Krizde ayakkabı satışında rekor kırdı, ‘mecburen’ yatırım yaptı

Güncelleme Tarihi:

Krizde ayakkabı satışında rekor kırdı, ‘mecburen’ yatırım yaptı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 12, 2010 00:00

Scooter ayakkabı markası ile bilinen Macro, daha önce İkitelli’deki üretimini 6 milyon dolarlık yatırımla Hadımköy’e taşıdı. Makro Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Şerafettinoğlu, “Krize rağmen biz üretime devam ettik. 2009 performansı beklentinin üstünde çıkınca da yeni yatırıma mecbur kaldık” dedi.

Haberin Devamı

EKONOMİK krizden de önce Çin malları nedeniyle sıkıntıya giren Türk ayakkabı sektöründe, yeni yatırıma mecbur kalanlar da oldu. Scooter markasıyla bilinen Macro A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Şerafettinoğlu, dünyada ve Türkiye’de kriz yılı 2009’da mevcut rakamları korumak başarıyken, satışları yüzde 10 artırıp, çok tekrar eden sipariş aldıklarını söyledi. ‘Çin, kriz ve küresel ısınma’ olarak sıraladığı 3 olumsuzluk nedeniyle pek çok firmanın frene bastığını belirten Şerafettinoğlu, “Kış da çok soğuk geçti ve bunun bize epey katkısı oldu. Çünkü ılık geçen birkaç kıştan sonra kimse çok sert kış beklemiyordu. Bayilerimiz ellerindeki kışlıkları paraya çevirdi. Demek ki kış oluyormuş. Çok sipariş gelince yeni yatırıma mecbur kaldık” dedi.
İhracat arttı
Yeni yatırımla Macro’nun kapasitesi yüzde 50 artmış ve 2010-2011 yıllarında üretimini yüzde 50’şer artırmayı planlıyor. Çalışan sayısı 180’den 200’e çıkmış ve 250’ye ulaşması bekleniyor. 2009-2010 kış döneminde Türkiye’nin yanı sıra en çok talep artışı Rusya’dan gelmiş. “Biz aslında ciddi bir ihracat hamlesi yapmadık. Bu kendiliğinden oldu” diyen Şerafettinoğlu, şöyle konuştu: “Eski yerdeki kısıtlı kapasite ancak bayilerimize yetiyordu. 400 bayimiz var. Onların siparişlerini aksatmak istemedik. Sistem olarak yüksek adetli ihracat siparişlerini karşılayamıyorduk. Kapasitenin yüzde 15’i ihracata gidiyor. Bu da kendiliğinden oluştu. Bu yıl ihracatın payı yüzde 20’yi geçecek. Türki cumhuriyetler, Ermenistan, Ukrayna, Gürcistan, Mısır, Libya, Irak, İran, İtalya, Malta, Hollanda, Kanada, ABD ve Yeni Zelanda’ya ihracat yaptık. Avrupa’da İspanya hariç hemen bütün ülkelere satışımız var. İtalya’da önemli yapılanmaya gittik. Sıraya Almanya ve İskandinav ülkelerini aldık.”
Avrupa fırsatı
Avrupa’nın deri ayakkabı ihtiyacını sağlayan İtalya ve İspanya’nın, Türkiye fiyat tutturamadığı için üretimi Kuzey Afrika’ya götürdüğünü, ancak ciddi bir kalite sorunuyla karşılaştığını belirten Şerafettinoğlu, Türk ayakkabı endüstrisinin gıpta ettiği orta seviye İtalyan üretiminden çok daha iyi olduğunu söyledi. “Şimdi Avrupa’da ciddi bir arayış var ve krizde ibre Türkiye’ye döndü” diyen Şerafettinoğlu şu tespitlerde bulundu: “İthalat Türkiye’de sektörü vurdu. İhracatçıyı kur politikası desteklemiyor, kura rağmen ihracat artıyor. Fakat bu arada ithalata yönelen, kapanan firmalar oldu. Markalaşıp deri ürün yaptığımız için ithal üründen etkilenmedik. Doğru pozisyonda olduğumuz için bir fırsat doğdu ama çok kişi bu fırsatı kaçırdı.”

Haberin Devamı

Otel bekleyebilir diye yatırımına ara verdi

Haberin Devamı

FİKRET Şerafettinoğlu, Mahmutbey’de Holiday Inn otelinin arkasındaki 5 bin metrekare arazide yapımına başladığı otel yatırımına ara verdiklerini söyledi. Şerafettinoğlu, “Ayakkabı üretiminde yeni yer planlayınca otel yatırımına bir süre ara verdik. Çünkü o bekleyebilecek bir yatırımdı. Otel 30 milyon dolar civarında bir yatırım. Orada imarda da bir sıkıntı var. Ne yazık ki bir yıl süren bir prosedür ama ben pozitif sonuçlanmasını bekliyorum” diye konuştu.

Perakende üzerine gitmedik boş kalan bayi bize geldi

PERAKENDE için bir deneme yaparak, bu oluşumdan vazgeçtiklerini anlatan Fikret Şerafettinoğlu, “Birkaç mağaza vardı ama kapattık. Perakendenin üstüne gitmiyoruz. Bu ayrı bir uzmanlık ve zaman isteyen bir konu. Herkes kendi perakende zinciri kurmaya koyulunca boşta kalan bayiler bize geldi. Bu da bize yaradı aslında. Scooter, zincirlerde ve karma mağazalarda satışı sürecek”  dedi.

Haberin Devamı

Ordusu için sipariş veren ülkeleri geri çevirdik

AYAKKABIDA çok sayıda çeşite sahip olmalarına rağmen botu öne çıkardıklarını dile getiren Fikret Şerafettinoğlu, “Bazı firmalar binlerce çift sipariş ediyor. Bazı ülkelerin ordularından sipariş aldık ancak yapmadık. Biz koleksiyon yaparız ve bunun içinden beğendikleri ürünü satarız. Özel üretim yapmıyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!