Kriz ’beyaz yakalı’yı itti ’fast food’cunun yüzü güldü

Güncelleme Tarihi:

Kriz ’beyaz yakalı’yı itti ’fast food’cunun yüzü güldü
Oluşturulma Tarihi: Şubat 28, 2009 00:00

Krizde bütçelerini korumak için daha ucuz olana yönelen beyaz yakalılar, fast food’cuları sevindiriyor. Sbarro, Burger King ve Popeyes markalarının Türkiye distribütörü TAB Gıda’nın Genel Müdürü Caner Dikici, "Daha çok beyaz yakalıların gittiği alışveriş merkezlerinde lüks restoranlar bomboş kaldı. Fast food restoranları ise full çekiyor" dedi.

EKONOMİK kriz nedeniyle yiyecek harcamalarını bir kez daha gözden geçirmek zorunda kalan beyaz yakalılar, fast food’cuları sevindiriyor. İş merkezlerinin olduğu bölgelerdeki AVM’lerde yer alan lüks restoranların şimdi neredeyse bomboş kaldığını dile getiren Sbarro, Burger King ve Popeyes markalarının Türkiye distribütörü TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, "Bunun en iyi örneğini Astoria gibi daha çok beyaz yakalıların gittiği alışveriş merkezlerinde görüyoruz. 3 farklı markamızın da bulunduğu Astoria’daki normal restoranlarda geçen yıl boş masa bulmak imkansızdı. Ancak o masalar şu anda boşalmış durumdalar. Fast food restoranları ise full çekiyor. Özellikle beyaz yakalılar fast food’a yöneldi" dedi.

Fiş ortalaması yükseldi

Bu değişimin sadece restorana gelen sayısını değil, ortalama harcamayı da olumlu etkilediğini dile getiren Dikici şunları söyledi: "Türkiye’ye 18 ay önce gelen Tavuk restoranı Popeyes, burada çok tuttu. Gizli formule edilmiş baharat sosu Türkler’in damak tadına çok uygun. 1.5 yılda 10 kentte 33 mağaza açtık ve kriz olmasına rağmen yeni yerler açmaya devam edeceğiz. 2009 hedefimiz 30 yeni mağaza ve 450 kişiye daha istihdam yaratmak olacak. Bu restoranlarda kriz döneminde her bütçeye göre ürün mevcut."

Restoran müdürlerinin özellikle üniversite mezunu olmasına dikkat ettiklerini belirten Dikici krizden önceki dönemde bu statüde müdür bulmak konusunda zorlandıklarını söyledi ve şöyle devam etti: "Daha önce 4 yıllık üniversite mezunu personel bulmak imkansızdı. Ancak krizle birlikte işsiz kalan eğitimli insan sayısı çok artmış durumda. Son günlerde restoranlarımıza başvuru yapanlar arasında da üniversite mezunlarının sayısı dikkat çekiyor. Ama kriz dönemlerinde bu tarz şeyler oldukça sık yaşanır."

60 mağaza hedefimiz var

Yıl sonuna kadar Türkiye’deki mağaza sayısının 60 olacağını ifade eden Popeyes Dünya Başkanı Dave Smith şöyle konuştu: "Türkiye 2.5 yılda bu sayıya ulaşabildiğimiz ilk ülke olacak. ABD dışındaki en büyük operasyonumuz olan Güney Kore’de 10 yıldır varız ve burada da 90 mağazamız var. Türkiye operasyonel anlamda bizim için en önemli ülke konumunda. Türkiye’nin bulunduğu bölgeyi haritadan bir bakın. Çok güzel bir bölgede konumlanmış durumda. Çok güçlü olduğumuz Ortadoğu pazarıyla varolmak istediğimiz Avrupa pazarının tam ortasında" dedi.

Avrupa’da büyüme üssümüz Türkiye

DÜNYADA 25’e yakın ülkede faaliyet gösteren Amerikalı Popeyes, Ortadoğu’dan sonra şimdi de gözünü Avrupa’ya dikti. Avrupa’da bugüne kadar İngiltere, Almanya ve Fransa’daki ABD askeri bölgeleri dışında sivillere dönük bir restoran açmadıklarını dile getiren Popeyes Dünya Başkanı Dave Smith şunları söyledi: "Orta Doğu’dan sonra ilk denememiz Türkiye oldu. 9 ayda 33 restorana ulaştığımız bu ülke bize cesaret verdi. Türkiye şimdi de Avrupa’ya açıldığımız üs olacak. Türkiye’ye burada büyük iş düşüyor. Burada kuracağımız eğitim merkezimiz ile çalışanlarımızı hazırlayacağız. Sorunlar ABD’ye gitmeden buradan çözülecek. Biz 18 aydır Avrupa’ya girmek için Türkiye’de ısındık ve hazırlandık. Buradaki başarımızla Avrupa’ya da gireceğiz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!