Meyveli sodaya yüklendi, Arapları damaktan yakaladı

Güncelleme Tarihi:

Meyveli sodaya yüklendi, Arapları damaktan yakaladı
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2011 00:00

Meyve suyu ve maden suyunu aynı şişede buluşturan Freşa, Ortadoğu’nun damak tadını yakaladı ve ihracatta hedef büyüttü.

Haberin Devamı

2010’da 2.5 milyon Euro’luk ihracat gerçekleştiren Freşa, bu yıl bu rakamı 5 milyon Euro’nun üzerine taşımayı hedefliyor. ABD, Avrupa ülkeleri, Senegal, Irak, İsrail, Filistin gibi 5 kıtada 20 ülkeye ürün gönderdiklerini dile getiren Freşa Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, “Bu yıl rotamızı Arap dünyasına çevirdik. Çünkü batıda maden suyu ve meyve suyu ayrı tüketiliyor ve bu nedenle çok zor bir pazar. Ancak tatlıya düşkün Araplar fazla maden suyu tüketmiyor. Biz de ikisini birarada sunarak bu bölge insanının damak tadını keşfettik. İsrail ve Filistin bu bölgedeki tadı yakalamamızı sağladı. Ardından Irak ve Suriye eklendi. Bu yıl Lübnan, Ürdün, Katar ve Kuveyt pazarına gireceğiz” dedi.
Libya’da ısrarlıyız
Kuzey Afirka’da ilk adımı geçtiğimiz aylarda attıklarını ve Libya’ya girmeye çalıştıklarını ancak halk ayaklanması nedeniyle bu konuyu askıya aldıklarını söyleyen Çakırmelikoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Biz peşin çalışan bir şirketiz. Libya’dan da 1 konteyner mal siparişi aldık. Paramızı gönderdiler. Ürünü yola çıkarmaya hazırlanırken Libya karıştı. rünler limanda bekliyor. Hâlâ büyük pontasiyel olan Libya’ya mutlaka gireceğiz.”

Haberin Devamı

Batıda limon, Doğuda nar tercih ediliyor

FREŞA Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, Türkiye’de orta yaş ve üzerinin tükettiği maden suyunu meyve aroması ile gençlere sevdirdiklerini belirterek “Şimdi de light ve multivitaminli ürünler rafta yer bulacak. Bölgesel anlamda damak tatları farklılık gösteriyor. Limon aromalı maden suyu batıda çok seviliyor. Doğuda ise nar aromalı ürünler yok satıyor” dedi.


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!