Kola pazarında ‘light’ kapışması

Güncelleme Tarihi:

Kola pazarında ‘light’ kapışması
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 1998 00:00

Haberin Devamı

Dünya kola pazarının iki devi Coca-Cola ile Pepsi-Cola, yarışta şimdi de light ürün kulvarında yarışıyor. Pepsi Grubu'nun Pepsi Max'ine rakip olarak Coca-Cola geliştirdiği ‘Coca-Cola Light’ı Türkiye'de de piyasaya sundu. Bir kalorili Cola Light'ın tadı Diet Cola'dan farklı.

Günümüzde fazla kilolarından şikayetçi olanlar ya da form tutmak isteyenler sayesinde tüketimi hızla artan light ürünlere bir yenisi daha eklendi. Diet Cola'dan sonra yine düşük kalorili ürünü Coca Cola Light'ı piyasaya sunan Coca-Cola, Diet Cola müşterisi yanında, diğer meşrubat müşterilerinin de yeni ürünün tadını tercih edecekleri görüşünü savunuyor. Piyasada Pepsi Max'e rakip gösterilen Coca Cola Light, yeni piyasaya çıkmasına rağmen ilgi gördü. Coca-Cola yetkilileri, Türk tüketicisinin ürünün tadını beğendiğini ve Coca-Cola Light kavramına da çok sıcak yaklaştıklarını belirtiyorlar.

Herhangi bir ürünü değil, tüketcilerin ihtiyaçlarını dikkate aldıklarını vurgulayan Coca-Cola yetkilileri, zaten düşük kalorili içecekler pazarının lideri olduklarını söylüyorlar. Coca Cola Light ile daha geniş bir tüketici kitlesine ulaşmak istediklerini belirten yetkililer, ‘‘Kendini iyi hisseden ve özen gösteren, genç, yaşlı, kadın erkek tüm tüketicilerin yeni içeceği olmaya hazırlanıyor. Düşük kalorisi nedeniyle hem Diet Cola severleri, hem de imajı ve tadıyla daha geniş bir tüketici kitlesine ulaşmayı bekliyoruz’’ dediler.

Yeni ürünün tadının Diet Cola'dan farklı olmasının sebebi olarak da Coca-Cola Lihgt'ın üretiminde Coca-Cola özütü, Diet Cola'da da Diet Cola özütü kullanılması gösteriliyor.

Light Cola'da ‘aspartam’ var

Günümüzde tatlandırıcıların insan sağlığına, özellikle de hamileler ve çocuklar üzerinde zararları sık sık gündeme geliyor. Light ürünlerde kullanılan tatlandırıcılar hakkında Coca-Cola firması şu açıklamayı yapıyor: ‘‘Light ve diet ürünlerde şeker yerine düşük kalorili tatlandırıcılar kullanılır. Türkiye dahil 60 ülkede light ürünlerde bulunan aspartam, ilk kez ABD'de kullanıldı. Gıda maddelerindeki kullanımı 1981'de, meşrubatlardaki kullanımı ise 1983’te onaylandı. Aspartam kolayca sindirilen ve tatlılık oranı çok yüksek bir tatlandırıcı. Bu nedenle çok az miktarı meşrubatları tatlandırmak için yeterli olmakta ve light meşrubatların kalorisi aspartam sayesinde 1’de kalabiliyor.’’






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!