Koç ’son bilet’i kesti, Biletix ABD’li Ticketmaster’ın oldu

Güncelleme Tarihi:

Koç ’son bilet’i kesti, Biletix ABD’li Ticketmaster’ın oldu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2006 00:00

Koç, Bilgi Grubu şirketlerinden Biletix’i dünyanın en büyük bilet satış şirketlerinden Amerikalı Ticketmaster’a satıldı. Satış fiyatı ile ilgili bir açıklama yapılmazken, operasyonun 15-20 milyon dolar büyüklükte olduğu söyleniyor.

KOÇ, Bilgi Grubu bünyesindeki en büyük şirketlerden Biletix’in tüm hisseleri, Amerikalı InterActive Corp’a ait Ticketmaster’a satıldı. Biletix’in yüzde 50 hissesi KoçSistem’e, yüzde 50 hissesi ise kurucu ortaklar Dave Dorner ve Ali Abhary’e aitti. Ticketmaster, hem KoçSistem’in elindeki hisseleri hem de iki kurucu ortaktaki hisseleri satın aldı. Koç Bilgi Grubu, satış fiyatı ile ilgili bir açıklama yapmazken, satışın 15-20 milyon dolar arasında bir bedel üzerinden olduğu söyleniyor. Koç Sistem’den yapılan açıklamada, 2000 yılında Koç Grubu ve TAG Enterprises ortak girişimiyle kurulan Biletix’in kısa zamanda Türkiye’nin en başarılı e-ticaret şirketlerinden biri haline geldiği vurgulandı.

YILDA 6 BİN ETKİNLİK: Şirketin, yılda yaklaşık 6 bin etkinlik için satış gerçekleştirmek suretiyle elektronik bilet pazarında halen liderliğini sürdürdüğü kaydedilen açıklamada, Türkiye’de bilişim sektörünün önemli oyuncularından KoçSistem’in çoğunluk hissedarı olduğu Biletix’in sektördeki ilk girişimlerden biri olarak hizmet sektöründe markalaşan ender şirketlerden olduğu ifade edildi.

NEDEN TICKETMASTER: Koç’un GSM ilgisinin yoğun olduğu dönemde katma değerli hizmet yaratacağı düşüncesi ile başlatılan bu girişimin sektöründe ödül kazanmış dünyanın lider bilet satış ve dağıtım şirketi olan Ticketmaster tarafından devralınması ile ilgili olarak Koç Sistem Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, yurt dışından gelen yoğun ilgi karşısında hizmet kalitesinin devamlılığını sağlayıp yeni ürünleri pazarın hizmetine sunacak ve modern teknolojisi ile dünyanın en iyileri arasında olan bir şirkete satmanın, kendileri için görüşmeler sırasındaki en öncelikli tercih sebebi olduğunu belirtti.

6 YAŞINDA ŞİRKET: Biletix, 2000 başlarında Ali Abhary ve Dave Dorner ile Koç Bilgi Grubu’nun ortaklaşa bir girişimi olarak ortaya çıktı. Biletix, müşterilerine, Türkiye’de gerçekleştirilen eğlence etkinlikleri hakkında bilg verir ve müşterilerinin bu etkinliklerin biletlerini internet üzerinden satın almalarını sağlıyor. Biletix satış ağı 3 büyük kanaldan oluşuyor. Müşteriler, biletlerini internetten online olarak, Çağrı Merkezi’ne telefon açarak veya çeşitli bölgelerde yeralan Satış Noktaları’na gitmek suretiyle satın alabiliyorlar. Biletler müşterinin belirttiği adrese kurye aracılığıyla gönderilebildiği gibi, sayıları 31’i bulan satış noktalarında veya etkinliğin gerçekleşeceği tarihte etkinlik merkezinde de teslim edilebiliyor.

YÖNETİM DEĞİŞMİYOR: Ticketmaster’dan yapılan açıklamada da, "Biletix’in kurucu ortakları Dave Dorner ve Ali Abhary, şirkette Genel Müdür olarak görevlerini sürdürerek Ticketmaster ve Biletix adına Türkiye pazarında organizatörlere sağlanan bilet satış, dağıtım ve diğer hizmetlerden sorumlu olmaya devam edecektir" denildi.

Ticketmaster: Biletix artık daha güçlü

TICKETMASTER
’ın Avrupa’daki büyümeden sorumlu Başkan Yardımcısı Paul LaFontaine satın alma ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, "Biletix, Türkiye’de biletleme hizmetlerinin en büyük ve güvenilir markası" dedi. Dünyanın lider biletleme firmasının itibarı, bu alandaki en son teknolojilerin kullanımı ve Ticketmaster’ın dünya çapındaki bağlantıları ile bir bütünleşme sağlanacağını söyleyen LaFontaine şöyle konuştu: "Biletix, bu bütünleşme ile Türkiye’nin canlı etkinlik pazarında çok daha güçlü ve etkili tekliflerle sağladığı hizmetleri vermeye devam edecektir. Avrupa pazarında etkinliği ve değeri ispatlanmış teknoloji ve hizmetlerimizden artık Türkiye’de de faydalanılacak ve yerel ekibimiz iş ortaklarımızla yapacağı sıkı koordinasyon ve çalışma ile herkesi bu teknoloji ve hizmetler ile tanıştıracaktır."

Bu eğlence sektörü için dönüm noktası

BİLETİX kurucu ortağı Dave Dorner, "Ticketmaster’ın sektördeki gelişmiş ürün ve teknolojiler konusundaki konumu, Biletix’in organizatörlere verdiği bilet satış, dağıtım ve pazarlama hizmetlerini geliştirerek bilet satışlarını hızlandıracağı gibi, bilet satın alan tüketicilerin de katılmak istedikleri etkinliklerin biletlerine ve bilgilerine daha iyi, daha hızlı ve daha rahat ulaşmalarını sağlayacak" dedi. Ali Abhary ise, "Satın almanın e-ticaret ve eğlence sektörleri açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu" söyledi. Abhary "Artık Ticketmaster ailesinin ferdi olarak vermeye devam edeceğimiz hizmetlerle Biletix’in itibarını daha da arttıracağımız günü dört gözle bekliyoruz" dedi.

Ticketmaster ile 3 yıl önce işbirliği yapmıştı

BİLETİX ile Ticketmaster arasındaki ilişki, 2003 Eylül ayında başlamıştı. Biletix, bu tarihte Ticketmaster ile yaptığı işbirliği kapsamında Avrupa’daki biletleri Türkiye’de, Türkiye’deki biletleri Avrupa’da satmak üzere anlaşmıştı. İşbirliği ile ilk aşamada İngiltere’deki, ardından diğer Avrupa ülkelerindeki etkinliklerin biletleri Biletix ve Ticketmaster tarafından karşılıklı olarak satılmaya başlanmıştı. Koç Bilgi Grubu Başkanı Ali Koç, İngiltere ve daha sonra birçok Avrupa ülkesinden Türkiye’deki etkinliklere on-line bilet satışı gerçekleştireceklerini anlatarak, "Koç Topluluğu olarak içinde bulunduğumuz sektörlerde ya lideriz ya da liderliğe oynayan ikinci. Koç Bilgi Grubu, sadece ülkemizde değil bölgesinde de lider olma vizyonunu benimseyerek bu projeye imza attı" demişti.

’Bilet uzmanı’ 1 yılda 6 milyar dolarlık satış yaptı

MERKEZİ
ABD’nin Kalifornia eyaletinde olan ve Türkçe’de adı ’bilet uzmanı’ anlamına gelen Ticketmaster sağladığı bilet satış ve dağıtım hizmetlerini, dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden biri olan www.ticketmaster.com internet sitesi üzerinden, dünya çapında hizmet sunan 19 çağrı merkezinden ve yaklaşık 6.500 perakende satış noktasından veriyor.. Ticketmaster, 2005 senesinde, dünya çapında birçok farklı etkinlik kategorisi için 9.000 etkinlik organizatörüne, yüzlerce ve hepsi birbirinden önemli etkinlik mekanına, stadyumlara, müzelere ve tiyatrolara özelleştirilmiş biletleme hizmetleri sağlamış ve değeri 6 milyar doların üzerinde 119 milyon adet bilet satışı gerçekleştirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!