Koç Bilgi’nin gözü geleceğin servislerinde

Güncelleme Tarihi:

Koç Bilgi’nin gözü geleceğin servislerinde
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2006 00:00

ÇOĞUNLUK ortağı olduğu Biletix’i geçen ay ABD’li Ticketmaster’a satan Koç Bilgi Grubu, 2007’de geleneksel servis sektöründen çıkıp bilgi teknolojilerinde yeni iş modellerini hayata geçirecek. Grup dışkaynak kullanımı, tedarik zinciri yönetimi, sistem işletim merkezi gibi yenilikçi servislerle Avrupa pazarına açılmayı da hedefliyor. Koç Bilgi Grubu ve KoçSistem Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, "2007 yılından itibaren çok daha dinamik bir KoçSistem hedefliyoruz" dedi. Nalbantoğlu, Türkiye’de 4.5 milyar dolarlık toplam bilgi teknoloji (BT) pazarının yerel katma değerli kısmının 700-800 milyon doları geçmediğini anlattı. 2006’da 300 milyon dolarlık bir iş hacmine ulaşacak olan Koç Bilgi Grubu’nun sadece vermeyi planladığı yeni hizmetlerin 5 yılda yaratacağı pazar 1 milyar doların üzerinde. Koç Bilgi Grubu, bilgi teknoloji vizyonunu üç eğilimde özetledi. Bunlar; tedarik zinciri ve müşteri ilişkilerinin önlenemez yükselişi, dışkaynak hizmetlerinin yoğun olarak talep edilmeye başlaması ve süreç odaklı dışkaynak hizmet taleplerinin kamu da dahil olmak üzere talep edilmeye başlaması. Özellikle KOBİ’lerin teknolojide dışkaynak kullanımının artacağını belirten Koç Bilgi Grubu Genel Müdür Mehmet Nalbantoğlu, "KoçSistem olarak tahminimiz firmaların uçtan uca, BT varlıklarının tamamını dışkaynak modeline çevirmeyeceği, ancak seçici olarak ve kademeli olarak dışkaynak hizmetlerine geçiş yapacağı şeklindedir" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!