Cumhuriyet Gazetesi Reklam Müdürü Özlem Ayden, reklam ajansı ile çalışmaya çok yüksek bütçe ayıramadıklarını anlatırken, “Bizim pek bütçemiz yok aslında. Küçük bir bütçeyi yoktan var ediyoruz. Reklamlarımızın da hiçbiri prodüksiyonlu işler değiller. Zekasıyla ses getiriyor” diye konuştu. Concept Başkan Yardımcısı, Nazmiye Karakış da, reklamları kârlılık düşünülerek hazırlamadıklarına dikkat çekerken, “En keyifli tarafı da bu. O kadar kısıtlı bütçelerle iş yapıyoruz ki milyonlar harcanan işlerden çok daha fazla ses getiriyor” diye konuştu.
Tanıtım değeriConcept Müşteri Direktörü Hande Akın, “Biz Susarsak Kim Konuşacak” çalışmasının Cumhuriyet Gazetesi için milyon
dolar civarında tanıtım değeri aldığına dikkat çekerken, “Bütün köşe yazarlarında, haberlerde kapaktan boş sayfa yayınlanmasının tarihi önemi yer aldı. Bunun yarattığı ağızdan ağıza pazarlama (word of mouth marketing) inanılmaz oldu. Biz gittiğimiz üniversitelerde bunu örnek olay olarak anlatıyoruz” diye konuştu.
Hande Akın, Cumhuriyet Gazetesi için hazırladıkları her reklamı gazeteye sunmadan önce fikir aşamasındayken Reklam Özdenetim Kurulu’yla paylaştıklarını söyledi. Hukukçulara da fikirlerini danıştıklarını anlatan Akın, “Onay alınan işlerde bile diğer basın organlarında rahatlıkla bunu yayınlayalım diyemiyoruz” dedi.
Bizimki ruh ikizini bulmak gibi olduCUMHU-RİYET’in reklam konusunda uzun süre sessiz kalmış bir gazete olduğuna dikkat çeken Cumhuriyet Gazetesi Reklam Müdürü Özlem Ayden, Concept’le olan çalışmaları için evlilik benzetmesi yapan Özlem Ayden, “Bizimki ruh ikizini bulmak gibi oldu. Tam o uyuşmayı yakaladık” dedi.
Viral yöntemlerin etkisiyle yayıldıkCONCEPT Başkan Yardımcısı Nazmiye Karakış, özellikle viral yöntemlerin etkisiyle hiçbir yönetim çalışması yapmadan internette çok hızlı yayıldıklarını söyledi. Nazmiye Karakış, öellikle reklamların sonunda vurguladıkları “Cumhuriyet’ine sahip çık” cümlesinin artık bir slogan haline geldiğini belirtti.