Karayollarında tabela hırsızlığına çözüm

Güncelleme Tarihi:

Karayollarında tabela hırsızlığına çözüm
Oluşturulma Tarihi: Şubat 05, 2007 10:42

Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, bazı art niyetli kişiler ve çoğunlukla da hırsızlar yüzünden, Türkiye genelinde trafik levhalarının yüzde 25'ini her yıl yenilemek zorunda kaldıklarını bildirdi. Hırsızlarla baş edebilmek için trafik levhaları hurda değeri olmayan malzemeden yapılacak.

Turhan, yaptığı açıklamada, sürücülerin gerek kazalardan korunmaları, gerekse gidecekleri yere kolay ulaşabilmeleri açısından büyük önem taşıyan trafik levhalarının sökülerek hurda fiyatına satılmasına üzülerek tanık olduklarını belirtti.

Türkiye genelinde yaklaşık 450 bin metre kare civarında trafik levhası bulunduğunu ve bunun her yıl yüzde 25'ini yenilemek zorunda kaldıklarını belirten Turhan, “Bu değişim ve yenileme bütçemize her yıl yaklaşık 25 milyon YTL'ye mal oluyor” dedi.

Turhan, tabelalara, çalınma ya da atış talimi yapma şeklinde zarar verildiğini, bunu önlemek için arayışlara girdiklerini ifade ederek, şunları söyledi: “Trafik levhalarımızı önceden alüminyumdan yapıyorduk. Alüminyumun hurda değeri artınca hırsızlıklar da yoğunlaştı. Bu kez, bunları çeliğe çevirdik, bunda da başarılı olamadık. Son dönemlerde de bazı yön gösterme levhalarının kolay sökülmesini önlemek için çevresine kaynak yapıp, kilit sistemi kuruyoruz. Ancak, bu kez, hırsızların bir gün önceden gelip cıvataları gevşettiklerini, ertesi gün de söküp götürdüklerini gördük. Her şeye rağmen hırsızlıkları önleyemediğimiz için yaptığımız yeni çalışmada, hırsızlarla baş edebilmek için trafik tabelalarını hurda değeri olmayan malzemeden yapmayı planlıyoruz.”

KARA NOKTALAR

Turhan, trafik kazalarını önlemek ve yol güvenliğini sağlama çalışmaları kapsamında, 1997 yılında bir İsveç firmasıyla yapılan proje çalışmasıyla, Türkiye'deki “kaza kara noktalarını”nın belirlendiğini anımsatarak, şöyle devam etti:
“Bu çalışmada, 608 tane kaza kara noktası ve 27 tane de kaza potansiyeli yüksek nokta tespit edildi. Bugün kaza kara noktalarından 41'i hariç diğerlerini geçen yılın başında ortadan kaldırdık. 41 tanesi de şu anki bölünmüş yol çalışmaları ile kendiliğinden ortadan kalkacak. Bu noktalar, düz bir yolda keskin viraj olabiliyor. Ancak, en fazla kaza kara noktaları hemzemin geçitlerin kesiştiği noktalardır. Şunu da vurgulamak isterim ki; kaza kara noktalar bitmez. Ama, tespit edilmiş olanları ortadan kaldırarak, yol güvenliğini sağlıyoruz.”

Turhan, son zamanlarda kaza oranlarının karayolları ile demiryollarının yoğun olduğu yerlerde meydana gelmeye başladığını, bunun için de önleyici çalışalar yaptıklarını söyledi. Türkiye'de en fazla kazanın hemzemin geçitlerde olduğuna dikkati çeken Turhan, “Kazaların yoğun olduğu 26 hemzemin geçide otomatik bariyer sistemi kurduk. Bu sayede, tren geldiği zaman bariyer, otomatik olarak devreye giriyor. Tren geçince de yol yeniden karayollarını hizmetine açıyor” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!