Mega projede mali teklif zarfları açılıyor

Güncelleme Tarihi:

Mega projede mali teklif zarfları açılıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2017 14:41

Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje, mühendislik ve danışmanlık hizmetleri ihalesinde 4 firmanın verdiği mali teklifleri içeren zarflar yarın açılacak.İstanbul trafiğini rahatlatmak  amacıyla hazırlanan Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje,  mühendislik ve danışmanlık hizmetleri ihalesinde 4 firmanın verdiği mali  teklifleri içeren zarflar yarın açılacak. 

Haberin Devamı

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce Üç Katlı Büyük  İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje, mühendislik ve danışmanlık hizmetleri  ihalesinde, firmaların teknik yeterlilikleri konusunda yapılan inceleme  tamamlandı.
Söz konusu proje için Tecnimont Civil Construction SPA, Italfer  SPA-Sintagma Srl İş Ortaklığı, Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık  Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı ve Yüksel Proje Uluslararası AŞ  verdikleri mali  tekliflerin açılması için davet edildi. Teklif zarfları yarın açılacak.

GÜNDE 6,5 MİLYON YOLCUNUN YARARLANMASI BEKLENİYOR

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek tünelde, tek tüpte hem karayolu  hem de demiryolu bulunacak. Tünelin, orta katında geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katında da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli  yol yer alacak.

Haberin Devamı

Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı,  Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek  Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro  sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal  kavşağından başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık  kavşağına bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

Tünel, TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro  hattıyla entegre edilecek. Yap-işlet-devret (YİD) modeliyle 5 yılda tamamlanması  hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa yakasında İncirli'den Anadolu  yakasında Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı  metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına  karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

BAKMADAN GEÇME!