Kombassan ABD'de esti: Çin'e dönerle giriyoruz

Güncelleme Tarihi:

Kombassan ABDde esti: Çine dönerle giriyoruz
Oluşturulma Tarihi: Ocak 31, 1999 00:00

Haberin Devamı

ABD'de 252 mağazadan oluşan ‘‘Hit or Miss’’ mağaza zincirini satın alan Kombassan Holding, Çin'de de 5 bin döner büfesi açmak istiyor.

Kombassan'ın ABD'de satın aldığı mağaza zincirine ilişkin anlaşma, Manhattan Harvard Club'de düzenlenen törende, Kombassan Yönetim Kurulu Başkanı Haşim Bayram ve Hit or Miss Yönetim Kurulu Başkanı Len Blavatnik tarafından imzalandı. Mağaza zincirinin kaça el değiştirdiğinin ise bir yıl süreyle açıklanmayacağı bildirildi.

Kombassan Yönetim Kurulu Başkanı Haşim Bayram, anlaşma töreninden sonra, Çin'de 5 bin döner büfesi açmak üzere harekete geçtiklerini söyledi. Haşim Bayram, ‘‘Çinli gençlerin beslenme alışkanlıkları değişti. Artık Çin'de de McDonald's mağazaları önünde uzun kuyruklar oluşuyor. Çinliler'in Türk dönerine ilgi göstereceklerine inanıyorum’’ dedi. Kombassan'ın Çin'de açacağı büfelerde Türk dönerinin yanı sıra Türkiye'den ithal edilecek bisküvi, ciklet, çikolata gibi çok tüketilen gıda maddeleri de satılacak. Bayram, döner büfelerinin üçte birinin Kombassan'a ait olacağını, üçte birinin kiraya verileceğini, üçte birinin ise Çinli girişimcilere satılacağını söyledi. Döner büfelerinin, Hong Kong ve Çin'in çeşitli kentlerinde kurulacağını kaydeden Bayram, yakın bir gelecekte New York'ta da Türk yemekleri yapan bir lokanta açacaklarını belirtti.

Haşim Bayram, bayan spor giyim ürünleri satan ‘‘Hit or Miss’’ mağazalarının alınmasının, Kombassan'ın ABD'deki ilk adımı olduğunu söyledi. Bayram, ev tekstil ürünlerinin de eklenmesiyle Amerikan pazarına yönelik satış hacminin 5-6 yılda bir milyar dolara yükseltilmesinin hedeflendiğini belirtti.

‘‘Hit or Miss’’ mağazalarında satılacak bayan spor eşyaları Türkiye'nin yanı sıra Çin, Hindistan ve Malezya'da üretilecek. Üretimden Türkiye'nin yıllık kazancının ilk aşamada 25-40 milyon dolar olacağı öne sürülüyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!