Mardin'den çıktı dünyaya kafa tutuyor

Güncelleme Tarihi:

Mardinden çıktı dünyaya kafa tutuyor
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 12, 2008 00:51

Pırlanta sektörü, 1 milyar dolara yaklaşan büyüklüğü ile son yıllarda değerli madenler sektörü arasında yıldızı en çok parlayanlardan.

Haberin Devamı

Dünyada yüzde 5'ler seviyesinde büyümesine karşın Türkiye'de büyüme hızı yüzde 25'e dayanan sektör, önümüzdeki yılla için de gelecek vaat ediyor.

Türkiye'de pırlanta deyince ilk akla gelen markalardan biri Ariş Pırlanta. 100 yıllık bir geçmişe sahip markanın Mardin'de başlayan yolculuğu şimdi üçüncü kuşak Güzeliş ailesinin ellerinde dünyaya açılmaya hazırlanıyor. Ariş Pırlanta'nın Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş ile hem sektörü hem de şirketi konuştuk...

- AriÅŸ'in tarihinden bahseder misinz?

Ariş yüzyıllık geçmişe sahip bir firma. 1900’lü yılların başında Mardin’de küçük bir atölye olarak kurulmuş. Bu yıllarda telkari, habbe gibi altın ürünler üretiliyordu. Pırlanta pazarına ise 1977 yılında adım attık. O zamanlar henüz sektör haline gelmemiş olan pırlanta pazarının geleceğini görerek ve bu yönde bir adım attık.

Haberin Devamı

- Nereden geldi aklınıza pırlanta?

Bu konuda bana yön veren annemin isteği oldu. Şöyle söyleyeyim; annem uzun zaman pırlantalı alyans almak ister, bunu da babama sıkça dile getirirdi. Babam da kuyumcu olmasına rağmen pırlantaya boşu boşuna para verilmemesi gerektiğini söylerdi. Annemin bu isteği bende, 'madem annem bunu istiyor, bu işte bir talep, gelecek olabilir' düşüncesi oluşturdu. Böylece pırlantaya yöneldik.

- Şirketin büyümesi nasıl oldu?

1972 yılında Güzeliş adıyla kendi işletmemi kurdum. O zaman Kerim Güzeliş adı altında çalışıyorduk ve pazarın o dönemde çok kirlendiğini görünce 1984 yılında Ariş’i kurarak o pazardan ayrıldık. Ardından Nişantaşı’nda bir mağaza açarak kaliteli ve perakende satışa adım attık.

Biz Ariş’i kurarken bir dünya markası olma hedefi ile yola çıktık ancak 90’lı yılların iş potansiyeli bizi bu durumdan uzaklaştırdı. O yıllarda toptancılık cazip gelmeye başladı ve Nişantaşı’nda bulunan mağazalarımızı kapattık. Ancak 2003’ten itibaren tekrar marka olma hedeflerini gündeme taşıdık.

- Nedir hedefiniz?

Öncelikle ilk 10 yıl içerisinde iç piyasada marka sürecini tamamlayıp ikinci 10 yıl sürecinde de dünya markası olma yolunda ilerliyoruz. Dünyada mücevherde ilk on arasında yer almak ana hedefimiz.

/images/100/0x0/55eb6016f018fbb8f8bd0daf

Haberin Devamı

- Şu anda kaç mağazanız var?

Şu an İstanbul’da 1 toptan ve 2 tane de perakende mağazamız var. Bir de Antalya’da kendimize ait mağazamız bulunuyor. Ayrıca İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Sivas, Erzurum, Şanlıurfa ve Kayseri’de toplam 16 tane franchise mağaza ile hizmet veriyoruz. Bunların dışında Türkiye’nin çeşitli ilerinde 180 tane satış noktamız bulunuyor.

- Yurtdışında var mı?

Şu anda Bulgaristan’da 2 tane franchise mağazamız var. Bundan sonraki yıllarda da dünyanın önde gelen başkentlerinde mağaza açmayı hedefliyoruz.

- Yeni yatırım planlarınız var mı?

Pırlantada yurtiçinde yan sanayinin olmaması daha önce başladığımız pırlanta traşına ağırlık vermemize neden oldu. Nuruosmaniye’de açtığımız yeni genel merkez ve merkez mağaza ile yurtiçi tüketicinin yanı sıra yurt dışı tüketicinin de ziyaret etmesini sağladık. Bunun yanında yurtiçi ve yurtdışında mağazalaşmaya devam edeceğiz.

Haberin Devamı

- Pırlantayı nereden getirtiyorsunuz?

Üç ülkeden. Belçika, İsrail ve Hindistan...

- Hazırladığınız koleksiyonlarınızın en temel özelliÄŸi nedir?Â

En önemli özelliği özgün ve trendlerde öncü olması. Bunun yanı sıra uzun soluklu ve sürekli kullanılabilir özelliği de çok önemli.

- En çok hangi ürününüz satılıyor?

/images/100/0x0/55eb6016f018fbb8f8bd0db1
Klasik ürün gruplarından en çok tek taş satılıyor. Bununla beraber Ariş’e özel hazırlanan ürün grupları da çok satılıyor. Mesela kişiye özel parmak izini mücevhere dönüştürdüğümüz grup çok başarılı.

- Nedir o?

Tamamen kiÅŸiye özel tasarlanıyor. Parmak izini alıp yüzük, kolye, küpe ve gerdanlık olarak tasarladığımız mücevherata aktarıyoruz. Özellikle sevdiklerinin parmak izlerini ölümsüzleÅŸtirmek isteyenlerden çok yoÄŸun talep geliyor. Ayrıca bu ürünün patenti de bize ait.Â

Haberin Devamı

- Siz e-ticarette sektörün öncülerindensiniz. İnternetten satışlarınız nasıl gidiyor?

E-ticaret konusu ülkemizde yeni yeni gelişmeye başladı ve güven konusunda halen sıkıntılar var. Söz konusu olan ürün mücevher olunca e-ticaret daha da zorlaşıyor. Tüketicilerin bu konuyu benimsemesi için zamana ihtiyaç var. Ancak her kategorideki ürünlere çok seçenekli ulaşması ve tüketici odaklı hizmet anlayışı nedeniyle sadık müşteri grubu oluştu.
 
- Ciroya olan oranı nedir

Yüzde 3 civarında.

- İnternetten en çok hangi ürünü satıyorsunuz?

Genel satış çeşidiyle paralel. Yüzükler, özellikle de pırlanta tek taşa talep var. Kişiye özel ürünler burada da öne çıkıyor.

Haberin Devamı

- En çok hangi dönemlerde satışlar artıyor?

Özel günler yapılan kampanyalarla birlikte en çok hareket yaşadığımız dönemler. Sevgililer günü, anneler günü, yılbaşı, babalar günü gibi dönemlerde kampanyalarla birlikte satışlarımız da artıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!