Krizden bunalan umudu ’kırmızı don’a bağladı

Güncelleme Tarihi:

Krizden bunalan umudu ’kırmızı don’a bağladı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 30, 2008 00:00

Ekonomik krizden bunalan insanlar, yılbaşı gecesi giyilmesinin şans getirdiğine inandığı kırmızı don satışlarını patlattı. İç giyim firmaları aralık ayında kırmızı don satışlarını yüzde 10-20 artırmasında, kriz ortamında şansa daha çok ihtiyaç duyulmasının etkili olduğunu belirtiyor.

ŞANS getirdiğine inanıldığı için yılbaşı gecesi giyilmesi adet olan kırmızı don satışları, krizden etkilenmedi. Ekonomik krizin yarattığı sıkıntıdan kurtulmak ve şansını artırmak isteyen tüketiciler sayesinde kırmızı don satışları yüzde 10-20 artış gösterdi. Anıl İç Giyim’in sahibi ve Tüm İç Giyim Sanayicileri Derneği (TİGSAD) Başkanı Bahri Özdinç, her yıl aralık ayında kırmızı iç çamaşırı üretimini firmaların yüzde 20 artırdığını belirterek, "Bu yıl da artırdık. Satışlar geçen yılın üstüne çıktı. Bizim firmamız geçen yıl 80 bin adet kırmızı don üretti. Bu yıl 100 bin adete çıktık. 80 bini çoktan satıldı. Yılbaşı gecesine kadar belki sadece 5 bin adeti elimizde kalır" diye konuştu.

Kırmızı Don Kişotlar

Kriz ortamında kırmızı don ile moral bulup, şansını artırmaya çalışanlar, Cervantes’in yeldeğirmenleriyle savaşan karakteri Don Kişot’a gönderme yapılarak ’Kırmızı Don Kişotlar’ olarak da anılıyor. Türkiye’nin en yaygın ve eski iç giyim markalarından Ten de kırmızı don satışlarını yüzde 20 artırdı. Geçen yıl aralık ayında 5 bin adet kırmızı külot satan Ten, bu yıl 6 bin adetlik üretim yaptı. Ten Yönetim Kurulu Başkanı Deha Orhan, kırmızı donların tamamının satış noktalarına ulaştığını, satışların da şu ana kadar çok iyi gittiğini söyledi. Deha Orhan, yılbaşına kadar ellerinde kırmızı don kalmayabileceğini belirterek "İnsalar, krizde bir de bu şansı değerlendirmek istiyor. Krizi kırmızı donla yeneceğiz" dedi.

T-Box satışları uçtu

Sıkıştırılmış ürün olarak küçük kutu ve ambalajlarda satılarak dünyada bir ilki gerçekleştiren T-Box’ın kırmızı don satışları da önemli bir artış gösterdi. T-Box Genel Müdürü Doğan Kaşıkçı, 2007 aralık ayında 7 bin 254 adet kırmızı don sattıklarını hatırlatarak, bu yıl şu ana kadar yüzde 12 artışla 8 bin 132 adet kırmızı don satışı gerçekleştirdiklerini söyledi. Kaşıkçı, yılbaşı gecesine kadar atış adedinin 9 bini aşabileceğini de vurguladı.

Kaşıkçı, yılbaşı gecesine kadar artış oranının yüzde 18’i aşacağını belirterek şu değerlendirmeyi yaptı: "Bu yıl ilk kez yılbaşı donlarında indirim yaptık. ’3 al 2 öde’ kampanyası çok etkili oldu. İnsanlar hem kendi hem de yakınlarının şanslarını artırmak için kırmızı don aldı. Biz 60’tan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir gelenek, inanış yok."

Zarasutra yılbaşının en çok satan hediyesi

T-Box Genel Müdürü Doğan Kaşıkçı, kriz nedeniyle bunalan, biraz eğlenceyle sıkıntılardan kurtulmak isteyen tüketicinin şaka hediyelere yöneldiğini belirterek şunları söyledi: "You Can Touch This (Dokunabilirsin) adını verdiğimiz memeli mousepad, bu aralık ayında en çok satan ürünlerden biri. 3 bin 280 adet sattık. Diğeri ise 4 bin 500’e yakın satan Zarasutra. Birinde pozisyonlar öbüründe mutfak, asansör, balkon gibi mekanların yer aldığı iki zardan oluşan Zarasutra nerede, nasıl seks yapılacağını gösteren bir oyuncak. İnsanlar şaka hediyelere yöneldi."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!