Kuzey Marmara’da son 10 kilometre

Güncelleme Tarihi:

Kuzey Marmara’da son 10 kilometre
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2021 07:00

Kuzey Marmara Otoyolu’nun bugüne kadar 390 kilometresini tamamlayarak halkın hizmetine sunduklarını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 10 kilometre uzunluğundaki 7’nci kesimin Hasdal Kavşağı-Habibler Kavşağı arasındaki yapım çalışmalarında son aşamaya geldiklerini açıkladı.

Haberin Devamı

Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu 7’nci kesim Habibler-Hasdal şantiyesinde incelemelerde bulundu. 6 kesimden oluşan Kuzey Marmara Otoyolu’nun toplam 8 milyar dolara mal olduğunu belirten Karaismailoğlu şunları söyledi:

2.5 MİLYAR TL TASARRUF

“Proje faydaları bakımından, zamandan, yakıttan, karbondioksit emisyonundan, yaptığımız tasarruf yıllık 2.5 milyar TL’yi aşmaktadır. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu yatırımlarımız olmasaydı şehir yaşamı adeta kilitlenecekti. Kuzey Marmara Otoyolu’nun 390 kilometresini tamamlayarak hizmete sunduk. 10 kilometre uzunluğundaki 7’nci kesimin Hasdal Kavşağı-Habipler Kavşağı arasındaki yapım çalışmalarında son aşamaya geldik. Buranın trafiğe açılmasıyla birlikte 400 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu’nun tamamını hizmete almış olacağız. 10.26 kilometre uzunluğundaki 7’nci kesimin Kuzey Marmara Otoyolu’nun 1 kilometrelik Başakşehir Kavşağı ile Habibler Kavşağı arasındaki bağlantısını sağlamıştık. Önümüzdeki günlerde trafiğe açılacak kalan kısmın uzunluğu 9.16 kilometredir.”

Haberin Devamı

‘İSTANBUL’U GÜVENCE ALTINA ALACAĞIZ’

Karaismailoğlu Kanal İstabul için de şunları söyledi: “İstanbul Boğazı’ndan bugün 43 bin gemi geçiş yapmaktadır. Bunun çok üzerinde şehir içi boğaz trafiği de devam etmektedir. Karadeniz, bir ticaret gölü haline gelirken, emniyetli geçiş kapasitesinin 25 bin olduğu boğazlarımızdan geçen gemi sayısı kaçınılmaz olarak artacaktır. İstanbul Boğazı’ndan geçen bu gemilerin hacimleri çok büyümüştür. Boğazdan geçen gemilerin yüzde 20’sinin tehlikeli madde taşıdığı düşünüldüğünde, İstanbul kıyılarının giderek daha fazla riskle karşı karşıya kalacağını görüyoruz.. İşte bu yüzden Kanal İstanbul’u inşa ederek hem dünya ticaretindeki iddiamızı kuvvetlendireceğiz hem de dünya mirası İstanbul’umuzu ve İstanbulluları her yönden güvence altına alacağız.”

BAKMADAN GEÇME!