Güncelleme Tarihi:
Malhan, “Tüm sektörlerle tasarımcıları bir araya getirmek için çok çaba var. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) başta olmak üzere çalışmalara liderlik eden önemli kurumlar var. Bianeller yapılıyor. Tasarım haftası var. Bütün bu çabalar bir hedef gösterme odaklanma önerisi. Fakat bu toplumda tasarımcıya bir ‘bedel ödeme’ fikri henüz yok. Böyle olunca tasarımcı ya ilgili hizmet sektöründe çalışıyor ya da memleketi bırakıp gidiyorlar” dedi.
VERİMLİLİK ÜZERİNE ETKİSİ
Tasarımın verimlilik üzerine büyük etkisi olduğunu anlatan Malhan, “S&P’nin bir araştırmasına göre; 50 yıl önce, en büyük ilk 500 firma listesindeki firmaların ortalama ömrü 65 yıldı. Şu anda 8 yıl. Böyle olmasının en önemli nedeni de tasarımdır. Belki önümüzdeki yıllarda bazı fabrikalarda bir bekçi bir de köpek olacak. Bekçi, köpeği besleyecek, köpek de makineleri koruyacak” dedi. Malhan, şöyle devam etti: “Tasarımda öznellik vardır ve tasarım özgün olanı üretir. Herkes de onun peşine düşer. Küresel olarak ‘orjinale’ ilgi gösteriyoruz yani öznel ve özel olana. Her tasarımın tarihsel bir coğrafyası var ki bu da yani bağlamın oluştuğu yer de markayı çıkarır. Dünyada artık en gelişmiş ülkeler tasarımın katma değer potansiyelini ekonomiye aktarmak için çırpınıyor. Yapabildikleri kadar da kazançlı çıkıyorlar. Çünkü artık ürün değil çözüm önemli ve çözüm bir tasarım süreci. Fiyat önemli değil değer önemli o da tasarımın sonucu. Promosyon bile önemli değil ki yerini deneyim alıyor ve o da tasarlanıyor. Artık pazarlamanın geleneksel ilkeleri bile tasarımın etkisiyle önemini yitirdi.”