Çarşı Büyük Mağazacılık Kozmetik Kategori Müdürü Samra Koçak, kozmetik pazarında 100 milyon
dolar civarındaki payın, üst gelir grubuna hitap eden Chanel, Gucci, Christian Dior, Biotherm ve Clinic gibi markalı ürünlerin satıldığı selektif pazara ait olduğunu, büyük bir bölümünü ise geniş yayılım ağına sahip ve müşteri yelpazesi geniş ürünlerin oluşturduğunu ifade etti.
Kozmetik sektörünün, krizden diğer sektörler kadar olumsuz etkilenmediğini, kadınların güzellik ve bakımdan vaçgeçememeleri nedeniyle harcamalarında çok fazla kısıtlamaya gitmediklerine işaret eden Koçak, Çarşı Mağazaları‘nın markalı ürünlerdeki pazar payının yüzde 35 civarında olduğunu, mağaza, hipermarket, bujiteri ile parfümerilerde satılan ürünler pazarında ise yüzde 5 civarında bir paya sahip olduklarını kaydetti.