichelin, 2002 yılında Avrupa'da 26 milyon adet sattığı Energy serisi lastiklerini yeniledi. Küçük ÅŸehir içi modeller ile orta ve orta üst sınıfta yer alan binek model segmentlerini kapsayan Yeni Energy serisi lastikler Türkiye'de piyasaya sunuldu. Türkiye'de tavsiye edilen perakende satış fiyatı 59 milyon ile 219 milyon lira arasında deÄŸiÅŸen Yeni Energy, ıslak ve kuru zeminde yüksek yol kavrama kabiliyetine sahip. Eskisine kıyasla durma mesafesini üç metre kısaltan Yeni Energy serisi lastikler daha uzun ömürlü ve daha fazla yakıt tasarrufu da saÄŸlıyor.Türkiye promosyon üssümüz olacakMichelin Türkiye Genel Müdürü Patrick Rene, Michelin'in OrtadoÄŸu ve Afrika'da bölgesi için promosyon malzemelerinin Türkiye'de üretileceÄŸini söyledi. Rene, t-shirt'ten ÅŸapkaya, anahtarlıktan oyuncaklara kadar bir çok ürünün Türkiye'de istenilen kalitede ve ucuza üretildiÄŸini belirterek, ‘‘Biz Türkiye pazarı için zaten promosyon ürünlerini Türkiye'de üretiyoruz. Bunun için Türkiye'de promosyon ürünlerine 300-350 bin dolarlık bir bütçe ayırıyoruz’’ dedi. Rene, Michelin'in genel merkezinin bu ürünleri incelediÄŸini ve kalite açısından çok beÄŸendiÄŸini belirtti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!