Logitech, aksesuvar paketleme merkezini Türkiye’ye kaydıracak

Güncelleme Tarihi:

Logitech, aksesuvar paketleme merkezini Türkiye’ye kaydıracak
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2006 00:00

Bilgisayar aksesuvarları üreticisi Logitech, Türkiye’yi yeni paketleme ve ambalaj merkezi kuracağı en büyük aday ülkelerden biri olarak görüyor. Şirketin Başkan Yardımcısı Steve Daverio, Türkiye’nin paketleme merkezleri için seçilmesinde şansının büyük olduğunu belirterek, milyon dolarlık yatırıma mal olacak merkezde 300’e yakın kişinin istihdam edileceğini söyledi.

İSVİÇRELİ bilgisayar aksesuvarları üreticisi Logitech, Batı Avrupa’daki paketleme merkezini Türkiye’ye kaydırmayı planlıyor. Mouse, klavye ve webcam gibi bilgisayar aksesuvarlarını Çin’de ürettiren şirketin, paketleme merkezi ise Batı Avrupa’da bulunuyor. Logitech, altı ay içinde taşımayı planladığı paketleme merkezi için milyonlarca dolarlık yatırım yapacak.

TÜRKİYE’NİN ŞANSI BÜYÜK:

Logitech Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Başkan Yardımcısı Steve Daverio, Türkiye’nin yeni ambalaj ve paketleme merkezleri için çok önemli bir aday olduğunu belirterek, "Arz zincirimiz için güneyde yeni bir merkez arıyoruz. Milyon dolarlık yatırıma mal olacak bu merkezde 200-300 kişi çalışacak. Türkiye bölgedeki en iyi ülkelerimizden birisi. Bu yatırımı Türkiye’de yapmak bizim için anlamlı olacak" dedi. Paketleme ve ambalaj merkezlerini hangi ülkeye taşıyacakları konusunda altı ay içinde karar vereceklerini aktaran Daverio, kararın verilmesinin ardından iki yıl içinde merkezi taşıyacaklarını ve bu konuda dış kaynak kullanım şirketi Flextronics’le iş ortaklığı yapacaklarını söyledi. Daverio, Türkiye’nin yeni paketleme merkezleri için seçilmesi konusunda şansının büyük olduğunu kaydederek, "Ürünlerimizi Asya’da ürettirip Avrupa’ya ambalajsız getiriyoruz. Avrupa’ya gemiyle getirdiğimiz ürünler, yazılım, kablo eklenerek paketleniyor. Logitech’in yeni büyüdüğü pazarlar güney ve doğuda yer alıyor. Merkez Avrupa ülkelerinde çok iyi performans gösterdik. Artık bu bölgede merkeze sahip olmak çok mantıklı değil. Arz zinciri açısından paketleme merkezimizi taşımaya karar verdik" diye konuştu.

TÜRKİYE EN HIZLI BÜYÜYEN ÜLKE:

Bu yılın başında Türkiye’de ofis açtıklarını hatırlatan Daverio, bilgisayar aksesuvarları konusunda Türkiye’nin bölgede en hızlı büyüyen ülke olduğunu ve ofislerini büyütmeyi hedeflediklerini vurguladı. Daverio, Türkiye’de geçen yıl yüzde 160 oranında büyüdüklerini belirterek, Türkiye’deki satış rakamlarından memnun olduklarını, beş yıl içinde 50 milyon dolarlık ciro hedeflediklerini kaydetti. Türkiye’de kısa vadede yüzde 100’ün üzerinde büyümeye devam edeceklerine işaret eden Daverio, Türkiye pazarına girmekte biraz geç kaldıklarını ama hızla büyüyerek rakiplerinden pazar payı aldıklarını dile getirdi. Daverio, Türkiye’de hemen hemen her ürün grubunda pazar payı açısından ikinci sırada yer aldıklarına değinerek, Türkiye’de sadece bilgisayar değil ev eğlencesi ve cep telefonu aksesuvarları sektörlerinde de büyüdükleri bilgisini verdi.

İNTERNET ÜRÜNLERİNE TALEP:

Türkiye’de Logitech mouse’ların en büyük ürün kategorileri olduğunu ifade eden Daverio, ürün kategorileri hakkında şu bilgileri verdi: "İnternet iletişimi, ev eğlencesi ve cep telefonları olmak üzere üç ürün kategorisinde aksesuvar üretiyoruz. İnternet iletişimiyle ilgili ürünlere talep Türkiye’de hızla artıyor. Bölgede webcam gibi ürünlerimiz ilk defa geçen çeyrekte en çok satan ürünler oldu. ADSL bağlantısı oranı arttıkça bu tarz ürünlere talep hızla yükselecek. İnternet iletişimi ürünleri gelirleri hızla mouse’lara yaklaşmaya başladı. Hoparlör ve audio ürünlerimiz de diğer çok talep görenler arasında."

Ürünlerimiz kullananın verimliliğini artırıyor

STEVE
Daverio, bilgisayar aksesuvarlarının insanların verimliliğini artırdığını belirterek, "Ürünlerimiz insanları verimli yapmakta bir numara. Kablosuz aksesuvarlar verimliliği artırıyor. Ürünlerimiz fonksiyonel ve bilgisayarların daha hızlı kullanılmasını sağlıyor. Klavye ve mouse çalışanların verimliliğini artırmadan çok önemli" diye konuştu.

Oturma odasında büyüme görüyoruz

LOGITECH’in önceden bilgisayar ve oyun konsolları yaptığını dile getiren Steven Daverio, artık televizyon, ev sineaması ve cep telefonu platformlarında da olacaklarını kaydetti. Daverio, şöyle devam etti: "Çeşitli iletişim yolları aşamalı olarak büyüyor. Bilgisayarlar, televizyonlar, audio sistemlerini birleştiriyoruz. Bilgisayarlar işimizin odağı olmaktan çıkıyor. Oturma odasında büyüme görüyoruz. Ev eğlencesi sistemi, DVD, audio ve eğlence olanakları sonrasında bunların aksesuvarları gelişiyor. Uzaktan kumanda ve mouse’u karşılaştırıyoruz. Mouse PC’leri, uzaktan kumanda ev sinemasını simgeliyor. Uzaktan kumandaların işimizdeki payı büyümeye devam edecek. Ev eğlencesine kayıyoruz, PC’nin dışında büyüyeceğiz."

Ofis kurmadan bir ülkede çok büyüyemezsiniz

TÜRKİYE
ofisini Ocak 2006’da açan Logitech, bu yıl sonun kadar dört kişiye istihdam sağlamış olacak. Steve Daverio, Türkiye’de iki yıl içinde 10 kişiye istihdam sağlayacaklarını dile getirerek, Türkiye ofisini genişleterek daha fazla insana istihdam sağlamak istediklerini söyledi. Daha önce Türkiye’de dağıtıcılar vasıtasıyla ürünlerini sattıkları bilgisini veren Daverio, dağıtıcılarla temel işlerin yapılabildiğini ancak bir ülkede şirketlerin kendi ofisleri olmadığı sürece çok büyüyemeyeceklerini vurguladı.

Türkiye’nin politik görünümü çok pozitif

STEVE
Daverio, aksesuvar konusunda Almanya, Fransa ve İngiltere’den sonra Türkiye ve Rusya’nın en büyük ilk beş ülke arasında yer aldığını kaydederek, "Türkiye açıkça gelişim aşamasında. Politik görünümü çok pozitif. AB’yle görüşmeleri devam ediyor. Motivasyon çok yüksek. Şu anda Türkiye, çok iyi bir dönüşüm aşamasında. Avrupalı ve dünya şirketleri için daha ilginç hale geliyor. Türkiye’de kısa vadede çok iyi potansiyel görüyoruz" şeklinde konuştu.

Batarya sorunu Dell’in imajını güçlendirebilir

BATARYA
sorunu nedeniyle ürünlerini değiştirmekle uğraşan Dell’in satışlarının nasıl etkileneceği tartışılıyor. Bazı analistler, kilit satış sezonu olan yazın satışlarını olumsuz etkileyeceğini öngörüyor. Analistler, 4.1 milyon dizüstü bilgisayarını piyasadan çekmek zorunda kalan Dell’in bu konudaki sorunlarının devam edeceğini söylüyor. Eğer Dell, sorunu düzgün bir şekilde yönetirse tüketicileri arasında imajını güçlendirebilir.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!