Güncelleme Tarihi:
Türkiye'den bazı turizm şirketleri de ABD ve Avrupa'da alışveriş yapmak isteyenlere yönelik turlar organize ediyor. Yurtdışında hem alışveriş yapmak hem de gezmek isteyenlerin en çok talep ettiği şehirlerin başında Milano ve Paris'in geldiğini söyleyen STH Turizm Yurtdışı Turlar Müdürü Hakan Aksungur, Türkiye'den alışveriş turizmi için çok talep aldıklarını belirtti.
Hem alışveriş yapmak hem de gezmek isteyenlerin yüksek indirimlerden de faydalanmak için yılın bu dönemini tercih ettiklerini söyleyen Aksungur, "Alışveriş turizmi için gelen taleplerin büyük bir çoğunluğunu kadınlar oluşturuyor. Genellikle de haftasonları için 2-3 günlük turlarımız rağbet görüyor" dedi.
2-3 GÜNLÜK AVRUPA TURLARI 300 EURO'DAN BAŞLIYOR
Düzenlenen turların rehberler eşliğinde yapıldığını belirten Aksungur, "Gidilen şehirlerde öncelikle AVM'ler ve outlet mağazalar ziyaret ediliyor. Alışverişin ardından misafirlerimizden gelen talep doğrultusunda şehir turu gibi etkinlikler de düzenleniyor. Genellikle kadınların tercih ettiği alışveriş turlarımızda Avrupa için alışveriş turlarımız 2-3 günlük iken ABD için 10-11 günlük oluyor. Haftasonu Avrupa turlarında fiyatlar 299 eurodan başlıyor" dedi.
Aksungur, ABD'de geçtiğimiz hafta Black Friday(Kara Cuma) ile başlayan alışveriş sezonu için Türkiye'den de talepler aldıklarını belirtti
ABD VE ALIŞVERİŞ SEZONU
ABD'de her yıl Kasım ayının son haftası Black Friday (Kara Cuma) ile başlayan ve yılbaşına kadar süren alışveriş sezonunda dünyaca ünlü mağazalar ve markalarda yüzde 90'lara varan indirimler yapılıyor. Son olarak 26 Kasım günü düzenlenen Black Friday'de ülke nüfusunun 3'te biri alışveriş yapmak için mağazalara akın etti.
YÜZDE 90'LARA VARAN İNDİRİMLER
Özellikle elektronik eşya fiyatlarında 'Kara Cuma'ya özel yapılan yüzde 50'ye yakın indirimlerden faydalanmak isteyenler için Black Friday (Kara Cuma) turları hem ABD'yi ziyaret etme hem de uygun fiyatlarla alışveriş yapma fırsatı sunuyor.
ABD'DE ÇILGINILIĞIN ADI NEDEN KARA CUMA?
ABD'de ilk olarak Philadelphia'da kullanılmaya başlayan “Kara Cuma” terimi, Şükran Günü'nden bir gün sonra sabahları yaşanan yaya ve araç trafiğine vurgu yapmak için 1966 yılında ortaya çıktı ancak perakende şirketleri bu terimi bilânçolarında kâr yazmaya başladıkları zamanı tanımlamak için kullanmaya başladı.
Bazılarına göre bu güne “kara” denmesi, iş yeri sahiplerinin zararlarını “kırmızı” kalemle, karlarını ise “siyah” kalemle yazmalarından ve yılın ilk karını bugün yapmaya başlamalarından kaynaklanıyor.