Kırmızı, reklam yaratıcılığının her alanında olmayı hedefliyor

Güncelleme Tarihi:

Kırmızı, reklam yaratıcılığının her alanında olmayı hedefliyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2010 00:00

Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, bu yıl yedinci kez verilen “Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri”nin ‘bir markalaşma başarı öyküsü’ olduğunu söyledi. Ayşe Sözeri Cemal, reklamcıların kendi aralarındaki sohbetlerinde iyi bir basın reklamını ‘Tam Kırmızı’ şeklinde tarif ettiğini vurguladı.

Haberin Devamı

REKLAMCILAR, reklamın etkisini, gücünü en iyi anlatan rengin ‘Kırmızı’ olduğunu düşünerek 7 yıl önce reklamda yaratıcılığa ödül verecek bir yarışmanın ismine ‘Kırmızı’ adını verdiler. Neden Kırmızı? sorusunu ise şöyle yanıtladılar: “Kırmızı durdurur, çeker, etkiler, fark ettirir.”
Basın reklamlarında yaratıcılığın artırılmasını özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarını ve reklam verenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek amacıyla düzenlenen “Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri” bu yıl 7’nci kez sahiplerini buldu. Basın ilanlarında yaratıcılığı destekleyen yarışmaya bu yıl büyük ödül Kıpkırmızı da dahil olmak üzere 39 kategoride 74 ajanstan 750 başvuru yapıldı.
Reklam yaratıcılığı
Hürriyet Reklam Grup Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Ayşe Sözeri Cemal, “Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri”nin, Türkiye’de faaliyet gösteren tüm reklam ajanslarına ve hangi gazete ya da dergide yayınlanmış olursa olsun tüm basın reklamlarına açık bir reklam yaratıcılığı yarışması olduğunu söyledi. Kırmızı’nın doğuşundaki ve bugünkü konumunun temelinde, reklam yaratıcılığının yer aldığını vurgulayan Ayşe Sözeri Cemal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hatta bu konumlandırma tanımını biraz daha daraltırsak ‘Basın reklamlarında yaratıcılık’ şeklinde tarif edebiliriz. Ancak bu tarifte bir noktanın altını çizmek gerekir. Kırmızı, salt bir reklam yaratıcılığı yarışması değildir. Vitrininde elbete yarışma yer alır ama Kırmızı reklam yaratıcılığının her alanında var olmayı hedeflemektedir.”
Başarı öyküsü
Kırmızı’nın ilk düzenlendiği 2003 yılından bugüne geçen 7 yılın bir marka olma başarı öyküsü olduğunu anlatan Ayşe Sözeri Cemal, “Bu iddia sadece ödül törenlerine rekor sayıdaki katılıma dayanmamaktadır. Bugün, reklamcıların kendi aralarındaki sohbetlerinde iyi bir basın reklamını ‘Tam Kırmızılık’ şeklinde tarif etmeleri Kırmızı’nın marka olduğunun en iyi göstergesi” dedi.
Dünyası geniş
Ayşe Sözeri Cemal, Kırmızı’nın geniş bir dünyası olduğunu da belirtirken, “Bu dünyayı üç ana coğrafyada görmek mümkün. Yarışma, Profesyonellere yönelik projeler, Gençlere ve öğrencilere yönelik projeler. Kırmızı’nın attığı bütün adımlar onu reklamcının hayatında her gün olan bir marka yaptı” diye konuştu.

Haberin Devamı

Hiç durmadan çalışıyoruz Her gün iletişim halindeyiz

Haberin Devamı

KIRMIZI Ödülleri Koordinatörü Gürül Öğüt, “Kırmızı nasıl bir çalışma temposunda hazırlanıyor?” sorusuna, “Hiç durmadan çalışıyoruz diyebiliriz” yanıtını verdi. Kırmızı’nın çekirdek kadrosunun sadece iki kişi olduğunu vurgulayan Öğüt sözlerini şöyle sürdürdü: “Ben ve Yasemin Berkman birlikte çalışıyoruz. Ama bu, bütün işi biz yapıyoruz demek değil. Özellikle yarışma döneminde çok destek alıyoruz ve Kırmızı Ekip üyelerinin sayısı birkaç ay boyunca sekiz-on kişiyi buluyor. Tabii, reklam ajansından etkinlik tasarım bürosuna, yapımcısından online altyapı desteği aldığımız şirkete kadar dışarından aldığımız hizmetleri de unutmamak lazım. Kırmızı belli bir tarihte yapılıp biten bir iş değil. Kırmızı reklamcıyla her gün iletişim halinde. Kırmızı Dergi’yi iki aylık frekansta yayınlıyoruz, derginin internet sitesini güncelliyoruz. Bu tempo ilk günlerde böyle değildi ama bu noktaya geldik. Planlanan yeni projelerle tempomuz her yıl artarak devam edeceğe benziyor.”

Haberin Devamı

Her hafta 5 binden fazla kişiye e-mail

YARIŞMAYA ve ödül törenine ek olarak Kırmızı’nın reklam profesyonellerine yönelik, yıl boyunca süren faaliyetleri olduğunu belirten Ayşe Sözeri Cemal “Kırmız Dergi ve kirmizidergi.com’daki sitesi, her hafta beş binden fazla kişiye e-mail ile gönderilen Kırmızı ‘Yaratıcılık’ Bülteni, Kırmızı Kitap, bu faaliyetler arasında sayılabilir” diye konuştu.

14 kişilik jüri değerlendirdi 31 kategoride ödül verildi

“BASIN reklamlarında yaratıcılık” ilkesiyle yola çıkan Engin Kafadar başkanlığındaki 14 kişilik jüri, toplam 39 kategorinin 31’ine ‘Kırmızı Ödülü’nü verirken, 71 katılımcı “Başarı Belgesi” ile ödüllendirildi. 4 başvuru ise ‘Sertifika Belgesi’ aldı. Ayrıca gecede yapılan ‘Canlı Kırmızı Oylama’ ile katılımcıların seçtiği bir ödül de verildi.

Haberin Devamı

Kuvvetli rekabetin olduğu pazarda güvenilir marka tercih ediliyor

KIRIMIZI Ödüleri’ne destek veren firmalardan Emirates Türkiye, Romanya ve Bulgaristan Genel Müdürü Bahar Ahmet Birinci, kuvvetli rekabetin bulunduğu pazarlarda tüketicinin ürün gamı geniş, güvenilir, sözünün arkasında duran markaları tercih ettiğini belirtti. Emirates olarak ilanlarının yer alacağı mecrayı ve seslenecekleri hedef kitleyi düşenerek hazırladıklarını anlatan Bahar Ahmet Birinci “Yaratıcılık, yoğun rekabet ortamlarında sıyrılmak, dikkat çekmek için en önemli etken” diye konuştu. Bahar Ahmet Birinci, Kırmızı Ödülleri’ne destek verip, dinamik reklamcılarla bir arada olmanın kendilerini mutlu ettiğini anlattı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!