Linkedin'e Hürriyet damgası

Güncelleme Tarihi:

Linkedine Hürriyet damgası
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 2015 22:53

Dünyanın önde gelen profesyonel sosyal ağı Linkedin tarafından düzenlenen ve dünyanın başarılı ‘insan kaynakları’ uygulamalarının anlatıldığı ‘TalentConnect’ konferansı Londra’da yapıldı. Türkiye’den 17 şirketin konuşmacı olarak katılmak için başvurduğu konferansa Hürriyet İK Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Tuba Köseoğlu Okçu katıldı.

Haberin Devamı

HER yıl biri Amerika’da diğeri İngiltere’de ve üçüncüsü de Avustralya’da olmak üzere üç defa düzenlenen TalentConnect konferansına bu yıl Hürriyet gazetesi damga vurdu. Dünyanın önde gelen sosyal ağlarından Linkedin tarafından düzenlenen organizasyonda dünyadan en başarılı ve en yeni ‘insan kaynakları’ uygulamaları anlatılıyor. Bu yıl Türkiye’den konferansta konuşmacı olmak için 17 şirket başvuru yaptı. Facebook, booking.com, Oracle, Adobe, AXA, Unilever, Linkedin, Virgin Galactic, Abbott, McKinsey, Barclays, BP, Microsoft gibi kendi alanlarında dünyanın önde gelen şirketlerinin ‘İnsan kaynakları ve yetenek yönetimi üst düzey yöneticileri’nin konuşmacı olarak yer aldığı konferansta Hürriyet gazetesindeki uygulamaları ‘Hürriyet İK Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Tuba Köseoğlu Okçu anlattı.

Linkedine Hürriyet damgası


1500 KİŞİ KATILDI

Haberin Devamı

Londra’da 21-22 Ekim tarihlerinde ExCel Konferans Merkezi’nde düzenlenen ve 1500 izleyicin katıldığı organizasyonda Türkiye’den tek konuşmacı olarak Hürriyet gazetesinin yer aldığını anlatan Tuba Köseoğlu Okçu, “Eylül başında organizasyonun tüm biletleri tükenmişti. Bu konferansta konuşmacı olmak için, önce başvuru yapılıyor. Konuşmanıza konu olan işler yeterince yaratıcı ve öncü görülürse, konuşmacılık talebiniz kabul ediliyor. Türkiye’den bu konferansta konuşmacı olmak için bu sene 17 şirket başvurmuş. Aralarından sadece Hürriyet kabul edildi” dedi. Tuba Köseoğlu Okçu, konferansta ‘Değişim Dönemlerinde Şirketinizin İşe Alım Stratejisini Baştan Aşağı Yeniden Yapılandırmak’ başlıklı konuşma yaptı.

DİJİTAL TRANSFORMASYON

Tuba Köseoğlu Okçu, yaptığı konuşmada dijital dönüşüme dikkat çekerek, şunları söyledi: “Hürriyet 2012’de Kafka adını verdiği projeyle dijital transformasyon sürecini başlattı. Dijital transformasyon Hürriyet için gelir kompozisyonunda dijital faaliyetlerden gelen gelirlerinin payını arttırmak anlamına geliyor. Hürriyet’in gazete olarak çok güçlü konumdaki işveren markası bir gurur vesilesi olmakla birlikte, dijital transformasyon açısından küçük de olsa bazı dezavantajlar teşkil ediyordu. Zira dijital transformasyon için dijital deneyimi olan genç insan gücünü çekmek gerekiyordu ama bu hedef kitle Hürriyet’i dijital boyutla örtüştürmediği, daha ziyade gazete olarak tanıdığı için, Hürriyet’te çalışmak fikri dijital alanda kariyer yapmakla bağdaştırılmıyordu. Bu nedenle IK departmanı olarak öncelikle Hürriyet’e dijital bir işveren markası kazandırmamız gerekti. Bunu geleneksel yöntemlerle yapamazdık. Öncelikle sosyal medyayı daha etkin kullanmaya başladık. Facebook sayfamızı 18-25 yaş aralığı, Linkedin sayfamızı ise 30 yaş üstü hedef kitle için uygun içeriklerle oluşturduk. Hedef kitlemizin ilgisini çekecek içeriklerle yer almaya çalıştık. 

İLK 10’DA YER ALIYORUZ

Aradığımız bazı deneyimler için Silikon Vadisi’ndeki şirketlerde çalışan Türklerle temasa geçtik. Kendilerini Yönetim Kurulu Başkanımızla bir araya geldikleri küçük ölçekli tanışma toplantıları düzenledik ve bu şekilde bu yetenekleri Türkiye’ye geri kazandırmaya çalıştık. Bugün Linkedin verilerine göre kendi kategorisinde aday başvuru sayısı, başvuran adayların aranılan aday olma özelliği gibi birçok farklı kriterde Hürriyet bugün ilk 10’da yer alıyor.”

Haberin Devamı

Şirketler gelişim desteği sunmalı

KONFERANSTA öne çıkan konular ise şöyle sıralandı:
İşveren markasını güçlü kılacak en önemli unsur, mevcut çalışanların şirketleri için marka elçisi olabilmesi. Yani şirketlerini dışarıda mutlu olarak anlatmaları.Doğru yeteneğin bulunması ve işe alınması şirketlerin en büyük sorunu. Bunun için geleneksel işe alım yöntemleri yeterli değil, daha yaratıcı ve yenilikçi olmak gerekiyor.Günümüz dünyasında bir bilginin ya da becerinin kullanım süresi 5 seneye kadar inmiş durumda. Bu nedenle çalışanlarına şirketler sürekli gelişim desteği sunmalı.Şirketler “reverse mentoring” yani tersine akıl hocalığı denen yöntemleri deniyorlar. Yani deneyimsiz/yeni çalışanlar orta ve üst düzey yöneticilere dijital dünya ile, yeni uygulamalar ile ilgili bilgi veriyorlar.Big data yani büyük verinin diğer tüm alanlarda olduğu gibi insan kaynaklarında da analitik ve akılcı stratejiler oluşturmak için temel teşkil etmesi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!