Kül trafiğine Unilever de takıldı, ultra konsantre sıvı deterjan tanıtımına başkanlar gelemedi

Güncelleme Tarihi:

Kül trafiğine Unilever de takıldı, ultra konsantre sıvı deterjan tanıtımına başkanlar gelemedi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 22, 2010 00:00

Alanında bir ilk sayılan ultra konsantre sıvı deterjanı, dünya başkanlarının katılımıyla piyasaya sunmak isteyen Unilever Türkiye, kül trafiğine takıldı. Unilever Ev Bakım Kategorisi Dünya Başkanı Randy Quinn ile OMO Dünya Başkanı Aline Santos, yanardağ patlamasından etkilenen hava trafiği yüzünden İstanbul’a gelemedi.

UNILEVER Türkiye, dün alanında bir ilk olan ultra konsantre sıvı deterjanı pazara sundu. Ancak Türkiye’de bu ürünün tanıtımı için Londra’dan gelecek olan Unilever Ev Bakım Kategorisi Dünya Başkanı Randy Quinn ile Brezilya’dan gelecek olan OMO Dünya Başkanı Aline Santos, kül mağduru oldu. İzlanda’daki yanardağ patlamasının hava trafiğini olumsuz etkilemesiyle Quinn ve Santos İstanbul’daki toplantıya gelemedi.

Liderliğe devam

Toplantıda yeni ürünün tanıtımını yapan Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun, geçen yıl ev ve kişisel bakım pazarından yüzde 30.7 pay alarak pazarın lideri olduklarını hatırlatttı. Zeynep Yalım Uzun, Uzun, “Unilever markası OMO bu pazardan yüzde 27.9 pazar payı alarak kendi segmentinin lideri oldu. OMO’nun yeni ürünü ultra konsantre sıvı deterjanı OMO Total ile de pazar payı liderliğimizi açık ara sürdürmeyi planlıyoruz” diye konuştu. OMO’nun yeni ürünü ultra konsantre sıvı deterjan OMO Total’in Türkiye pazarı için ilk olma özelliği taşıdığını belirten Uzun, Amerika ve Avrupa’da sıvı deterjanların daha çok tercih edildiğini, Unilever’in de yeni ürünüyle sektördeki büyük dönüşüme öncülük edeceğini söyledi. Uzun, OMO Total’in yüzde 33 daha az deterjanla aynı yıkama performansını gösterme özelliğine sahip olduğunu söyledi.

Pazarı taşıyacağız

Unilever Türkiye Çamaşır Bakım Kategorisi Müdürü Çiğdem Yıldız ise, piyasayı tozdan sıvı deterjana taşımaya çalıştıklarını belirterek, “Kadınlar artık çamaşır deterjanından çok yönlü çözüm bekliyor” diye konuştu.

Daha az salınımla ağaçlar kurtulacak

UNILEVER Ev ve Kişisel Bakım Ar-Ge Müdürü Ayşegül Yanık Kızıltepe, OMO Total’in önemli miktarda su, paketleme, taşıma enerjisi tasarrufuyla çevre dostu olduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunu bir örnekle açıklayacak olursak, 2009 yılındaki üretimimiz toz deterjan yerine tamamen ultra konsantre sıvı deterjan olsaydı bir yılda 270 bin 580 ton daha az karbondioksit salınımı söz konusu olurdu. Bu da bir arabanın dünyanın çevresinde 43 bin 986 kez tur attığında yaydığı karbondioksit miktarı kadar tasarruf etmek ya da 1041 hektar ormanı kurtarmak demek.”

Yarım saatte 7 milyondan fazla yıkama yapılıyor

UNILEVER Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Yalım Uzun, dünya çamaşır bakım pazarının toplam 6.8 milyar Euro olduğunu, her yarım saatte 7 milyondan fazla yıkama yapıldığını söyledi. Dünyadaki çamaşır yıkama alışkanlıklarının aynı olmadığını anlatan Uzun, Türkiye’nin ise yüzde 98 çamaşır makinesi penatrasyonu ile iyi bir tablo çizdiğini söyledi. Hızlı tüketim pazarının geçen yıl yüzde 13 oranında büyüdüğünü, ev ve kişisel bakım pazarının ise yılı yüzde 16’lık büyüme ile kapattığını belirten Uzun, kriz yılı olmasına rağmen alınan bu sonuçların önemli olduğunu vurguladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!