Koç, Ford-Fiat taktiÄŸi ile Iveco’yu yatırıma çekiyor

Güncelleme Tarihi:

Koç, Ford-Fiat taktiği ile Iveco’yu yatırıma çekiyor
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 17, 2005 00:00

Koç, Ford Otosan ve Tofaş’ta gerçekleÅŸtirdiÄŸi hisse eÅŸitleme geleneÄŸini Otoyol’da da sürdürüyor. Koç Otoyol’da da Iveco’nun hisselerini eÅŸitleyerek Türkiye’yi Iveco araçlarının üretim üssü haline getirecek. AnlaÅŸmayla Türkiye’de Eurocargo ve Daily modelleri üretilecek.KOÇ Holding ve Ä°talyan ortağı Iveco, Otoyol ÅŸirketindeki mevcut iÅŸbirliklerini daha da güçlendirme kararı aldılar. Prensipte varılan anlaÅŸmayla iki taraf, 10 Mart 2005 tarihli genel kurul toplantılarında alınan karar uyarınca Otoyol Sanayi ve Otoyol Pazarlama ÅŸirketlerinin birleÅŸtirilmesiyle oluÅŸacak yeni Otoyol’da eÅŸit hisseye sahip olacaklar. Bu anlaÅŸmayla Otoyol’da yüzde 27 hissesi bulunan Iveco’nun hisse oranı artarak Koç Holding ile eÅŸit hale gelecek. Nihai anlaÅŸmayla birlikte Iveco’nun, Eurocargo ve Daily gibi Avrupa’daki lider modellerinin Türkiye’de üretilmeye baÅŸlanması ve Otoyol’un Iveco’nun yeni üretim üssü olması hedefleniyor.5 YILDA Ä°KÄ° KAT BÃœYÃœME: Varılan prensip anlaÅŸmasıyla, Iveco Otoyol’un ticari araç segmentindeki pazar payını 5 yıl içinde iki katına çıkarmayı hedeflediklerini belirten Koç Holding DiÄŸer Otomotiv Grubu BaÅŸkanı Selçuk Gezdur ÅŸunları söyledi: ‘TopluluÄŸumuz uluslararası ortaklarla çalışmak konusunda zengin bir deneyime sahip. Bugüne kadar bu ortaklıklarımız tüm taraflar için karlı oldu. Iveco ile 1988’den beri sürdürdüğümüz ortaklığımız da iki tarafa da büyük yararlar saÄŸladı. Åžimdi bu iÅŸbirliÄŸini daha da güçlendirmek arzusundayız. Hedefimiz ticari araç sektöründe iç pazardaki gücümüzü arttırmanın yanı sıra, Avrupa pazarlarında da daha iddialı bir konuma gelmektir. Koç, otomotiv sektöründe çok markalı büyüme stratejisini sürdürecektir.’KÃœRESEL PLANIN ÖNEMLÄ° PARÇASI: Iveco Ãœrün ve Ä°ÅŸ GeliÅŸtirmeden Sorumlu BaÅŸkan Yardımcısı Jean Brunol ise, Koç TopluluÄŸu ile yapmayı planladıkları yeni iÅŸbirliÄŸi taslağının, küresel büyüme stratejilerinin önemli bir parçası olduÄŸunu vurguladı. Brunol, şöyle devam etti: ‘Türkiye hızlı bir ÅŸekilde büyüyen, dinamik, teknik kapasitesi yüksek iÅŸgücüne sahip bir ülke. GeliÅŸmiÅŸ bir altyapısı var. Otomotiv pazarı hızla büyüyor ve Türkiye bu sektörde Avrupa için üretim üssü haline geliyor. Bu özellikleriyle de bizim için önemli fırsatlar sunuyor. Koç TopluluÄŸu ile iÅŸbirliÄŸimizi güçlendirme kararı almamızın altında bu avantajlar yatıyor. Nihai anlaÅŸmanın ardından, Avrupa’da çok tutulan en yeni modellerimizi Türkiye’ye sunacağız. Yarattığımız sinerjiyle Iveco Otoyol hem iç pazarda daha fazla güçlenecek, hem de ihracat olanakları artacak.’Iveco’nun cirosu 9.3 milyar EuroOTOYOL, Türk Otomotiv Sanayisi içinde hafif, orta ve ağır sınıf kamyon ve otobüs üretiminde sektöründe lider kuruluÅŸlardan biri. Koç TopluluÄŸu’nun hedef aldığı esas ilke ve hedefleri benimseyen Otoyol, müşteri memnuniyetine verdiÄŸi önem, sürekli geliÅŸmenin gerekliliÄŸine duyduÄŸu inanç ve çalışanına verdiÄŸi deÄŸerle sektördeki iddiasını artarak sürdürüyor. Otoyol bugüne kadar ürettiÄŸi 150 bin adede yakın araçla kendi alanında lider konumunda bulunuyor. Küresel düzeyde faaliyet gösteren bir otomotiv ÅŸirketi olan Iveco ticari araçlar ve motorlar üretiyor. Avrupa’da pazar lideri veya ikincisi konumunda bulunuyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!