Krizle antrenman yaptık, gelecek için iyimseriz

Güncelleme Tarihi:

Krizle antrenman yaptık, gelecek için iyimseriz
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 12, 2003 00:00

Fiat Stilo’nun tanıtımında konuÅŸan TofaÅŸ Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven, ‘‘Krize antrenmanlıyız. Stilo'yu zor bir dönemde satışa sunuyoruz. Bu pazara inancımızı, geleceÄŸe iyimser bakışımızı gösteriyor’’ dedi.TOFAÅž'ın yeni Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven, Türkiye'nin geleceÄŸine inandıklarını söyledi. Fiat Stilo'nun Türkiye tanıtımı için yapılan toplantıda konuÅŸan Ataseven, ‘‘Stilo lansmanı ülkenin içinde bulunduÄŸu zor bir dönemde yapıyor olmamız pazara ve ürüne olan inancımızın yanı sıra, geleceÄŸe iyimser bakışımızın bir göstergesidir’’ dedi.Bugünler Türkiye'de yine belirsizliklerin hakim olduÄŸu bir dönem yaÅŸandığını belirten Ataseven, şöyle devam etti:‘‘GeçmiÅŸe baktığımız zaman sektörün hiçbir zaman nefes alacak durumu olmadı. Her dönem iniÅŸli çıkışlı günler oldu. Birbiri ardına gelen krizler nedeniyle sıkıntılı zamanlar yaÅŸandı. Bugünlerde yine sıkıntılarımız var ama hep birlikte antrenmanlıyız ve uzun vadeli programlarımıza devam ediyoruz.’’YÃœZDE 15'LÄ°K PAZAR PAYI2003 yılında hedeflerinin, yüzde 15 seviyesindeki pazar paylarını korumak olduÄŸunu söyleyen Ataseven, yıl sonunda pazarın 120-125 bin adetler civarında gerçekleÅŸeceÄŸini belirtti. Ancak, otomotiv sektörünün tahminlerden aÄŸzının yandığını ifade eden Ataseven, ‘‘Tahminler yapmak yerine, deÄŸiÅŸikliklere adapte olma kabiliyetine daha önem veriyoruz. AÄŸzımız yandığı için tahmin yaparken dikkatliyiz’’ dedi.Ataseven, ocak ayı satışlarının iyi geçtiÄŸini ve 2003 yılı için iyi bir haberci olduÄŸunu anlatarak, ‘‘İçinde bulunduÄŸumuz kriz, uzun sürmezse iyi bir yıl yaÅŸayacağız’’ dedi.STÄ°LO GÃœCÃœMÃœZÃœ ARTIRDITofaÅŸ'ın akıllı otomobili Fiat Stilo ile ürün gamını geniÅŸlettiÄŸini, tüketicinin tüm beklenti ve ihtiyaçlarını büyük ölçüde karşılayacak ürün gamına sahip olduklarını vurguladı. Ataseven, Stilo'nun üst segment otomobiller bulunan zengin donanımlarıyla rekabet güçlerini artıracağını kaydetti.Stilo'nun üretimi için Fiat'ın 900 milyon Euro'luk yatırım yaptığını anlatan Ataseven, Stilo'nun rakiplerine oranla teknolojik özelliklerinin yanı sıra satış ve yedekparça fiyatları ile de oldukça rekabetçi olduÄŸunu kaydetti. Stilo'nun da içinde bulunduÄŸu C segmentinin hızla büyüdüğünden söz edene Ataseven, ‘‘1999 yılında pazar payı yüzde 29 olan C segmentin, 2002 yılında yüzde 44 pazar payına ulaÅŸtı. 2003 yılı sonuna kadar kalan 8 ayda toplam 2 bin adet Stilo satışı hedefliyoruz. C segmentindeki yüzde 5'lik pazar payına ulaÅŸacağımızı tahmin ediyoruz’’ dedi.Bene: SavaÅŸ kaçınılmaz biz önümüze bakıyoruzTofaÅŸ CEO'su Antonio Bene, Irak Savaşı'nın kaçınılmaz gözüktüğünü, petrol fiyatlarının yükseldiÄŸini ve vergilerin arttığını belirterek, ekonominin zor bir dönemden geçtiÄŸini söyledi. YaÅŸanılan bu zor döneme raÄŸmen ‘‘Atılım’’ projesine devam ettiklerini belirten Bene, ‘‘2002 yılında, Türk Otomotiv Sanayii'nde üstlenmiÅŸ olduÄŸumuz sorumlulukların bilinciyle baÅŸlattığımız projemize sadık kalıyoruz. Uzun dönemli stratejik iÅŸ planımızın bir parçası olan atılım projemizin ilk etabını Fiat Stilo lansmanıyla tamamlıyoruz’’ dedi. Otomotiv sektöründe stratejik planların 10 yıllık periyotlarla yapıldığına deÄŸinen Bene, deÄŸiÅŸen ÅŸartlara göre ana stratejilerinde taktiksel güncellemeler yaptıklarını söyledi. Dünya otomotiv devleriyle rekabet edebilmek için, iç pazarda da güçlü olmak gerektiÄŸinden söz eden Bene, Stilo'nun bu konuda kendilerine yardımcı olacağını düşündüklerini kaydetti. Bene, Stilo'nun TofaÅŸ için stratejik bir öneme sahip olduÄŸunun altını çizerek, ‘‘SoÄŸuk bilinen teknolojiyi gündelik hayata indirgeyen, tüketicinin yaÅŸamını kolaylaÅŸtıran Stilo ile yenilikçiliÄŸimizi kanıtlayacağız. Çünkü Stilo rakipleriyle kıyaslandığında donanım açısından çok zengin ve çok ileri bir teknoloji ürünü olduÄŸunu kanıtlıyor’’ dedi.Stilo’nun fiyatı 29.6 milyar liraFiat Stilo ailesinin tüm versiyonları Türkiye'de satışa sunuldu. ‘‘Stil O’’ sloganı ile satışa sunulan Stilo'nun 3 kapı, 5 kapı ve Multi Wagon modelleri bulunuyor. Stilo'da 1.6 litrelik benzinli ve 1.9 JTD dizel motor versiyonları bulunuyor. Stilo'nun anahtar teslim satış fiyatı 29.6 milyar liradan baÅŸlıyor. Stilo'nun dizel motorlu versiyonunun satış fiyatı 41.7 milyar, Multi Wagon versiyonun fiyatı ise 36.3 milyar lira. 2 yıl mekanik ve 12 yıllık paslanmazlık garantisi ile sunulan Stilo'da birçok teknolojik yenilik kullanılmış. 8 havayastığı sınıfında sadece Stilo'da bulunuyor ve ön bölümde bulanan iki tanesi kazanın ÅŸiddetine göre iki kademeli açılıyor. Stilo'da elektronik fren gücü dağıtıcısı (EBD) ile birlikte ABS, hızlanma sırasında tekerlek patinajını sınırlandıran ASR ve vites deÄŸiÅŸtirirken motor torkunu ayarlayan MSR, acil duruÅŸlarda sürücüye tam olarak fren yapmada yardımcı olan EVA ve HBA tertibatları, virajlarda otomobilin dengesini kontrol eden ESP sistemi bulunuyor. Güvenlik sistemleri ile tüm bilgiler bilgisayarların kontrolünde merkezi ‘‘sinir sistemi’’ne aktarılıyor. Sistem, koÅŸullara göre maksimum güvenlik saÄŸlıyor.Fiat Stilo, bir tünele girdiÄŸinde sensörü sayesinde farlarını otomatik olarak yakıyor. YaÄŸmur sensörü ile yaÄŸmurun daha ilk damlalarını algılayıp ön cam sileceÄŸini çalıştırıyor. Park sensörü manevraları kolaylaÅŸtırıyor.Fiat Stilo'da cruise kontrol, otomobilin içinde dolaÅŸan hava kalitesini yükselten, dışarıda zehirli gaz tespit ettiÄŸinde, havanın otomobilin içine girmesine engel olan AQS (Air Quality Sensor), sınıfında sadece Stilo'da bulunan Sky Vindow (cam lehvalı açılabilir tavan) ve tüm hava ÅŸartlarında daha iyi görüş saÄŸlayan Xenon farlar bulunuyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!