Mey, Uzakdoğu için yeşil çaylı rakı deneyecek

Güncelleme Tarihi:

Mey, Uzakdoğu için yeşil çaylı rakı deneyecek
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2006 00:00

Mey İçki, özelleştirmenin ardından bir buçuk yılda 13 lansman, 9 rölansman yaparak, ürün çeşidini birkaç katına çıkardı. Şu anda 13 farklı rakı, 9 şarap, 6 votka ve liköre sahip olan Mey, 2007’de pek çok yeni ürün çıkarmaya hazırlanıyor. 30 ülkeye ihracat yapan Mey, Uzakdoğu pazarı için yeşil çaylı rakı da deneyecek.

TEKEL’in allollü içecekler kısmı özelleştirmenin ardından Mey İçki adını alarak ürün çeşidini ciddi oranda artırdı. Bir buçuk yılda 13 lansman 9 rölansman yapan Mey İçki şu anda rak, 13 farklı rakı, 9 şarap, 6 farklı votka ve liköre sahip. 2007’de de pekçok yeni ürün çıkarmaya hazırlanan Mey, Uzakdoğu pazarı için yeşil çaylı rakı da deneyecek. Mey İçki İcra Kurulu Başkanı Galip Yorgancıoğlu milli içki rakıyı dünyaya taşımak için yoğun girişimleri olduğuna değinerek, "ABD, Güney Kore, Afganistan, Irak, Beliza Adaları gibi 25-30 ülkeye 3 milyon litre ihracat yapıyoruz. Bu üretimimizin yüzde 8’ine denk geliyor. Çin, Hindistan, Kore önemli pazar. O bölge için yeşil çaylı rakı deneyeceğiz. Belki olabilir" dedi.

YUNANİSTAN’A RAKI: İhracat yaptıkları bütün ülkelerde Yeni Rakı ismini tescill ettirdikleri belirten Yorgancıoğlu şunları söyledi: "Almanya Türkiye’den sonraki en büyük pazar. Avrupa’da Türkler daha çok içtiği için değil, Türklerin dışındakiler de içmeye başladığı için satışlarımız artıyor. Bu ülkelerde yarım milyon Euro harcayıp, tanıtım ve reklam kampanyaları yapıyoruz. Çin’de 100, Hindistan’da 25 milyon kişi Batılı hayat tarzına sahip. Bunlar hedef kitle olabilir. Tarihimizde ilk defa geçen Mart, Yunanistan’a 4 konteyner, 60 bin litre rakı ihraç ettik."

FRANSIZ ÜZÜMLERLE ÜRETİM: Mey İçki’nin Öküzgözü, Boğazkere, Sultaniye gibi yerili üzümlerden şarapları bulunduğunu hatırlatan Yorgancıoğlu, yabancı üzüm olarak sadece Shiraz ile üretim yaptıklarını, ancak Cabernet Sauvignon ve Merlot gibi Fransız üzümleri yetiştirmeye başladıklarını, yeni dönemde bunlarla da üretim yapacaklarını söyledi. Şarap şişelerini Fransa’da yaptırdıklarına değinen Yorgancıoğlu şöyle konuştu: "Türkiye’de hálá istediğimiz şişeler yapılamıyor. Şarap Türkiye’de yeni yeni gelişmeye başladı. Tüketici bilinci de henüz başladı. Türkiye’de şarap pazarının yarısı kaçak olmak üzere 55 milyon litre ve bunun ancak 15 milyon litresi kaliteli. Şarap alanında restoranlarda yaygın değiliz. Bu konuya da odaklanacağız."

NOSTALJİK ŞİŞELER: Yorgancıoğlu, rakı kültürüne renk ve farklılık getirmeye devam edeceklerini söylerken, özellikle Yeni Rakı’da, eski Türk filmlerinde görünen rakı şişelerini aynı etiketleriyle nostaljik ürün olarak çıkaracaklarını söyledi. Yorgancıoğlu eskiye dönük, nostaljik şaraplar üreteceklerini de kaydetti.

EN ÇOK SATIŞ BAKKALDA: "Bakkallar kral" diyen Yorgancıoğlu, toplam içki satışlarının yüzde 48’inin bakkal, yüzde 28’inin kuruyemişçi-tekel bayi ve yüzde 20’sinin zincir marketlerde gerçekleştiğini söyledi. Türkiye’de toplam 90 bin noktaya gittiklerini dile getiren Yorgancıoğlu, "Sanırım Türkiye’deki pazarlama ağları içinde böyle bir rakam yoktur. Dünyada bile sayılıdır" dedi. Yorgancıoğlu 2006’da 60 milyon litre içki ürettiklerini, cirolarının 1.1 milyar dolar olduğunu belirterek, 2007’de yüzde 7’lik artış yakalayacaklarını söyledi.

Texas Pasific nihai sahibimiz olmayacak

GALİP Yorgancıoğlu, Mey İçki’nin çoğunluk hisselerinin Texas Pasific Group’a devredilmesi sonrasında şirkette değişen bir şey olmadığını, aynı personelle, aynı hedef ve politikalarla işlerine devam ettiklerini. ancak maliyetlerde biraz artış yaşahdığını söyledi. Texas Pasific Group’un Mey’i ne zaman satacağını Yorgancıoğlu şöyle değerlendirdi: "Daha bu yatırıma başlayalı 6 ay bile olmadı. Tabii ki bir süre sonra şirket hisselerini ya halka arz ya da blok satışla devredecekler. Bu doğal bir şey, yatırım fonları böyle çalışıyor. Texas Pasific nihai sahibimiz olmayacak. Fakat şu anda Mey ile ilgili neler olacağını bilemeyiz. Daha çok erken. Bekleyip göreceğiz."

Kriz satışları sahtecilikten daha çok vurdu

BİR şişe şaraptaki ÖTV’nin 3 YTL olduğuna değinen Yorgancıoğlu "Markette 2.50 YTL’ye bir şişe şarap satılıyor. İnanabiliyor musunuz, ürüne şişe, etiket, ürün maliyeti, dağıtım maliyeti, kar marjları eklenecek ve 3 YTL ÖTV koyulacak. Sonuçta bu şarap 2.50 YTL’ye satılacak. Mümkün mü? Şarapta kayıt dışı kaçak satış oranı yüzde 50’yi buldu. Rakı da ise sahtecilik artık tamamen bitti" diye konuştu. Yorgancıoğlu Mart Nisan aylarında yaşanan krizin satışları, sahte rakılardan daha çok düşürdüğünü de vurguladı. Yorgancıoğlu, bandrolun faydalı olacağını, çünkü bandrol ile o şişenin vergisinin ödendiğini ve orijinal bir içki olduğunu tüketicinin göreceğini söyledi.

Rakı içen kadın oranı yüzde 15’e çıktı

Rakının yüzde 65’i evde içiliyor.

Şarabın yüzde 55’i evde içiliyor.

Votkanın yüzde 50’si evde içiliyor.

Eskiden rakı içenlerin yüzde 10’u kadındı, bu yüzde 15’e çıktı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!