Krizde düşen kiralar Milano kapısını açtı New York’a da gidecek

Güncelleme Tarihi:

Krizde düşen kiralar Milano kapısını açtı New York’a da gidecek
Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2010 00:00

Türk halı markası Stepevi, tasarımın kalbinin attığı Milano Villa dell’Orso’da mağaza açtı. Londra ve Paris’in ardından Avrupa’nın 3’üncü moda başkentine giren Stepevi, bir yıl içinde New York’ta mağaza açmaya hazırlanıyor. Step Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör, “Milano ve New York’ta kiralar kriz öncesine göre yüzde 20-50 geriledi ve yerler de boşaldı” dedi.

Haberin Devamı

HALI gibi geleneksel bir ürünü yeniden yorumlayarak, global arenada önemli başarılara imza atan Step, Stepevi markasıyla yurtdışında başladığı mağazalaşma atılımını sürdürüyor. Londra ve Paris’in ardından Avrupa’ın üçüncü moda başkenti Milano’da İstanbul’un Nişantaşı’sı olarak nitelendirilen ve tasarımın kalbinin attığı Villa dell’Orso’da mağaza açtı. Global ekonomik krizin Stepevi’nin dünyanın moda merkezlerinde mağaza açmasında büyük etkisi olduğuna dikkat çeken Step Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör, “Dünyadaki kriz bize uygun fiyata ve istediğimiz lokasyonda mağaza bulma fırsatı verdi. Yoksa Paris, Milano, New York gibi şehirlerde paranız bile olsa eskiden yer bulamazdınız” dedi. Şengör kiralardaki değişimi şöyle aktardı: “Milano ve New York’ta kiralar kriz öncesine göre yüzde 20-50 geriledi ve yerler de boşaldı. New York’ta kriz öncesinde baktığımız ve yıllık 500 bin dolar istenen 300 metrekarelik bir dükkanı şimdilerde 200 bin dolara tutabiliyoruz.”
Manhattan’da mağaza planı
Bu yılı 50 milyon dolar ciroyla kapatmayı planladıklarını, büyümeye en büyük katkıyı yurtdışının verdiğine ve 2011’de de en fazla büyümenin yurtdışında olacağına dikkat çeken Şengör, “Bizim ciromuzda yurtdışının payı yüzde 45, yurtiçinin ise yüzde 55’tir ama 2011’de bunun tam tersi olacak” diye konuştu. Stepevi’nin dünyada 2 bin noktada satıldığını ve 5 yıl önce ilkini Londra’da açtıkları Stepevi’nin sayısını da artırmaya devam edeceklerini açıklayan Şengör, “Şu ana kadar Londra, Paris ve Milano’da kendi yatırımımızla Stepevi mağazaları açtık. 2011’de New York’ta da bir Stepevi açılışı planlıyoruz. Manhattan Adası’nda bir mağaza düşünüyoruz hatta Soho’da gözümüze birkaç yer kestirdik. New York’tan önce belki Almanya da araya girebilir” dedi.
Milano kaderi değiştirecek
Milano’daki mağazanın Stepevi’nin kaderini değiştireceğini ve işlerini katlayacağını söyleyen Cem Şengör, “Tüm İtalyan mobilya markaları, tasarımcıları burada. Armani, Bulgari, Mandarin Oriental Hotel gibi dünyaca ünlü lüks otel markalarının bulunduğu, Milano’nun en eski sokaklarından birinde mağaza açmayı başardık bu da işlerimize olumlu yansıyacak” diye konuştu. Şengör, Milano’daki kiraların Nişantaşı’ndan daha ucuz olduğunu da hatırlattı.

Haberin Devamı

Halıyı gülle boyadı, şarap gibi rekolte vurgusu yaptı

Haberin Devamı

STEP, üretim merkezi Isparta’nın gül posalarını bile kullanarak şaraptaki gibi ‘yıllık halı rekolte’lerini satışa sunmaya başladı. Isparta’ta gülyağı fabrikalarının bir ay çalıştığını ve 4 bin ton gülün işlenmesiyle bir kg. yağ elde edildiğine dikkat çeken Cem Şengör, “Biz yağ için kullanılan güllerin posasını halıların yününü boyamada kullanmaya başladık. Bu yıl ‘2010 rekoltesi’ni de hazırladık. 300 adet bu yolla elde edilen halı ürettik” dedi. Tıpkı şaraptaki gibi halıda da ‘rekolte’ yarattıklarını belirten Şengör, “Infüzyon adını verdiğimiz serinin metrekare fiyat 275 euro. Ürün organik olsun diye ağır metaller kullanılmadığı için sadece gri, pembe ve yeşil tonlarında üretimi yapılıyor. Yılbaşında satışa sunulacak, satışlar da yurtdışı ağırlıklı olacak. Her halının seri numarası bulunuyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Harrods’ta en çok ciro Stepevi’nin

LÜKS çok katlı mağazaların sembol isimlerinden Londra’daki Harrods’ta satışlarının iyi gittiğini belirteh Cem Şengör, “Harrods’ta 30’a yakın marka içinde en çok satan halı markası olduk. Yurtdışında satışlarımız çok iyi gidiyor. Geçen ay itibarıyla Paris’te Printemps mağazasına da girdik” dedi.

Lüks otellere adım atıyor

KRİZİ fırsat bilen Uzakdoğu ve Ortadoğulu otel gruplarının yeni otel markalarıyla Avrupa kıtasına akın ederken, renovasyondan bugüne kadar kaçan Avrupalılar da yenileme yatırımlarına mecbur kaldı. Cem Şengör, Paris, Roma, Milano gibi Avrupa’nın gözde şehirlerinde yeni otel yapımları hız kazanırken, 2012’de yapılacak Londra Olimpiyatları’nın da hareket getirdiğini, Stepevi’nin yurtdışı cirosuna katkı sağlayacağını söyledi. Hindistan’da Taj Mahal Hotel, Paris Le Seven otellerinin de halılarını kaplayan Stepevi, Armani ve Bvlgari otellerine de gözünü dikti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!